• Tyra myra

Är det OK att mobba varandra här på FL?

Det finns många exempel på hur användare här upplever sig bli mobbade. Tycker ni att detta är OK?

Och i så fall varför skulle ord här på FL göra mindre ont än i verkliga livet.

Om ni som jag tycker att det inte är OK, Vad kan man göra åt det?

• Svar på tråden Är det OK att mobba varandra här på FL?
  • Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 14:01:42 följande:
    Ja precis du har anmält........

Vi pratade om att det inte var så konstigt att ingen anmält en ev hatgrupp mot en specifik användare då det inte går. FLs nuvarande regler finns inte offentligt, hur man anmäler saker som inte är enbart ett inlägg är obegripligt. FL väljer att ha detta forum på detta sätt= icke användarvänligt och för att få klick som ger dom pengar. Du svarar ständigt på helt andra saker så det är svårt att bemöta. Moderatorerna får inte betalt för att spendera mer än minimum tid här. Det är inte som på normala forum där admin brinner för sitt forum
    Ska jag svara dig varför du ska tro på mig? 
    Då svarar jag att du inte alls behöver tro på mig. Det är väl inte vad tråden går ut på? 

Blir du irriterad över att jag svarar på helt andra saker, vilka saker? och  du behöver inte bemöta mig om du inte vill. 

Du verkar veta en hel del om moderatorerna här på FL. Du kanske till och med är en av dem?
  • Anonym (f)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 14:32:27 följande:
    Ska jag svara dig varför du ska tro på mig? 
    Då svarar jag att du inte alls behöver tro på mig. Det är väl inte vad tråden går ut på? 

Blir du irriterad över att jag svarar på helt andra saker, vilka saker? och  du behöver inte bemöta mig om du inte vill. 

Du verkar veta en hel del om moderatorerna här på FL. Du kanske till och med är en av dem?

Tro på vad? eller menar du att du hakat upp dig på varför jag inte tror dig om anmälandet när du... faktiskt anmält haha

Ja när resten pratar om hatgrupper talar du om hur man anmäler vanliga inlägg, du skickar en uråldrig länk om gamla regler etc. Det gör en diskussion omöjlig.

Det krävs inget geni för att veta något om moderering.

• Limajo

Så meta att folk blir otrevliga mot varandra i en tråd som handlar om hur folk ska vara mindre otrevliga. Ni förstår väl att det är lönlöst att bry sig?

• Anonym (f)
    Limajo skrev 2024-12-31 15:13:59 följande:

Så meta att folk blir otrevliga mot varandra i en tråd som handlar om hur folk ska vara mindre otrevliga. Ni förstår väl att det är lönlöst att bry sig?

Tja, många av dessa antimobbningstrådar är gjorda av de som beter sig mest illa. Så man ska inte ta något seriöst här egentligen. Tråkigt men FLs val att ha denna stämning.
  • Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 15:34:06 följande:
    Tja, många av dessa antimobbningstrådar är gjorda av de som beter sig mest illa. Så man ska inte ta något seriöst här egentligen. Tråkigt men FLs val att ha denna stämning.
    Vill bara säga att jag inte är någon mobbare.  Håller normal samtalston och gör inga personliga påhopp. Den som påstår något annat skulle jag vilja komma upp till bevis.  

Däremot är ett påstående som detta en tydlig indikation på att man vill lägga sina egna synder på någon annan och att bagatellisera trådens budskap
  • Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 14:52:26 följande:

Tro på vad? eller menar du att du hakat upp dig på varför jag inte tror dig om anmälandet när du... faktiskt anmält haha

Ja när resten pratar om hatgrupper talar du om hur man anmäler vanliga inlägg, du skickar en uråldrig länk om gamla regler etc. Det gör en diskussion omöjlig.

Det krävs inget geni för att veta något om moderering.

Gamla regler som gäller än.  Du kanske tror att nätetikett förändras en gång om året. Nej de förändras bara när det behövs.  

Jag missade att det var grupper man talade om, större synder finns det väl. Kan knappast klassas som mobbning.

Helt rätt det krävs inga genier för att veta något om moderering men det krävs integritet. Som moderator har man ansvar för vad som ligger ute på forumet.  Förstår man inte detta kanske man ska syssla med något annat
  • Anonym (f)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 15:48:17 följande:
    Vill bara säga att jag inte är någon mobbare.  Håller normal samtalston och gör inga personliga påhopp. Den som påstår något annat skulle jag vilja komma upp till bevis.  

Däremot är ett påstående som detta en tydlig indikation på att man vill lägga sina egna synder på någon annan och att bagatellisera trådens budskap
    Jaha, jag pratade inte direkt om dig utan en generell bild av vad som får dessa trådar att bli motsatsen till vad en TS verkar vilja.
  • Anonym (f)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 15:57:30 följande:
    Gamla regler som gäller än.  Du kanske tror att nätetikett förändras en gång om året. Nej de förändras bara när det behövs.  

Jag missade att det var grupper man talade om, större synder finns det väl. Kan knappast klassas som mobbning.

Helt rätt det krävs inga genier för att veta något om moderering men det krävs integritet. Som moderator har man ansvar för vad som ligger ute på forumet.  Förstår man inte detta kanske man ska syssla med något annat

Nej, det är inget så enkelt. En snabb koll och mycket där är inte aktuellt eller stämmer överens med tidigare regelsida. Varför tror du att FL tog ner sin sida med regler egentligen? Varför de tog bort supporten? Eller varför lät de supporten vara obemannad väldigt länge så det inte fanns något som helst kontaktväg? Varför kan inte moderatorer säga på ett korrekt sätt hur och vem man ska kontakta?

Sa jag det? Du fortsatte dock länge utan att ens reflektera över vad du svarade på.

Nej en betald moderator/diverse botar har inte speciellt mycket ansvar. Folk blir ständigt arga när trådar stängs ner för att ingen moderator kan sitta 24/7 med deras tramstrådar. FL drivs av ett företag. Företag som får bra reklamintäkter av alla trolltrådar.

• Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 16:09:07 följande:
    Jaha, jag pratade inte direkt om dig utan en generell bild av vad som får dessa trådar att bli motsatsen till vad en TS verkar vilja.
    Nu är det ju jag som är TS och som så många andra trådar smyger det sig in ansatser till att vända tråden mot TS. 

Vad detta beror på kan man ju diskutera. Visst finns det personer på FL som verkar ha som sin livsuppgift att kritisera allt och alla och det måste de väl få göra. Andra tycks få ut någonting genom att vända tråden mot TS. Det är lite mera problematiskt eftersom syftet med tråden riskerar att gå förlorat. 

Nu påstår jag på intet sätt att min tråd skulle vara speciellt värdefull men det är ett hån mot dem som seriöst bidragit i tråden,

Som så mycket annat så står det alla fritt att bidra till en diskussion positivt eller negativt
  • Anonym (f)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 16:26:50 följande:
    Nu är det ju jag som är TS och som så många andra trådar smyger det sig in ansatser till att vända tråden mot TS. 

Vad detta beror på kan man ju diskutera. Visst finns det personer på FL som verkar ha som sin livsuppgift att kritisera allt och alla och det måste de väl få göra. Andra tycks få ut någonting genom att vända tråden mot TS. Det är lite mera problematiskt eftersom syftet med tråden riskerar att gå förlorat. 

Nu påstår jag på intet sätt att min tråd skulle vara speciellt värdefull men det är ett hån mot dem som seriöst bidragit i tråden,

Som så mycket annat så står det alla fritt att bidra till en diskussion positivt eller negativt

Tja, jag försökte diskutera men det verkar inte bli några svar på dessa frågor så  vad förväntar du dig? Du vänder på precis allt, så tråkigt när du struntar i riktiga ärliga funderingar eller till slut motvilligt säger att du inte läste vad du skrev svar på men att påpeka det tydligen är mobbning. Suck.

" Så man ska inte ta något seriöst här egentligen." = Här på FL. Vilket inte är ett konstigt råd

Svar på tråden Är det OK att mobba varandra här på FL?