• Anonym (Chrille)

Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

• Svar på tråden Den formidabla manskroppen!
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Chrille) skrev 2025-01-26 14:18:27 följande:
    Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

Jag får en känsla av att detta är kvinnohataren. Han är duktig på det svenska språket, och får alltid in detta med makt och kvinnor. 
  • Anonym (Chrille)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-26 14:46:40 följande:
    Jag får en känsla av att detta är kvinnohataren. Han är duktig på det svenska språket, och får alltid in detta med makt och kvinnor. 
    Då ställer jag en motfråga: Är man kvinnohatare för att man diskuterar utifrån olika perspektiv och har en egen teori. Jag är nyfiken på en diskussion utifrån olika perspektiv, så även ditt. Så vad tänker du själv om undersökningen?

Är dom som gjort undersökningen också kvinnohatare för att dom kommit fram till detta?
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Chrille) skrev 2025-01-26 14:53:53 följande:
    Då ställer jag en motfråga: Är man kvinnohatare för att man diskuterar utifrån olika perspektiv och har en egen teori. Jag är nyfiken på en diskussion utifrån olika perspektiv, så även ditt. Så vad tänker du själv om undersökningen?

Är dom som gjort undersökningen också kvinnohatare för att dom kommit fram till detta?
    Alfahannen. Jag bryr mig inte. 
  • Anonym (M)

Man behöver nog både och. Kan man välja en vacker man så är det bra, men det funkar inte om han har en ful insida och en fin insida och ett acceptabelt utseende räcker för attraktion. Men ett oacceptabelt utseende med fin insida nej tyvärr, det funkar inte 

• Anonym (Chrille)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-26 14:56:47 följande:
    Alfahannen. Jag bryr mig inte. 
    Du behöver inte vara med och diskutera, men var inte så snabb att stämpla folk. Jag är då verkligen inte den kvinnohatare du avser, inte heller kvinnohatare på något annat plan heller för den delen. Jag tycker bara att resultatet på undersökningen var intressant.
  • Anonym (Chrille)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 14:58:31 följande:

Man behöver nog både och. Kan man välja en vacker man så är det bra, men det funkar inte om han har en ful insida och en fin insida och ett acceptabelt utseende räcker för attraktion. Men ett oacceptabelt utseende med fin insida nej tyvärr, det funkar inte 

Jag förstår vad du menar. Men denna undersökning visar att utseendet förändrats märkbart på bara 100år pga selektivt urval gällande fysisk attraktion.

Om man gjorde en undersökning på insidan, skulle män även då ha utvecklats lika mycket och blivit betydligt snällare och fått en bättre personlighet tror du?
  • Anonym (L)

En egen teori?

Åsikten att det är kvinnor som väljer är inte din. Den delas av de flesta som har svårt på dejting marknaden. 
  • Tecum

Men det sägs i utredningen att miljöfaktorer är det största orsaken. Det tror  jag också, mer och bättre mat ger större utslag hos män än hos kvinnor. Män arbetade mer fysiskt, behövde då mer mat men fick ungefär lika lite som kvinnor. Sen hade män yrken eller uppgifter där det var extremt dålig mat, tex sjömän och soldater. Överklasspacket såg soldater som kanonmat, de fick gå på svältkost och drabbades av en massa sjukdomar i överfulla kaserner eller på båtar.

Även förr fick välväxta män fler kvinnor och går vi ännu längre tillbaka hade hövdingar och ledare ett antal fruar och älskarinnor, vilket borde givit mer genomslag på aveln då än nu.

Men visst är det kvinnor som väljer nu, där har TS rätt. Men jag tror inte det påverkar kroppslängden mer nu än förr..

• Anonym (Zed)

Vad hittar du som stödjer din teori?
  • Anonym (Hepp)

Är kvinnor ytliga? Ja.
    Är män ytliga? Ja, men inte lika kräsna när det gäller sex.

Svar på tråden Den formidabla manskroppen!