Anonym (B) skrev 2024-11-20 12:39:28 följande:
Härdade eller inte så är det deras skyldighet att utreda om det finns fara för barnen eller inte, och en sådan beskrivning av din personlighet är verkligen en varningsflagga som de skulle ta på allvar. Du får väl se vad de fått för information från vården.
När jag skrev direkt så menar jag utan att ringa först. De har tekniskt sett två veckor på sig att agera om det inte verkar akut så barn behöver hämtas på fem minuter. Även om det går mer än två veckor så kan man inte räkna med att de inte hör av sig, för om det gäller barn kommer de att följa upp på ett eller annat sätt.
Kan det vara så att de lägger ihop tidigare information kring dig med det vårdbesöket du hade då du blev anmäld? Dåligt skött från deras sida iaf att hantera det på så sätt, att inte försöka ge dig vård alls utan bara göra en anmälan. Den borde så klart göras ändå, men de sviker vårdsökande om de gör så här. Men var försiktig med att ha din egen moral och etik som rättesnöre, den biten verkar ju inte helt tillförlitlig. Du skriver t ex längre upp att du avstår från vissa saker pga risk, men ändå verkar det som att du fortsätter utsätta andra för elakheter. Försök hellre ta lagen som riktmärke till att börja med, och utöver det så gott du har förstånd till att veta vad som sårar andra ändå och undvik sådant också. Det är väl mitt allmänna råd, även om jag vet att du inte bett om det. Det vore åtminstone bättre så för omgivningen.
Du har rätt, soc är ju skyldiga att utreda anmälningar. Men ju längre tiden går desto mer tror jag på att de lägger ner saken bara. Om de inte arbetar i bakgrunden i skrivande stund. Då kan det bli jobbigare.
Jag pratade med vårdgivaren kort anonymt innan jag blev patient. Det var då jag bråkade med dem. Mentalt har de ju så klart koll på att den anonyma patienten och jag är samma person. Men officiellt vet de ju det inte. Därför jag är väldigt oklar med vad som står i den där anmälan. Och är lite nyfiken på om de pratar inofficiellt.
Jag gör inget för att vara elak. Jag är inte elak som person. Det jag gör har ett syfte på så sätt att jag får ut något av det.
På mötet frågade jag vad som krävdes för att jag ska få komma dit och få vård från dem efter det att han sagt att mina orsaker att komma var fel. Han sa att jag måste ha rätt motivation. Jag sa då att om jag säger att jag har den motivationen? Då svarade han att jag bara säger så utan att mena det. Allt kändes riggat. Därför jag tror att de ville jävlas med mig.
Beror ju lite på vad som händer hos soc och vad som står i anmälan. Det kan ju varit riggat för att låsa in mig den vägen. Men om anmälan bara säger vad jag sa på mötet och inte så mycket mer och soc bara lägger ner det så var det ju inte riggat, då försökte de bara jävlas med mig.