Inlägg från: Anonym (rökare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

vill med detta bara uppmärksamma alla som tjatat så mkt om detta med rökning att man faktiskt utsätter andra för fara också, fast man kanske tycker man är duktig och håller upp under graviditet, och sen går ut och röker.Allergiker kan bli sjuk av en liten gnutta rök bara. Har vänner med astma som blivit sjuk av röklukt ute faktiskt.

• Anonym (rökare)

idiblon: är du putt på mej??? Jag har inte avfärdat något på nåt sätt fast det kanske ser ut så!!!!!!!!!Jag vill bara få alla att förstå att det även är farligt för andra också, inte bara foster, att andas in rök! Tro inte man är så duktig bara för att man går ut och blåser ut röken. Här handlar väl om att ta ansvar för andra oskyldiga också? För även allergiker är ju också offer för rökarna, eller hur. Skål emmies och saga o kevin

• Anonym (rökare)

skål även till dej idiblon

• Anonym (rökare)

emmies:oj oj,,,nu blir du väl dömd för att vara en ansvarslös dålig mamma,hehe.Det kan ju hända nåt och du har druckit,hjääälp

• Anonym (rökare)

emmies:nej det var en annan anonym rökare som skrev med stort R ,jag skrev rökare med litet.

• Anonym (rökare)

jag har rökt i ca 20 år!!!!!!!!!!!!!äckligt att tänka att det är så länge. Jag var utan att röka de sista 4 mån av min graviditet för jag fick lunginflamation och lungsäcksinflamation. Fruktansvärt. Hamnade på lassa pga detta och var så sjuk så jag trodde jag skulle dö. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv. En förlossning är inget i jämförelse med den smärtan jag hade då. Kunde faktiskt knappt andas. I och med att jag var gravid kunde dom ej ge medicin mot detta och visste inte ens vad jag led av först. Slutade röka då för jag tänkte att är det så här det känns att få ex lungcancer så är det inte värt det. Barnet föddes och jag höll upp ett tag till. Men det var en sån stor sorg för mej att inte få röka. Som att nån dött. För mej är det en avkoppling att sätta mej ner med en kopp kaffe och min cigg så dum som jag var så började jag igen, för nu vill jag faktiskt sluta men orkar nog inte gå igenom abstinensen en gång till. Cigaretter är en last som vi styrs av. Det man tänker på kvällen är: hur många cigg har jag? Ska man ut kollar man alltid att man har eld med osv. Det är faktiskt jobbigt måste alla rökare hålla med om. Men,,,,det är inte bara att sluta, tyvärr!Det ger abstinens för mej som yrsel, tunnelseende,irritation för att inte säga aggression, deppression mm. Är man gravid är det inte alltid så lätt att ta dessa abstinens besvär för man kanske redan mår dåligt pga graviditeten. Inte för att man inte vill ha barnet men det är många som drabbas av deppression under graviditet. Då kan det vara mkt olägligt och svårt att sluta, tyvärr.

• Anonym (rökare)

anonym???: vad menar du med att rättfärdiga det för sej själv.Är antingen trög eller trött?Hålla

• Anonym (rökare)

Du pratar om att hålla upp i tio mån.Jag höll ju upp sista månaderna, sen när barnet var ca 2 månader började jag dumt nog igen som jag skrev. Har du rökt?Och börjat igen efter 10 mån?

• Anonym (rökare)

kan adhd vara ärftligt?Frågar bara eftersom jag en gång var nojjig att mitt barn skulle ha det.gick till en läkare men fick bekräftat att det inte fanns fel på mitt barn.Läkaren frågade då om någon annan i släkten hade det, lät som att det var ärftligt??

• Anonym (rökare)

idiblon: nu har du missuppfattat allt med rökning gällande mej iaf. Jag röker inte för att jag mår dåligt på något sätt Jag röker för att jag började röka när jag var 15 (kompistryck,ville vara tuff som andra) och har alltså rökt i över 20 år nu. Lilla gumman, jag är mkt äldre än dej och ditt psykologisnack funkar inte på mej iaf. Jag vet att det är fel att röka men har nog en massa år mer livserfarenhet än dej och är fast i denna skit för att jag själv inte tagit mej i kragen tillräckligt för att sluta. Har nog inte VELAT sluta tillräckligt mkt. Alla argument du hittills kommit med är inget som stämmer på mej. Så är det bara, punkt slut med det!!Du pratar om att sätta ciggen framför barnet, men skålade hejvilt här igår, ursäkta. Jag dömmer ingen för det men tycker det är LIKA MKT FEL att dricka när man har småbarn hemma som att röka. Är inte helnykterist utan tar själv ett glas ibland men som sagt så är ju det också fel, eller hur??

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----