Anonym (Toker) skrev 2024-11-19 22:38:20 följande:
Terapi är väl okej. Medicinering är jag inte så pigg på. Inte säkert att det räcker ändå? Så även om jag skulle gå med på vård så skulle det inte räcka?
Har väl egentligen bara trasslat in mig i den här skiten av spänning och nyfikenhet. Nu är det lite svårt att backa bandet.
De tror att jag lider av flera saker. ASPD bland annat. Någon sa den mörka triaden. De tror att jag har kriminella aktiviteter för mig. Jag är dömd för brott. Jag är misstänkt för brott. Sen tror de mer saker som jag inte vill nämna här. Men vet inte exakt vad de överfört till soc. En del är sådant de typ vet, men ändå inte.
Det är inte frågan om vad du är pigg på, inte om du vill behålla dina barn. Du får väl avvakta och se hur hårda soc tänker vara.
Precis, även om du går med på vård så kanske det inte räcker för att behålla barnen i hemmet. Allt beror på hur stora besvär du anses ha, om din sjukdom kommer att gå ut över barnen eller inte. Och tänk då inte att det är bortkastat det du gör, för det är fortfarande frågan om att få träffa dem regelbundet, om de kanske kan bo hemma deltid, eller vad nu soc tänker sig.
ASPD? Det är allvarligt. Vill inte skrämma dig eller måla fan på väggen, men det där är en tung diagnos i sammanhanget. Men du måste inte bara godta den rakt av, en sådan diagnos kan man omöjligt sätta efter ett besök, det krävs en rejäl utredning för det! Och visst, du är dömd för brott, misstänkt för brott
men inte lagförd för något och i lagens mening därmed inte kriminell! Det du dömdes för hoppas jag ligger längre bak i tiden så de inte kan dra upp det iaf.