Anonym (B) skrev 2024-11-19 22:44:40 följande:
Det är inte frågan om vad du är pigg på, inte om du vill behålla dina barn. Du får väl avvakta och se hur hårda soc tänker vara.
Precis, även om du går med på vård så kanske det inte räcker för att behålla barnen i hemmet. Allt beror på hur stora besvär du anses ha, om din sjukdom kommer att gå ut över barnen eller inte. Och tänk då inte att det är bortkastat det du gör, för det är fortfarande frågan om att få träffa dem regelbundet, om de kanske kan bo hemma deltid, eller vad nu soc tänker sig.
ASPD? Det är allvarligt. Vill inte skrämma dig eller måla fan på väggen, men det där är en tung diagnos i sammanhanget. Men du måste inte bara godta den rakt av, en sådan diagnos kan man omöjligt sätta efter ett besök, det krävs en rejäl utredning för det! Och visst, du är dömd för brott, misstänkt för brott men inte lagförd för något och i lagens mening därmed inte kriminell! Det du dömdes för hoppas jag ligger längre bak i tiden så de inte kan dra upp det iaf.
Pratar soc med sjukvården eller är det ett papper de skickar över?
Sammantaget har jag gått hos hjärnskrynklare i ett år. Det var när den första ville att jag skulle få lite mer vård och bli utredd som det här hände.
Tung diagnos? Lite förrädiskt att prata med sådana där... De lägger ju fram saker som att det vore en förkylning, och man förstår inte storheter på saker. Finns mer som de tror.
Jag är lagförd för brott i närtid tyvärr. Inget grövre, inget sexualrelaterat. De tog fasta på den saken i journalen.