Inlägg från: Anonym (Arnold) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arnold)

Hur fan blir jag av med ölmagen?

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-10 15:55:41 följande:

Det beror ju på vad du menar med normal förändring. 

Men bättre kost , kombinerat med konditionsträning ett par gånger i veckan plus styrketräning ett par gånger i veckan , kommer ge dig både bättre hälsa och en snyggare och starkare kropp. Betydligt bättre än  Ozempic?

Instämmer. Ozempic är för mesar.
  • Anonym (Arnold)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-07 18:16:15 följande:
    Har du några tips på vad jag skulle kunna byta ut chipsen mot? Nä varken öl eller chips är ju bra men det är mina största laster och jag har svårt och se om det finns något som skulle kunna bytas ut som jag skulle va nöjd med. Idag bestod middagen av en köttbit med sallad och jag blev fan inte ens mätt. 
    Vegankost eller kanIngmar som jag kallar det kommer jag inte äta.
    Byt inte ut chipsen om de är så viktiga för dig. Begränsa de till ett tillfälle i veckan där du tex äter 200g.

Man blir inte fet av vad man äter vid enstaka tillfällen utan pga av hur man lever och äter dag n och dag ut.

Bara genom att bara äta tre gånger per dag och bara dricka vatten till maten på vardagarna är jag säker på att du skulle få bra resultat.

Just amåätandet är den största boven för många. Det och energirikt drycker för de ger i princip noll mättnadskänsla.

Man ska äta gott och dricka gott men inte hela tiden.
  • Anonym (Arnold)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-10 20:07:38 följande:

Tror inte ts för eller drabbas av några bristsjukdomar om han inför en del vegansk mat. Vad tror du dåligt kolesterol kommer från egentligen? Animaliska produkter, och det är ju det ts har problem med. Finns mängder av människor som enbart lever på vegansk mat och är hälsosamma. Finns mängder av människor som lever på öl, chips bea och en biff som är ohälsosamma. Det är ju ett val man gör. Har man inte självförtroende att käka vegansk så är det så. Märker det lite på attityden om "kaninmat"

Tycker ts kan testa i 3 månader, vem som helst klarar väl det. mäta före och efter värden så upptäcker han nog att det är på rätt spår.

Fullständigt idiotisk ide att hävda att TS borde bli vegan. Håll er till ämnet.
  • Anonym (Arnold)
    Anonym (Fröken) skrev 2024-12-13 17:57:44 följande:
    Det är en vanesak helt enkelt.
    Jag startar dagen med havregryn och ostmacka, inget problem alls att stå mig på det. 

Som sagt, en vanesak. Tror nog att du också skulle kunna vänja dig med det. 
    Om han nu har ett fysiskt yrke är det bara dumt att inte äta på dagen.

Många i den här tråden ger så usla råd.

Ett bra råd till TS är att äta tre mål om dagen och riktig mat. Hamburgare, Pizza, kycklingfile, köttbullar, laxfile. Mm mm. Drick vatten eller bubbelvatten till maten som standard på vardagarna. 

Det de flesta glömmer är hur små skillnaderna är mellan normalvikt och övervikt. Magen är en konsekvens av att man ätit och druckit lite för mycket varje dag i hundratals och tusentals dagar i förhållande til hur mycket man rör sig. 
Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?