• Anonym (Tjockis)

Hur fan blir jag av med ölmagen?

Jag är en medelålders man som har fått en ölmage som inte går bort. Jag har kanske inte ansträngt mig så mycket när det kommer till träning men jag försöker äta nyttigt under veckorna.
    Problemet är under helgerna då jag har svårt att vara utan öl och god mat. Jag måste ha öl och grillchips till sporten och en stor biff med beasås, annars känns livet så jävla torrt och trist. Men jag fattar ju att det är just det jag måste sluta ät och träna flr att gå ner i vikt och få bort ölmagen, men då kommer jag bli deprimerad.
    Det är antingen den fysiska eller mentala hälsan jag får välja mellan. Men sist jag var hos läkaren gnällde han om högt kolesterol och hjärt och kärlsjukdomar så måste fan ner i vikt. Men hur lyckas man? Finns det fler män här som har lyckats och hur gjorde ni? 

• Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?
  • Anonym (Arnold)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-10 20:07:38 följande:

Tror inte ts för eller drabbas av några bristsjukdomar om han inför en del vegansk mat. Vad tror du dåligt kolesterol kommer från egentligen? Animaliska produkter, och det är ju det ts har problem med. Finns mängder av människor som enbart lever på vegansk mat och är hälsosamma. Finns mängder av människor som lever på öl, chips bea och en biff som är ohälsosamma. Det är ju ett val man gör. Har man inte självförtroende att käka vegansk så är det så. Märker det lite på attityden om "kaninmat"

Tycker ts kan testa i 3 månader, vem som helst klarar väl det. mäta före och efter värden så upptäcker han nog att det är på rätt spår.

Fullständigt idiotisk ide att hävda att TS borde bli vegan. Håll er till ämnet.
  • Anders1970

Har hjälpt till som PT och introduktionstränare, samt varit ett träningsfreak.

Nu är jag bara hälsosam med aktivt liv o lite allmänsportigt liv. Har ändå synlig magrutor och definition på kroppen. 

1. Stora ändringar (läs uppoffringar) fungerar inte över tid.
    2. Du måste även vilja, inte bara förstå.
    3. Nivån måste vara rimlig, tiden gör jobbet.

Tips.
    Kör matstrikt under måndag och tisdag, överlag mindre portion och ej äta efter 19-tiden.

Onsdag belönar du dig lite, ex. Litet glas öl eller mini chipspåse. Ej efter 19.

Torsdag och fredag kör du samma som måndag/tisdag.

Lördag och söndag så unnar du dig, men i liten liten mängd. Ex. Liten biff (max 90g) och max 33cl öl.
    Så allt du gynnar dig, väldigt små portioner.

Undvik att äta sent.

På lördag o söndag försöker du varje dag få minst 10.000st steg.

Försök även varje vardag gå minst 5000st steg.

Ge det tid. 

• Anonym (Fia)

Svårt att tänka mig att du unnar dig gott bara på helgerna!Måste nog vara så oftare.Antar att du inte rör dig mycket och låter kalaskulan att växa.

• Anonym (Vlik)
    Anonym (Arnold) skrev 2024-12-10 21:40:26 följande:
    Men lägg av. Det är ett förbannat bra råd att satsa på vegankost då ts kolesterol är ett problem och blanda upp det med sånt man vanligen äter. Ett helvetes bra råd.
  • Anonym (S)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-10 22:13:51 följande:
    Men lägg av. Det är ett förbannat bra råd att satsa på vegankost då ts kolesterol är ett problem och blanda upp det med sånt man vanligen äter. Ett helvetes bra råd.

Det är ett jättedåligt råd eftersom det är väldigt besvärligt att äta vegankost som är nyttig och så att man får i sig alla näringsämnen. Även de som har bra koll kan ha svårt att få i sig allt de behöver och det funkar dåligt när man ska äta ute eller är bortbjuden. Mycket skit är dessutom vegan som till exempel processade sojaprodukter, men också chips, öl, pommes med mera. Att äta vegansk mat betyder inte att det är nyttigt. 

TS kan äta veganskt hela veckan lång med grillchips från Estrella och IPA.

https://www.valjvego.se/veganska-chipslistan-estrella

https://www.systembolaget.se/sortiment/ol/vegansk/

• Anonym (Vlik)
    Anonym (S) skrev 2024-12-10 22:44:42 följande:

Det är ett jättedåligt råd eftersom det är väldigt besvärligt att äta vegankost som är nyttig och så att man får i sig alla näringsämnen. Även de som har bra koll kan ha svårt att få i sig allt de behöver och det funkar dåligt när man ska äta ute eller är bortbjuden. Mycket skit är dessutom vegan som till exempel processade sojaprodukter, men också chips, öl, pommes med mera. Att äta vegansk mat betyder inte att det är nyttigt. 

TS kan äta veganskt hela veckan lång med grillchips från Estrella och IPA.

https://www.valjvego.se/veganska-chipslistan-estrella

https://www.systembolaget.se/sortiment/ol/vegansk/

Varför tror du att jag vill att ts ska käka grillchips och dricka iPa? Inte heller har jag skrivit ett skit om att ts ska käka veganskt när han käkar ute eller blir bortbjuden, jag har till och med skrivit den raka motsatsen till det du hävdar. Du kanske ska läsa det jag skriver. Vissa personer (som du) ser fan ett rött stoppmärke om någon ens vågar skriva något om vegansk. Tänk lite i stället. Ts har problem med kolesterolet, hade ts haft problem med diabetes eller annat så hade mitt råd sett annorlunda ut. Skärp dig! Lägg av med ditt jävla svartvita tänk och kanske syssla med logik och förnuft.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Arnold) skrev 2024-12-10 21:40:26 följande:
    Både öl och chips är ju veganska!Oskyldig
  • Martins07

Lösning är ENKEL, du vill ju inte bli av öl mage du säger det själv. Sluta dricka öl, sluta äta mer än 2 gånger om dagen. Är för lite bara en gång om dagen och drick för mycket vatten. Träning och annat kommer inte att hjälpa du får minska maten och sluta med alkohol. 

• Anonym (Vlik)
    Anonym (Q) skrev 2024-12-11 13:05:42 följande:
    Både öl och chips är ju veganska!Oskyldig
    Ts kanske ska satsa på enbart grillchips och ipa. Han kan ju lägga till dill chips? då får han lite extra grönt när han ändå håller på.

Ens kognitiva förmåga är en av sakerna som förbättras av vegansk mat. Du kanske ska testa?
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-10 22:13:51 följande:
    Mat för mig är som luft för andra. Det är nödvändigt för att jag ska orka jobba och inte bli deprimerad. Jag har alltid tyckt mycket om mat och godis chips mm så att börja käka gräs som en jäkla kanin kommer jag då inte göra 
Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?