• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • Tow2Mater
    Tecum skrev 2024-11-09 20:01:56 följande:
    Okej, då vet vi. Det är alltså rätt att låta kvinnor dö vid t ex utomkvedshavandeskap för att konservativa moraltanter bestämmer att fostrets hjärtslag gäller före kvinnans i en delstat.

Ni trumpvänner upphör aldrig att förvåna.
    Var har jag sagt det är rätt? Sluta lägg ord i andras munnar.
  • Tow2Mater

Ett problem är väl att lagarna ännu inte prövats rättsligt, och det finns inte prejudikat. Läkare som riskerar dömas till livstids fängelse ifall de gör fel, man förstår ju att de inte vågar göra något innan de absolut vet det är t ex för att rädda en kvinnas liv. 

Att en del stater stiftar vaga lagar, eller lagar med risk f
    ör livstid för en läkare som behandlar ett utomkvedshavandeskap, etc - det har inget med Trump att göra. Det har med lagstiftarna i de specifika staten/staterna att göra. Det är ju där det måste fixas.

Kanske de som visar upp sig p
    å tiktok och annan digital media skulle kunna orka försöka engagera sig i något riktigt och se till att dessa saker fixas i verkliga livet? men det krävs ju lite mer engagemang än att pluta med munnen och klicka på tangenter medan de gnäller över männen.

• ClumsySmurf
    Tecum skrev 2024-11-09 19:53:52 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-09 05:19:58 följande:
    Fråga:
    Hur vet kvinnor vilka män som röstat på vad?
    Att hota med inget sex är för den som röstat fel är ett effektivt sätt för kvinnor att framstå som korkade.
    De som röstat mest 'fel' är unga män
    De som visat något intresse för unga män är de konservativa.
    Om man inte tycker den utvecklingen går åt rätt håll får man lägga skulden på de som inbillat sej att få röster av folk de skiter i.

Men det blir väl som med S, det är först när de förlorat valet de inser att de "glömt" unga män, i ca 20 år.
    De kan helt enkelt fråga män i sin omgivning. pojkvänner, bröder, makar. Vad är problemet?

Finns absolut inget som säger att demokraterna struntar i unga män. Ren efterhandskonstruktion för att skuldbelägga förlorarna.

Att du också är en Trumpälskare, det trodde jag inte...
    Skuldbelägga förlorarna?
    Men hur tänkte du nu?

Man kan ju alltid skylla på att det var alla andras fel att man förlorade, om man vill, men det är ju det är ju ofta så man förlorar.

S tänkte efter lite extra.
    Istället för att kasta skit på unga män för att de röstat höger så de röstar ännu mer höger försökte de lista ut varför de inte röstat S.

"Att du också är en Trumpälskare, det trodde jag inte..."
    Är det ett argumet eller ordrapar du bara?
  • Anonym (Grisar)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-11-08 12:59:23 följande:
    "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"

Sedan Donald Trump vann usa valet 2024 så snackar många kvinnor om att de ska bojkotta män för sex, förhållanden och barn etc
    Hur ser ni på det här?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMkqyO/4b-rorelsen-vaxer-bland-kvinnor-i-usa-efter-trumps-seger-vagrar-sex

på vilket sätt tror kvinnor att sex är en rättighet menar du? Tror kvinnor att sex är en rättighet för att de inte längre vill ge samtycke? Det låter snarare som att du anser att kvinnor har en skyldighet att fördela ut sex. låter som en miosgyn ofräsch incel
  • Anonym (Grisar)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-09 20:45:23 följande:
    Skuldbelägga förlorarna?
    Men hur tänkte du nu?

Man kan ju alltid skylla på att det var alla andras fel att man förlorade, om man vill, men det är ju det är ju ofta så man förlorar.

S tänkte efter lite extra.
    Istället för att kasta skit på unga män för att de röstat höger så de röstar ännu mer höger försökte de lista ut varför de inte röstat S.

"Att du också är en Trumpälskare, det trodde jag inte..."
    Är det ett argumet eller ordrapar du bara?
    Bara konstaterade ett faktum kring att smurfar gillar trumpar. 
  • persikofjaril

Jag förstår inte vad detta har med kvinnor i Sverige att göra? Det är väl inte kvinnor i Sverige som hotar med att sexstrejka för att Trump vann? Det är ju kvinnor i USA som pratar om detta. Så hur påverkar det män i Sverige så till den grad att det måste skrivas om på familjeliv? Det är två olika länder på två olika kontinenter med ett stort hav emellan, om en man i Sverige inte reser till USA kommer han ju inte ha en chans att ligga med en kvinna där i vilket fall som helst. Onödigt och tramsigt gnäll!

• Tecum
    Anonym (Grisar) skrev 2024-11-10 09:23:34 följande:
    Bara konstaterade ett faktum kring att smurfar gillar trumpar. 
    Exakt, tack! Glad
  • Anonym (Xena)

Och så är han igång igen ....

• Anonym (T)
    Tow2Mater skrev 2024-11-09 20:36:03 följande:
    Var har jag sagt det är rätt? Sluta lägg ord i andras munnar.

Du har själv skrivit att abortfrågan hör hemma på delstatsnivå. Dvs att du tycker det är ok att vissa stater förbjuder abort. 

Hade du varit för fri abort hade du tyckt att det var bättre innan när det fanns fri abort för alla. 

• Anonym (Kan ha fel men..)

Som jag har förstått det så satt han i en rävsax och valde mellan pest eller kolera. Låt mig förklara; Om jag inte ha missuppfattat det hela så va det innan valet laglig i en delstart (kommer ej ihåg vilken) att göra abort enda in i nionde månaden. Alltså fram tills förlossningen och det ville han stoppa. Men han hade/har inte rätt till att ändra på själva lagen i de olika delstarterna eller hur många veckor det ska vara tillåtet med abort utan han har bara rätten att antingen ha aborträtten kvar eller förbjuda den helt och hållet. Snacka om ett dilemma om det stämmer.
    Men som sagt; Jag kan ha fel. 

Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"