Anonym (Linn) skrev 2025-01-14 15:55:14 följande:
Håller med "Frida". Vi vet bara TS sida.
Han har varit otrogen, hon är i 8:e månaden (baserat på att hon uppgett att hon har en månad kvar till snitt).
Det har precis tagit slut efter att han har varit otrogen. Hon är väldigt upprörd just nu för det tagit slut. Men när var han otrogen? Förra veckan? För tre månader, eller fem månader sedan - kanske har de försökt reparera sin relation, kanske inte. Vi har ingen aning.
Ponera att han var otrogen för flera månader sedan och att de försökt lappa relationen men gjort slut nu. Då kanske jag kan tycka ändå att pappan faktiskt ska vara välkommen.
Det vi vet är att hon är upprörd, höggravid och skapligt arg på blivande pappan tillika exet. Var han otrogen förra veckan och det tog slut precis, ja då har pappan kanske satt foten i pottan och får stå där med dumstrut. Men vi vet ju faktiskt inte.
Jag tänker att det är en månad kvar. Det är klart att man kan tycka och tänka nu, men mycket vatten kan hinna rinna under broarna på en månad - eller inte. Det vet vi inget om just nu.
Mitt råd just nu till ts är att andas och tänka på sig själv och barnet. Kanske kommer du om en månad tycka att pappan ändå får vara med vid sitt barns födsel beroende på hur han och du spelar era kort denna månaden. Kanske kommer det inte alls vara lämpligt.
Fast allt det med otroheten är inte så relevant, om det var igår eller för fem månader sedan. Om TS inte känner sig bekväm med att han är där, så ska han inte vara där.
Anledningen till att pappor är med på förlossningen är för att vara ett stöd för mamman. Och vill då TS inte ha hans stöd, oavsett anledning, så ska han inte vara där. Det är inte synd om honom, han har förstört deras relation.