• Anonym (Chrille)

Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

• Svar på tråden Den formidabla manskroppen!
  • Anonym (oh ja)
    Anonym (Kråkan Krax) skrev 2025-01-27 09:28:21 följande:
    Jag tycker det är aningen mer allvarligt att den inte klarar att hantera sina impulser och aggressioner bättre utan dödar sambon med 43 knivhugg för att hon vill flytta och sen ska det heta att kvinnor är känslostyrda?
    Det sitter väl dock mer i huvet.
  • Anonym (Levnadsvillkor)
    Anonym (fl) skrev 2025-01-27 13:49:36 följande:
    Du sätter likhetstecken mellan vuxen och fet och tror att smal är nåt som bara tonåringar är.
    Nej, det är i te det jag säger. Men ett BMI över 22 är inte lika med fet. Rob vill ha en smal tonårskropp, det har han visat flertalet gånger. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (fl) skrev 2025-01-27 14:11:40 följande:
    Det är roligt.
    Så nöjet är att ägna ditt liv åt att anonymt kritisera kvinnor? Har du inget viktigare att göra på dagarna?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nu igen?)

En ganska så meningslös tråd för att roa Rob. Tack för mig. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Levnadsvillkor) skrev 2025-01-27 14:40:35 följande:
    Nej, det är i te det jag säger. Men ett BMI över 22 är inte lika med fet. Rob vill ha en smal tonårskropp, det har han visat flertalet gånger. 
    Inte fet. Men oftast är kvinnor överviktiga vid BMI 22 enligt fettprocent.
  • Illustration100
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 14:52:46 följande:
    Inte fet. Men oftast är kvinnor överviktiga vid BMI 22 enligt fettprocent.

Om man har ett BMI mellan 18,5 och 25 räknas man som normalviktig. 

Ligger BMI mellan 25 och 30 räknas det som övervikt.

Undrar hur Rob själv ser ut? Förmodligen överviktig, eller fet, och vill därför kritisera kvinnor?  Skrattande

Svar på tråden Den formidabla manskroppen!