• Anonym (Chrille)

Den formidabla manskroppen!

På ungefär 100år har män blivit betydligt större än kvinnor, vilket betyder att det inte bara handlar om tillgång på mat.

I SVD skriver man om att kvinnor eftersöker den formidabla manskroppen. Den långa, välväxta och välskapta mannen med muskler. Det innebär att det är ett genetiskt urval som gör män längre.

Här är artikeln: https://www.svd.se/a/Xjn1rB/sexiga-man-vaxer-snabbare-an-kvinnor

Skulle man kunna dra några slutsatser vilka självklart är generella och inte kan appliceras på alla(Det kommer alltid finnas undantag):

- Kvinnors val av partner har drivit utvecklingen åt detta håll, vilket innebär att det till stor del är kvinnor som har makten att välja partner?
    - Kvinnor är lika ytliga som män ofta för höra att dom är då dom attraheras av skönhet? Istället låter det ofta i diskussioner som att yta knappt spelar någon roll och det är uteslutande personlighet som attraherar?

• Svar på tråden Den formidabla manskroppen!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-01-28 11:10:45 följande:

Att en kvinna vill ha en man som är längre än henne själv betyder ju inte att han måste vara lång!! Finns ju många jättekorta tjejer

Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 11:29:42 följande:
    Fast även jättekorta tjejer söker ju killar 180+.  Även om det hypotetiskt skulle vara som du säger så är hälften av alla kvinnor över medellängd.  Så du begränsar dig ganska rejält...

Vad räknar ni som jättekorta tjejer?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (D) skrev 2025-01-28 11:54:14 följande:
    Jag tycker det är roligt bara. För det är alltid någon "Robert" eller "Robban" som hatar precis allt som har att göra med alla kvinnoformer...

Låt mig gissa, de ska vara flat chested, inga lår.. Ett adams äpple eller två? Därför får jag för mig att alla Robert faktiskt vill göka killar eller något... 
    Jag hatar inte kvinnor.

Jag attraheras inte av mulliga, överviktiga, tjocka eller feta kvinnor. Är det så svårt att förstå ?  
    Ni män som har Fat fetishism eller är feeder.  
    Tycks inte förstå att kvinnor kan ha former även fast de är smala och hälsosamma.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Jeanette001
    Anonym (que) skrev 2025-01-28 08:46:44 följande:

De flesta kvinnor föredrar en hälsosam manskropp. Detta behöver inte innebära några svällande muskler men definitivt normalvikt. Ingen kvinna vill ha en ful och slapp ölmage som far till hennes barn. 

Många män verkar se det som någon sorts "pondus" att ha ölmage eller utskjutande/ tjock mage, och förstår inte alls att kvinnor inte ser det på det sättet. Vet att en del av de killar jag gick i gymnasiet med, började skaffa sig mage redan i 20-års-åldern. Har dessa män sedan dess då sett det som "pondus" att ha stor mage kan det vara svårt att ändra deras inställning.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 11:59:36 följande:
    155 cm och kortare skulle jag säga.  
    Men pratar vi kort bara så skulle jag säga kvinnor under 165 cm.
    Jag är under 165 cm och jag har en man under 170 cm. Jag tycker själv att det är en precis lagom längdskillnad för mig, jag dejtade en gång en kille som var typ 187 cm och det var visserligen mysigt men lite jobbigt när han böjde sig ner för att kramas och jag fick hela hans överkropp över mig. Med min man är vi liksom mer synkade i kroppsspråk och proportioner.
    Notera nu: den långa killen är ett ex. Den kortare killen är min man. Det var inte längden som var avgörande här. Hade längden betytt allt skulle jag aldrig velat göra slut med den långa killen.

Jag tror att det där med att alla tjejer vill ha en kille över 180 cm är en myt som blivit populär i media. När jag var tonåring så hette det att "ingen kille vill ha en tjej med små tuttar" och tjejer kunde bli desperata efter silikonbröst trots att de knappt hunnit genomgå puberteten. Men om man tittade sig omkring så såg man massor av småbystade tjejer med pojkvänner, killar som inte alls la någon större vikt vid bröststorlek, och kvinnor som tyvärr opererat silikonbröst men inte var det minsta lyckligare eller hade lättare för att få killar för det.

Nu är ju längd något man inte kan påverka på samma sätt, men principen är väl densamma. Om man ör övertygad om att ingen vill ha en pga bröststorlek kommer man utstråla sannolikt negativ självbild och inte vara lika attraktiv som den som utstrålar självförtroende, oavsett bröststorlek. Och detsamma gäller längd hos killar. Hellre en kortare kille som utstrålar glädje än en bitter lång man... Eller en bitter kort man för den delen.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 11:59:36 följande:
    155 cm och kortare skulle jag säga.  
    Men pratar vi kort bara så skulle jag säga kvinnor under 165 cm.
    Ja då kanske du har rätt, jag är under 155 och älskar långa män, har bara träffat män över 192 typ
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Den formidabla manskroppen!