Anonym (B) skrev 2024-11-19 22:09:28 följande:
Ja, men inte bara en gång utan ALLT du kan göra, dvs terapi, medicinering eller vad som nu behövs. Och ändå är det inte säkert att det räcker, eftersom det till stor del beror på vad du lider av. (Du behöver så klart inte berätta här i forumet vad det gäller.)
Man kan må skit och ändå ha full koll på läget, och ändå finns det de som inte fattar att ingen lider för den sakens skull. Och ja, ibland kanske man behöver stöttning också förstås, men det ska inte stå och falla med soc godtycklighet.
Terapi är väl okej. Medicinering är jag inte så pigg på. Inte säkert att det räcker ändå? Så även om jag skulle gå med på vård så skulle det inte räcka?
Har väl egentligen bara trasslat in mig i den här skiten av spänning och nyfikenhet. Nu är det lite svårt att backa bandet.
De tror att jag lider av flera saker. ASPD bland annat. Någon sa den mörka triaden. De tror att jag har kriminella aktiviteter för mig. Jag är dömd för brott. Jag är misstänkt för brott. Sen tror de mer saker som jag inte vill nämna här. Men vet inte exakt vad de överfört till soc. En del är sådant de typ vet, men ändå inte.