• Anonym (Chrille)

Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

• Svar på tråden Den formidabla manskroppen!
  • Anonym (Kråkan Krax)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 11:17:09 följande:
    Nej, problemet att nästan alla kvinnor är överviktiga. Men det är en annan diskussion.
    Om man inte redan är överviktig så får du en att vilja bli det, så du kanske ska fundera på hur produktivt ditt ältande är? 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kråkan Krax) skrev 2025-01-27 11:38:58 följande:
    Om man inte redan är överviktig så får du en att vilja bli det, så du kanske ska fundera på hur produktivt ditt ältande är? 
    Jag kan inte bli lång. Men kvinnor kan gå ner i vikt.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-27 10:44:07 följande:
    Rob verkar vara samma person som Alfahannen, och så är det alltid i hans trådar. Är problemet att du är kort, och därför har problem med kvinnor och så mycket hat? Men männen har ju också sina ideal, så varför ska vi kvinnor inte få ha det?
    "Surt sa räven om rönnbären". Han är bitter över att han inte kan få en kvinna så han påstår att han ändå inte vill ha någon för alla är för feta för honom och att alla problem ligger hos kvinnorna och inte hos honom. Det blir ganska genomskinligt när samma sak ältas om och om igen för ingen köper hans argument.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-27 11:49:27 följande:
    "Surt sa räven om rönnbären". Han är bitter över att han inte kan få en kvinna så han påstår att han ändå inte vill ha någon för alla är för feta för honom och att alla problem ligger hos kvinnorna och inte hos honom. Det blir ganska genomskinligt när samma sak ältas om och om igen för ingen köper hans argument.
    Fast det är ju sant.
    Snällt sagt är det max 1/20 kvinnor idag som är smala. 80% av dessa söker en lång kille.   50% av dessa har ungar, röker eller andra oattraktiva egenskaper.   Hur många kvinnor har man då chans på ?  1/1000.   Största problemet är kvinnors övervikt.  Men sen begränsas man ordentligt av att samtidigt vara kort. 
    Grunden är dock att de flesta kvinnor är överviktiga och det är där det stora problemet ligger.
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 11:46:47 följande:
    Jag kan inte bli lång. Men kvinnor kan gå ner i vikt.
    Men du har ju tidigare skrivit att du är 195 och väger 105 kg. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-27 12:53:39 följande:
    Det har jag aldrig skrivit. Du kanske förväxlar mig med någon annan...
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-27 12:53:39 följande:
    Det senaste jag såg av Alfahannen var att han påstod sig vara två meter lång och 120 kg muskler så han kanske är en shapeshifter 😁
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-27 12:58:19 följande:
    Det senaste jag såg av Alfahannen var att han påstod sig vara två meter lång och 120 kg muskler så han kanske är en shapeshifter 😁
    Om det stämmer så är han ju drömmen för alla kvinnor.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 12:59:50 följande:
    Om det stämmer så är han ju drömmen för alla kvinnor.
    Inte alls. Jag känner flera bodybuilders som mest bara tycks attrahera andra män.
    Och så känner jag taniga killar som tjejer verkar bli som galna i.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-27 13:01:34 följande:
    Inte alls. Jag känner flera bodybuilders som mest bara tycks attrahera andra män.
    Och så känner jag taniga killar som tjejer verkar bli som galna i.
    Korta bodybuilders ?
Svar på tråden Den formidabla manskroppen!