• Anonym (Toker)

Skillnad på socanmälningar?

Är det någon skillnad om det är du som vuxen som blivit orosanmälan till socialtjänsten, eller om det är dina barn?

Hur lång tid brukar det ta från det att anmälan kommer in tills dess att de hör av sig?

Blev anmäld i slutet av förra veckan. Tidigare har de hört av sig snabbt, men nu dröjer det, vet inte varför?

• Svar på tråden Skillnad på socanmälningar?
  • Anonym (B)
    EpicF skrev 2024-11-19 23:00:20 följande:
    Jaha. Det är du som är misstänkt och dömd för sexualbrott. Och har stalkar en psykolog på nätet. Och upplever dig själv blivit stalkas av denne psykologen, som mer eller mindre hittade dig på gatan. 

Ja, orosanmälan är absolut på plats. Synd bara art inte barnen blir orosamälda också. 

ASPD låter det absolut som du har. 
    Var får du dessa fantasier ifrån...?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Ap7) skrev 2024-11-19 22:27:38 följande:

På vilket sätt anser vården att du inte har sjukdomsinskt?
    Har tackat nej till behandling?

Min erfarenhet är att man måste vara mycket tillmötesgående med psykvården. Annars kan de börja tjafsa och ställa till problem. Mitt råd är att du lyssnar på läkarna om du vill slippa problem. 

Jag tackade ja till behandling. De anser att jag inte förstår att det jag gör är ett problem.

Tillmötesgående? Jag kan ha jävlats lite med en av läkarna när jag blev arg tidigare.
  • Anonym (B)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-19 23:13:32 följande:
    Jag tackade ja till behandling. De anser att jag inte förstår att det jag gör är ett problem.

Tillmötesgående? Jag kan ha jävlats lite med en av läkarna när jag blev arg tidigare.
    Vad är det du "gör" som de anser att du inte förstår?
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2024-11-19 23:11:31 följande:
    Var får du dessa fantasier ifrån...?
    Märker att du inte läst ts tidigare tråd. Men ja, h*n har skrivit en tidigare tråd om detta. 
  • Anonym (B)
    EpicF skrev 2024-11-19 23:16:37 följande:
    Märker att du inte läst ts tidigare tråd. Men ja, h*n har skrivit en tidigare tråd om detta. 
    Links or it didn't happen... Hur vet du att det är samma ts?
  • EpicF
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-19 23:13:32 följande:

Nej, självklart förstår du inte att det du för är ett problem när du upprepar "misstagen" om och om igen. 

Det är rätt omoget att "jävlas" med en läkare (eller annan vårdpersonal). De är där för att föra sitt jobb, dvs att hjälpa dig. 
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2024-11-19 23:17:46 följande:
    Links or it didn't happen... Hur vet du att det är samma ts?
    Historian är exakt samma. Ska se om tråden finna kvar. 
  • Anonym (B)
    EpicF skrev 2024-11-19 23:18:52 följande:
    Historian är exakt samma. Ska se om tråden finna kvar. 
    Tack.
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2024-11-19 23:21:04 följande:
    Tack.
    Jag tror den var borttagen, men ska se om den finns. 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (B) skrev 2024-11-19 22:44:40 följande:
    Det är inte frågan om vad du är pigg på, inte om du vill behålla dina barn. Du får väl avvakta och se hur hårda soc tänker vara.

Precis, även om du går med på vård så kanske det inte räcker för att behålla barnen i hemmet. Allt beror på hur stora besvär du anses ha, om din sjukdom kommer att gå ut över barnen eller inte. Och tänk då inte att det är bortkastat det du gör, för det är fortfarande frågan om att få träffa dem regelbundet, om de kanske kan bo hemma deltid, eller vad nu soc tänker sig.

ASPD? Det är allvarligt. Vill inte skrämma dig eller måla fan på väggen, men det där är en tung diagnos i sammanhanget. Men du måste inte bara godta den rakt av, en sådan diagnos kan man omöjligt sätta efter ett besök, det krävs en rejäl utredning för det! Och visst, du är dömd för brott, misstänkt för brott men inte lagförd för något och i lagens mening därmed inte kriminell! Det du dömdes för hoppas jag ligger längre bak i tiden så de inte kan dra upp det iaf.
    Pratar soc med sjukvården eller är det ett papper de skickar över?

Sammantaget har jag gått hos hjärnskrynklare i ett år. Det var när den första ville att jag skulle få lite mer vård och bli utredd som det här hände.

Tung diagnos? Lite förrädiskt att prata med sådana där... De lägger ju fram saker som att det vore en förkylning, och man förstår inte storheter på saker. Finns mer som de tror.

Jag är lagförd för brott i närtid tyvärr. Inget grövre, inget sexualrelaterat. De tog fasta på den saken i journalen.
Svar på tråden Skillnad på socanmälningar?