Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 13:36:59 följande:
Fast det är inte bara ett problem för mig. Det är ju problem för kvinnorna också i form av hälsoaspekter.
Sen är det inte "bara" att förändra vad man attraheras utav. Om jag inte attraheras av feta rökare så är det så... Vill du ligga med en fet rökare är det fritt fram för dig...
Hälsoaspekter för kvinnor och dina svårigheter att träffa en kvinna är två helt olika saker. För mig, och gissningsvis för de flesta, känns det väldigt genomskinligt att du skulle vara så oroad för kvinnors hälsa. Det känns inte genuint utan det känns som en ursäkt för att få prata om att du tycker kvinnor är för tjocka för dina utseendepreferenser. Sen kan man ju vara bekymrad för att befolkningen är för överviktig, men då bör man ju vara mer bekymrad över männen eftersom vi som grupp är mycket mer överviktiga än vad kvinnor är. Eftersom du inte ger några som helst andra indikationer på att bry dig om hur kvinnor har det så ekar det väldigt tomt. Så lägg ner det och bara stå för att du gillar smala tjejer. Det är fler än du som gör det.
Och nej, det är inte så lätt att förändra vad man attraheras av, självklart inte. Men genom att fokusera så mycket på vikt och sitta här på FL och skriva om det dagarna i ända, år efter år, så gör det ju att du bara blir mer och mer fixerad vid det. Jag gissar att du lägger en massa tid på att titta på bilder och filmer av smala kvinnor också. Men visst, det kanske är omöjligt att ändra på, men då får du väl ställa in dig på att du med din inställning och dina förutsättningar kommer att bli ensamma. Det är inte alla som träffar någon, särskilt inte män. Endast du kan förändra dina chanser att träffa någon, och att fixera vid kvinnors vikt och med det totalt ihåliga argumentet att det skulle vara någon sorts omsorg för deras hälsa kommer inte att leda dig dit.
Jag föredrar för övrigt också smala kvinnor och skulle helst inte dejta någon som är rökare, men jag skulle aldrig få för mig att kalla någon som har ett bmi på 24 för fet som du gör. Men helt klart är att väldigt många kvinnor i min ålder (40+) är för överviktiga för min smak. Det är dock inte min sak att försöka få dem att gå ner i vikt för att jag ska känna mig attraherad av dem.