• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • Anonym (Skeptisk)

Sexstrejk bara för sakens skull är omoget och ogenomtänkt och kommer inte att fungera.

• Anonym (Hin Håle)

Tragiskt och tandlöst, så ser jag på det. 

• Anonym (accentnougat)

Låter väl som en bra idé.
    Ni kan ju avisera det omgående bara, så att vi slipper slösa tid och pengar på er.
    Vad roligt vi alla kommer få det.
    Mer splittring åt folket!!

• Anonym (…)

Kvinnor är alldeles för generösa med sex och förhållande och barnfödande till värdelösa män så tror inte det kommer funka

• Cartjan1

Fast nu handlar det ju främst om kvinnor som upplever djup rädsla för ev graviditeter tillföljd av de hårda "pro-life" lagarna i många delstater och det är det de protesterar om och nämner saker som sexstrejk. Är nog svårt för oss att helt förstå paniken många, både män och kvinnor, känner. Såg senast igår en intervju med en tämligen konservativ man som ändå kände sig manad att flytta av rädsla för sin fru och sina döttrar. Blev väldigt illa berörd av hur han pratade om situationen. Många kvinnor upplever nu att männen svek dem i valet vilket jag tror många av oss kan förstå även de som inte håller med.

Så det jag vill få fram är att jag tycker det blir lite illa och snedvänt att försöka dra med kvinnornas situation i USA i vår vanliga "män är så, kvinnor si" bråk här hemma i Sverige. De allra flesta som jag träffat , oavsett politisk tillhörighet här, kan se att det som många kvinnor utsats för samt konsekvenserna av dessa lagar är hemskt. För oavsett vad man själv tycker i abortfrågan så kvarstår det faktum att flera kvinnor nu har dött pga att de nekats vård fast fostret inte var levnadsdugligt men modern hade kunnat överleva om hon fått genomföra en abort. Det är skrämmande anser jag iaf.

• Kunniglingvist
    Cartjan1 skrev 2024-11-08 14:47:15 följande:

Fast nu handlar det ju främst om kvinnor som upplever djup rädsla för ev graviditeter tillföljd av de hårda "pro-life" lagarna i många delstater och det är det de protesterar om och nämner saker som sexstrejk. Är nog svårt för oss att helt förstå paniken många, både män och kvinnor, känner. Såg senast igår en intervju med en tämligen konservativ man som ändå kände sig manad att flytta av rädsla för sin fru och sina döttrar. Blev väldigt illa berörd av hur han pratade om situationen. Många kvinnor upplever nu att männen svek dem i valet vilket jag tror många av oss kan förstå även de som inte håller med.

Så det jag vill få fram är att jag tycker det blir lite illa och snedvänt att försöka dra med kvinnornas situation i USA i vår vanliga "män är så, kvinnor si" bråk här hemma i Sverige. De allra flesta som jag träffat , oavsett politisk tillhörighet här, kan se att det som många kvinnor utsats för samt konsekvenserna av dessa lagar är hemskt. För oavsett vad man själv tycker i abortfrågan så kvarstår det faktum att flera kvinnor nu har dött pga att de nekats vård fast fostret inte var levnadsdugligt men modern hade kunnat överleva om hon fått genomföra en abort. Det är skrämmande anser jag iaf.

100% Instämmande
  • Anonym (Sona)

I Sverige förstår jag inte den logiken.

Men i de delstater i USA där abort och dagen-efter piller förstår jag om kvinnor inte längre vågar ha sex med män som inte är redo att bilda familj. Resultatet blir: mindre sex för kvinnor och män.

Men det kanske är bra? Män har idag privilegiet att ligga runt med kvinnor genom att luras att de vill ha en relation. Nu kommer män behöva comitta. Så tiden för fri sex utan ring på fingret verkar gå mot sitt slut. Så synd för er killar som tycker herr Donald är värd att stötta. 

• Anonym (C)

Förstår vad de är ute efter men ser inte vad de hoppas resultatet blir med aktionen. Skulle hellre se att kvinnor aktivt söker lämna delstater som förbjuder abort och inskränker kvinnors rättigheter. Om det görs i en betydande omfattning så tror jag det skulle få effekt. Ingen delstat överlever utan kvinnor i fertil ålder. 

• Tow2Mater

En del kvinnor gör väl bara det de klarar av. Andra har större kapacitet och kommer bidra till att hitta sunda lösningar.

• Anonym (Stina)

Är det inte naivt att tro att TS har minsta intresse av amerikanska kvinnor?

Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"