• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Lina) skrev 2024-11-08 16:14:10 följande:
    TS har inte det minsta intresse för amerikanska eller svenska kvinnor heller för den delen såvida han inte får rättigheten att sätta på dem.  Men aktionen som sådan tycker jag ändå är intressant men liksom anonymC så får jag inte klart för mig vad man vill uppnå. Att som C föreslog, alla fertila kvinnor för abort lämnar konservativa delstater för att plugga eller jobba i andra mer välutvecklade delstater skulle verkligen kunna få en revolutionerande effekt. 
    Den flytten pågår redan och har gjort i flera år.

Vilket kommer att driva på inbördeskrig och Gileadsamhälle i söder.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Tror inte att de klarar det...) skrev 2024-11-08 19:25:31 följande:

Jag har väldigt svårt att tänka mig att de flesta kvinnor som propagerar öppet för detta är kapabla att ens gå två veckor utan sex. Så det är mer riktat till andra kvinnor, olika regler för dig än för mig och ett stort hyckleri för de flesta.

Du är medveten om att kvinnor inte sällan lever i åratal utan att bry sig mycket om sex?

Det är lättare för kvinnor än män, det är hela grejen.
  • Anonym (Kalle.)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-11-08 19:25:42 följande:
    Den flytten pågår redan och har gjort i flera år.

Vilket kommer att driva på inbördeskrig och Gileadsamhälle i söder.
    Har aldrig hört talas om den flytten, men positiv till om det stämmer . Och i den mån Gilead samhällen upprättas i söder är felet till 100% männens. Kvinnorna har ingen skuld till det.
  • Tow2Mater
    Tecum skrev 2024-11-08 19:10:31 följande:
    Du tycker alltså att USA:s skärpta abortlagar är bra och att utvecklingen går åt rätt håll?
    Abortlagarna är upp till varje delstat. Det är jag helt ok med. Vet inte vilken utveckling du pratar om, flera stater har röstat som sina lagar, med olika utfall. 
  • ClumsySmurf
    Cartjan1 skrev 2024-11-08 14:47:15 följande:

Fast nu handlar det ju främst om kvinnor som upplever djup rädsla för ev graviditeter tillföljd av de hårda "pro-life" lagarna i många delstater och det är det de protesterar om och nämner saker som sexstrejk. Är nog svårt för oss att helt förstå paniken många, både män och kvinnor, känner. Såg senast igår en intervju med en tämligen konservativ man som ändå kände sig manad att flytta av rädsla för sin fru och sina döttrar. Blev väldigt illa berörd av hur han pratade om situationen. Många kvinnor upplever nu att männen svek dem i valet vilket jag tror många av oss kan förstå även de som inte håller med.

Så det jag vill få fram är att jag tycker det blir lite illa och snedvänt att försöka dra med kvinnornas situation i USA i vår vanliga "män är så, kvinnor si" bråk här hemma i Sverige. De allra flesta som jag träffat , oavsett politisk tillhörighet här, kan se att det som många kvinnor utsats för samt konsekvenserna av dessa lagar är hemskt. För oavsett vad man själv tycker i abortfrågan så kvarstår det faktum att flera kvinnor nu har dött pga att de nekats vård fast fostret inte var levnadsdugligt men modern hade kunnat överleva om hon fått genomföra en abort. Det är skrämmande anser jag iaf.'

Med tanke på att trump har sagt att han inte ska förbjuda abort verkar de ha använt en väldigt ful taktik för lura män att rösta rätt.

• Anonym (Suck)

Såhär ser jag det:

Trump bannar abort

Trump bannar preventivmedel 

Kvinnor går i celibat för att slippa bli ofrivilligt gravida

Män tycker att sex är en rättighet

Fler män kommer att våldta kvinnor

Kvinnor tvingas föda ett barn

Kvinnor blir skuldbelägga när de inte kan ta hand om barnet de aldrig ville ha

The end

• ClumsySmurf
    Tecum skrev 2024-11-08 17:20:59 följande:

De tär så dags att gnälla och strejka NU, det skulle de gjort innan valet! En massa kvinnor röstar på Trump trots att han är värsta mansgrisen.
    Och det finns inget effektivare sätt för kvinnor att få sin vilja igenom än att använda sex som påtryckning. Varför skedde det inte tidigare om man nu vill göra det? Hyckleri att gnälla nu, de får skylla sig själva. Och det kommer bara att bli värre, läs The Handmaid´s Tale ni som inte gjort det.

Fråga:
    Hur vet kvinnor vilka män som röstat på vad?
    Att hota med inget sex är för den som röstat fel är ett effektivt sätt för kvinnor att framstå som korkade.
    De som röstat mest 'fel' är unga män
    De som visat något intresse för unga män är de konservativa.
    Om man inte tycker den utvecklingen går åt rätt håll får man lägga skulden på de som inbillat sej att få röster av folk de skiter i.

Men det blir väl som med S, det är först när de förlorat valet de inser att de "glömt" unga män, i ca 20 år.

• Anonym (Tror inte att de klarar det...)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-11-08 19:27:29 följande:
    Du är medveten om att kvinnor inte sällan lever i åratal utan att bry sig mycket om sex?

Det är lättare för kvinnor än män, det är hela grejen.
    Jag är ganska säker på att de flesta kvinnor skulle kunna göra detta om de gav sig f-n på det, men jag tror väldigt få av de kvinnor som postat tik-toks om det skulle klara det.  
  • Anonym (Grottmänniskan)
    Anonym (Suck) skrev 2024-11-09 04:57:21 följande:

Såhär ser jag det:

Trump bannar abort

Trump bannar preventivmedel 

Kvinnor går i celibat för att slippa bli ofrivilligt gravida

Män tycker att sex är en rättighet

Fler män kommer att våldta kvinnor

Kvinnor tvingas föda ett barn

Kvinnor blir skuldbelägga när de inte kan ta hand om barnet de aldrig ville ha

The end

Offerroll i kvadrat. Du tror att allt som kan förhindra en abort förbjuds och att män kommer gå omkring och våldta kvinnor till höger och vänster? 

Man undrar spontant vad i ditt liv som gjort dig så cynisk och negativ.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Mer effektivt än att avstå sex generellt, tror jag är att rata konservativa män samt undvika konservativa delstater. Flytta därifrån helt enkelt. Det sker tydligen redan i viss utsträckning. Då uppstår ett kvinnounderskott i dessa delstater, vilket - om det sker i tillräckligt stor omfattning - kommer att slå hårt.

Lysistrate med fötterna. Så kan de konservativa männen sitta där och pilla sig i naveln, eller desperat försöka hitta en partner bland de konservativa kvinnor som finns, men de kommer inte att räcka, eftersom män och kvinnor i stor utsträckning har röstat olika. 

Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"