• Anonym (Tjockis)

Hur fan blir jag av med ölmagen?

Jag är en medelålders man som har fått en ölmage som inte går bort. Jag har kanske inte ansträngt mig så mycket när det kommer till träning men jag försöker äta nyttigt under veckorna.
    Problemet är under helgerna då jag har svårt att vara utan öl och god mat. Jag måste ha öl och grillchips till sporten och en stor biff med beasås, annars känns livet så jävla torrt och trist. Men jag fattar ju att det är just det jag måste sluta ät och träna flr att gå ner i vikt och få bort ölmagen, men då kommer jag bli deprimerad.
    Det är antingen den fysiska eller mentala hälsan jag får välja mellan. Men sist jag var hos läkaren gnällde han om högt kolesterol och hjärt och kärlsjukdomar så måste fan ner i vikt. Men hur lyckas man? Finns det fler män här som har lyckats och hur gjorde ni? 

• Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?
  • Anonym (Riktig mat)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-10 21:09:18 följande:

Woody Harrelson har varit vegan i 30 år och överlevt. Arnold Schwarzenegger är till 80% vegan, bland annat pga kolesterolvärdet.

Det handlar inte om att överleva utan att leva. Han lider väl dessutom av väldigt svåra depressioner som man får av bla b12brist till följd av att inte äta riktig mat
  • Anonym (Vlik)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-11 15:20:13 följande:
    Mat för mig är som luft för andra. Det är nödvändigt för att jag ska orka jobba och inte bli deprimerad. Jag har alltid tyckt mycket om mat och godis chips mm så att börja käka gräs som en jäkla kanin kommer jag då inte göra 
    Det är ingen som tvingar dig att lägga om din diet. Du kanske ska dubbla intaget av grillchips och ipa för att bli dubbelt så lycklig?
  • Anonym (Tjockis)
    Martins07 skrev 2024-12-11 13:07:54 följande:

Lösning är ENKEL, du vill ju inte bli av öl mage du säger det själv. Sluta dricka öl, sluta äta mer än 2 gånger om dagen. Är för lite bara en gång om dagen och drick för mycket vatten. Träning och annat kommer inte att hjälpa du får minska maten och sluta med alkohol. 

Vill jag inte bli av med ölmagen? Jag säger ju att jag har gjort massa förändringar under veckorna men på helgen är det svårt och vara utan öl chips och god mat. Det är det som ger livet någon mening och så jag ska stå ut här hemma.
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-11 15:35:36 följande:
    Det är ingen som tvingar dig att lägga om din diet. Du kanske ska dubbla intaget av grillchips och ipa för att bli dubbelt så lycklig?
    Varför håna? 
  • Anonym (Vlik)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-11 15:40:12 följande:
    Varför håna? 
    Du menar till skillnad från det här?
    Mat för mig är som luft för andra. Det är nödvändigt för att jag ska orka jobba och inte bli deprimerad. Jag har alltid tyckt mycket om mat och godis chips mm så att börja käka gräs som en jäkla kanin kommer jag då inte göra 

Finns så många tjockisar som kommer med ursäkter. Du vill ju inte göra en förändring eller hur? Lösningen på ditt kolesterolproblem är ganska enkelt.
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-11 15:42:48 följande:
    Du menar till skillnad från det här?

Finns så många tjockisar som kommer med ursäkter. Du vill ju inte göra en förändring eller hur? Lösningen på ditt kolesterolproblem är ganska enkelt.
    Du vill bara håna tjockisar va?
  • Anonym (Vlik)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-11 16:15:14 följande:
    Du vill bara håna tjockisar va?
    Det finns många tjockisar som faktiskt ämnar göra något åt saken. Jag beundrar dessa. Jag känner mig likgiltig och har inga problem med tjockisar som vill behålla vikten heller. Men sen kommer den tredje gruppen tjockisar med ursäkter och ett icke-ansvarstänkande (du)

Så som svar på din fråga: nej, jag vill inte håna tjockisar. Du verkar vilja käka chips, dricka öl, svulla i bea och biff och ändå fixa hälsan på något magiskt sätt, för "annars blir du deppig". Vem tror du ska fixa din hälsa? Lägger du över det på frun? Jag hoppas det här blir en väckarklocka.
  • Dr Nail

Den sk. ölmagen beror på att levern har samlat på sig fett eller är skadad på något sätt. Man ska rena den. Ett effektivt sätt är fasta. Träna kroppen på att vara helt utan mat 12 timmar om dygnet. Det stimulerar produktion av nya celler i levern så att levern repareras.

• Anonym (Tjockis)
    Anonym (Vlik) skrev 2024-12-11 16:34:45 följande:
    Det finns många tjockisar som faktiskt ämnar göra något åt saken. Jag beundrar dessa. Jag känner mig likgiltig och har inga problem med tjockisar som vill behålla vikten heller. Men sen kommer den tredje gruppen tjockisar med ursäkter och ett icke-ansvarstänkande (du)

Så som svar på din fråga: nej, jag vill inte håna tjockisar. Du verkar vilja käka chips, dricka öl, svulla i bea och biff och ändå fixa hälsan på något magiskt sätt, för "annars blir du deppig". Vem tror du ska fixa din hälsa? Lägger du över det på frun? Jag hoppas det här blir en väckarklocka.
    Nä såklart är det inte min frus fel men att unna mig god mat gör att jag står ut med sånt jag inte hade stått ut med annats om jag säger så. Du har fel i att jag kommer med ursäkter missade du att jag skrev att jag försöker gå ner i vikt?
  • Anonym (Tjockis)
    Dr Nail skrev 2024-12-11 18:11:30 följande:

Den sk. ölmagen beror på att levern har samlat på sig fett eller är skadad på något sätt. Man ska rena den. Ett effektivt sätt är fasta. Träna kroppen på att vara helt utan mat 12 timmar om dygnet. Det stimulerar produktion av nya celler i levern så att levern repareras.

Hur klarar man det när man jobbar? 
Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?