• Anonym (Chrille)

Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

• Svar på tråden Den formidabla manskroppen!
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 13:05:52 följande:
    Korta bodybuilders ?
    Korta, långa, medellånga. De längsta verkar dock vara de som får mest uppmärksamhet av andra män.
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 12:55:15 följande:
    Det har jag aldrig skrivit. Du kanske förväxlar mig med någon annan...
    "Jag är en alfahanne - fråga mig vad du vill". Och där nämnde du din längd och vikt och ett skrävlande om hur otrolig du är. Exakt samma inlägg på Flashback, men du blev avstängd. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-27 13:16:04 följande:
    "Jag är en alfahanne - fråga mig vad du vill". Och där nämnde du din längd och vikt och ett skrävlande om hur otrolig du är. Exakt samma inlägg på Flashback, men du blev avstängd. 
    Ok, det var inte jag... Nån som lånat mitt nick ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-27 13:12:57 följande:
    Korta, långa, medellånga. De längsta verkar dock vara de som får mest uppmärksamhet av andra män.
    Antar att även gay-män gillar långa män också då...
  • Anonym (mansperson)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 12:51:30 följande:
    Fast det är ju sant.
    Snällt sagt är det max 1/20 kvinnor idag som är smala. 80% av dessa söker en lång kille.   50% av dessa har ungar, röker eller andra oattraktiva egenskaper.   Hur många kvinnor har man då chans på ?  1/1000.   Största problemet är kvinnors övervikt.  Men sen begränsas man ordentligt av att samtidigt vara kort. 
    Grunden är dock att de flesta kvinnor är överviktiga och det är där det stora problemet ligger.
    Bästa Rob,

Jag är man och jag håller i stort med dig om din uträkning. Utifrån vad du anser vara smal kan det säkert vara rimligt med 1/20, lite beroende på vilken ålder vi pratar om också. Och 80% kanske söker en man som är längre än du, det kan ju också stämma beroende på hur lång du är (vilket jag aldrig sett att du berättat). Är du väldigt kort kan det säkert stämma, och jag tror att den siffran är högre om det gäller nätdejting än dejting IRL. Och sen är det klart, vissa är ju föräldrar (igen beroende på vilken ålder vi pratar om), och en del röker osv. Men även om vi struntar i de specifika andelarna så håller jag med dig om att med dessa kriterier så är det ganska många som faller bort som alternativ för dig.

Men vad jag verkligen inte håller med om är din formulering att "det stora problemet" ligger i att de flesta kvinnor är överviktiga. Jo, det stämmer ju såtillvida att om alla dessa överviktiga kvinnor hårdbantade så skulle du få ett större utbud och därmed större möjligheter att träffa någon. Men du måste väl förstå att det är ett önsketänkande att alla rikets kvinnor skulle börja göra på det sättet så att de får ett bmi på 19 eller vad som nu är ditt ideal?

Så som jag ser det är "det stora problemet" din extrema fixering vid att kvinnor ska vara så smala, samt förmodligen också hur du väl framstår i de interaktioner med kvinnor som du har. Jag vet att många sagt detta till dig innan och jag tror det är svårt för dig att ta till dig det, men det som du kan påverka är inte kvinnors vikt utan din egen inställning. Och kan du inte det så är "det stora problemet" din oförmåga att anpassa sig efter den verklighet som du i alla högsta grad bidragit till att skapa - nej, inte genom din längd för den är ju en realitet och likaså en del kvinnors längdpreferenser, men däremot genom din fixering vid kvinnors vikt, att de inte får ha barn, att rökning gör det uteslutet att träffa en tjej osv. Vi har alla ett ansvar att förhålla oss till den verklighet vi möter och att anpassa oss efter livet som det ser ut, och att försöka skapa det liv vi vill ha efter vår förmåga. Att beklaga sig över att många kvinnor inte är tillräckligt smala hjälper inte dig att komma vidare.
  • Anonym (Levnadsvillkor)

I Storbritannien krymper befolkningen längdmässigt för tillfället pga bristande tillgång på näringsriktig mat. Bristsjukdomar man inte sett på jättelänge, tex rakt o h skörbjugg. Även den förväntade livslängden på de som växer upp nu beräknas vara kortare är äldre generationers pga näringsbrist. 

Men, generellt sett genom alla djurarter så har det legat på de av manligt kön att visa sig stora, starka, att de har hälsosamma gener att föra vidare som artens kvinnliga medlemmar valt. Bland vissa fåglar är det tex hanen med vackrast fjäderdräkt. Bland fåglar som ringmärks har man märkt att de hanfåglar som fått en ring med färg på fått fler honor att para sig med än de som ringmärkts med mer neutrala ringar. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Levnadsvillkor)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-27 10:44:07 följande:
    Rob verkar vara samma person som Alfahannen, och så är det alltid i hans trådar. Är problemet att du är kort, och därför har problem med kvinnor och så mycket hat? Men männen har ju också sina ideal, så varför ska vi kvinnor inte få ha det?
    Nej, Alfahannen och Rob är inte samma (tyvärr) utan det finns fler än en som skyller alla sina problem med att hitta en relation på kvinnor. Rob är extremt konsekvent att felet ligger i att kvinnor med ett BMI över 22 är feta och att alla kvinnor vill ha långa män och han faller på att han är runt 170 lång om jag inte minns fel. 
  • Anonym (K)

Bodybuilders som kör hårt med anabola brukar ofta fucka upp och spöa skiten ur sina tjejer. Men visst kan de se läckra ut.

• Anonym (Rob)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-01-27 13:22:11 följande:
    Bästa Rob,

Jag är man och jag håller i stort med dig om din uträkning. Utifrån vad du anser vara smal kan det säkert vara rimligt med 1/20, lite beroende på vilken ålder vi pratar om också. Och 80% kanske söker en man som är längre än du, det kan ju också stämma beroende på hur lång du är (vilket jag aldrig sett att du berättat). Är du väldigt kort kan det säkert stämma, och jag tror att den siffran är högre om det gäller nätdejting än dejting IRL. Och sen är det klart, vissa är ju föräldrar (igen beroende på vilken ålder vi pratar om), och en del röker osv. Men även om vi struntar i de specifika andelarna så håller jag med dig om att med dessa kriterier så är det ganska många som faller bort som alternativ för dig.

Men vad jag verkligen inte håller med om är din formulering att "det stora problemet" ligger i att de flesta kvinnor är överviktiga. Jo, det stämmer ju såtillvida att om alla dessa överviktiga kvinnor hårdbantade så skulle du få ett större utbud och därmed större möjligheter att träffa någon. Men du måste väl förstå att det är ett önsketänkande att alla rikets kvinnor skulle börja göra på det sättet så att de får ett bmi på 19 eller vad som nu är ditt ideal?

Så som jag ser det är "det stora problemet" din extrema fixering vid att kvinnor ska vara så smala, samt förmodligen också hur du väl framstår i de interaktioner med kvinnor som du har. Jag vet att många sagt detta till dig innan och jag tror det är svårt för dig att ta till dig det, men det som du kan påverka är inte kvinnors vikt utan din egen inställning. Och kan du inte det så är "det stora problemet" din oförmåga att anpassa sig efter den verklighet som du i alla högsta grad bidragit till att skapa - nej, inte genom din längd för den är ju en realitet och likaså en del kvinnors längdpreferenser, men däremot genom din fixering vid kvinnors vikt, att de inte får ha barn, att rökning gör det uteslutet att träffa en tjej osv. Vi har alla ett ansvar att förhålla oss till den verklighet vi möter och att anpassa oss efter livet som det ser ut, och att försöka skapa det liv vi vill ha efter vår förmåga. Att beklaga sig över att många kvinnor inte är tillräckligt smala hjälper inte dig att komma vidare.
    Fast det är inte bara ett problem för mig. Det är ju problem för kvinnorna också i form av hälsoaspekter.  
    Sen är det inte "bara" att förändra vad man attraheras utav.  Om jag inte attraheras av feta rökare så är det så...  Vill du ligga med en fet rökare är det fritt fram för dig...
Svar på tråden Den formidabla manskroppen!