• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • välbärgad man i mina bästa år

Nu vet jag inte om alla Familjelivs tjejer och kvinnor är representativa för svenska folket. Vilket jag iof sig inte hoppas då jag får en känsla av att merparten av alla medlemmar på forumet av kvinnligt kön är missnöjda med sina förhållande, Vilket får mig misstänka att merparten skulle må bättre av en separation. Trist för barnens skull eftersom för barnens skull ska naturligtvis barnens biologiska föräldrar leva lyckligt och kärleksfullt ihop med varandra.

Ja ja... det är bevisligen dagens Sverige och samhälle anno 2024. Gråter

• Anonym (Lina)
    Anonym (Stina) skrev 2024-11-08 15:50:29 följande:

Är det inte naivt att tro att TS har minsta intresse av amerikanska kvinnor?

TS har inte det minsta intresse för amerikanska eller svenska kvinnor heller för den delen såvida han inte får rättigheten att sätta på dem.  Men aktionen som sådan tycker jag ändå är intressant men liksom anonymC så får jag inte klart för mig vad man vill uppnå. Att som C föreslog, alla fertila kvinnor för abort lämnar konservativa delstater för att plugga eller jobba i andra mer välutvecklade delstater skulle verkligen kunna få en revolutionerande effekt. 
  • Tecum

De tär så dags att gnälla och strejka NU, det skulle de gjort innan valet! En massa kvinnor röstar på Trump trots att han är värsta mansgrisen.
    Och det finns inget effektivare sätt för kvinnor att få sin vilja igenom än att använda sex som påtryckning. Varför skedde det inte tidigare om man nu vill göra det? Hyckleri att gnälla nu, de får skylla sig själva. Och det kommer bara att bli värre, läs The Handmaid´s Tale ni som inte gjort det.

• Anonym (Grottmänniskan)
    Tecum skrev 2024-11-08 17:20:59 följande:

Och det finns inget effektivare sätt för kvinnor att få sin vilja igenom än att använda sex som påtryckning. 

Det är helt klart det bästa sättet att få igenom sin vilja som kvinna. Om vi män kunde avgöra när kvinnor skulle få tillgång till ätbara sötsaker, så skulle det råda balans mellan könen. Som det är nu har kvinnor en sak mellan benen att förhandla med som är vida överlägsen något män kan ge.
  • Anonym (Malin)

De tär så dags att gnälla och strejka NU, det skulle de gjort innan valet! En massa kvinnor röstar på Trump trots att han är värsta mansgrisen.
    Och det finns inget effektivare sätt för kvinnor att få sin vilja igenom än att använda sex som påtryckning. Varför skedde det inte tidigare om man nu vill göra det? Hyckleri att gnälla nu, de får skylla sig själva. Och det kommer bara att bli värre, läs The Handmaid´s Tale ni som inte gjort det.

Fast jag är kvinna kan jag bara hålla med! Vill man ha en förändring måste man agera innan valet, att klaga och hota efteråt är bara löjligt.

Det är en hemsk bok och film!
  • Tow2Mater

Bara en kanadensisk kvinna kan hitta på en sådan ide. Och forstår det säljer i djupt demokratiska/liberala kretsar där man inte har eller vill ha vapen. Resten av landet har och vill fortsatta ha vapen, och även om den här iden är mycket långsokt kan den falla in bland alla andra anledningar vi inte ska ge upp rätten till vapen.
  • Tecum
    Tow2Mater skrev 2024-11-08 18:31:04 följande:
    Bara en kanadensisk kvinna kan hitta på en sådan ide. Och forstår det säljer i djupt demokratiska/liberala kretsar där man inte har eller vill ha vapen. Resten av landet har och vill fortsatta ha vapen, och även om den här iden är mycket långsokt kan den falla in bland alla andra anledningar vi inte ska ge upp rätten till vapen.
    Du tycker alltså att USA:s skärpta abortlagar är bra och att utvecklingen går åt rätt håll?
  • Anonym (Var går gränsen?)

Nu får man göra abort fram till och med vecka 18, vore det inte bättre om man fick göra abort till och med 18 ÅR.
    Man kan ju bli ganska trött på dem som tonåringar.

• Anonym (Uppgiven)
    Tow2Mater skrev 2024-11-08 15:46:10 följande:

En del kvinnor gör väl bara det de klarar av. Andra har större kapacitet och kommer bidra till att hitta sunda lösningar.

Det är väldigt svårt att få igenom några sunda lösningar i ett i grunden okunnigt och osunt samhälle.

Gilead nästa...
  • Anonym (Tror inte att de klarar det...)

Jag har väldigt svårt att tänka mig att de flesta kvinnor som propagerar öppet för detta är kapabla att ens gå två veckor utan sex. Så det är mer riktat till andra kvinnor, olika regler för dig än för mig och ett stort hyckleri för de flesta.

Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"