• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Grottmänniskan) skrev 2024-11-09 07:33:06 följande:

Offerroll i kvadrat. Du tror att allt som kan förhindra en abort förbjuds och att män kommer gå omkring och våldta kvinnor till höger och vänster? 

Man undrar spontant vad i ditt liv som gjort dig så cynisk och negativ.

Vad i mitt liv som gjort mig cynisk? Det ska jag svara på. Det är män som gjort mig cynisk. Män våldtar, mördar och torterar. Män fortsätter att hitta nya sätt att trycka ner kvinnor och frånta dem rätten till sina egna kroppar. Och grottmän som dig är en stor del av problemet. 
  • Anonym (Tror inte att de klarar det...)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 07:57:02 följande:

Mer effektivt än att avstå sex generellt, tror jag är att rata konservativa män samt undvika konservativa delstater. Flytta därifrån helt enkelt. Det sker tydligen redan i viss utsträckning. Då uppstår ett kvinnounderskott i dessa delstater, vilket - om det sker i tillräckligt stor omfattning - kommer att slå hårt.

Lysistrate med fötterna. Så kan de konservativa männen sitta där och pilla sig i naveln, eller desperat försöka hitta en partner bland de konservativa kvinnor som finns, men de kommer inte att räcka, eftersom män och kvinnor i stor utsträckning har röstat olika. 

Fler kvinnor flyttar till konservativa delstater vilket har vart en stark trend under 8 år nu :) Tror inte det ändras. Nu röstar dessa oftast fortfarande blått ändå och ligger säkerligen inte med konservativa män men de verkar vilja bo i närheten av konservativa män.

Dessa kvinnor har skapat "Don´t California my Texas" som mottrend.
  • mari123

Man undrar ju om det låtit lika infantilt från Trump-supporters om Kamala vunnit?! Det tror inte jag 

• Anonym (Grottmänniskan)
    Anonym (Suck) skrev 2024-11-09 08:04:45 följande:
    Vad i mitt liv som gjort mig cynisk? Det ska jag svara på. Det är män som gjort mig cynisk. Män våldtar, mördar och torterar. Män fortsätter att hitta nya sätt att trycka ner kvinnor och frånta dem rätten till sina egna kroppar. Och grottmän som dig är en stor del av problemet. 
    Den som troligen lider mest av detta är du och jag tror att du skulle vinna på att omvärdera ditt sätt att se på världen. Det är väldigt få män som våldtar, mördar och torterar. Dom flesta män är vettiga.

Det finns kvinnor som behandlar män som skit, men dom flesta är troligen vettiga.
  • Anonym (T)
    mari123 skrev 2024-11-09 08:36:19 följande:

Man undrar ju om det låtit lika infantilt från Trump-supporters om Kamala vunnit?! Det tror inte jag 

De hade stormat Capitolium en gång till samt gnällt i höga skyn om att valet är stulet. Även Trump. 

Detta vet vi eftersom de gjorde så förra gången Trump förlorade. 

Du får själv välja vem som uppträder bäst vid en förlust där Trump är en av kandidaterna. 

• Anonym (C)
    Anonym (Kalle.) skrev 2024-11-08 19:28:05 följande:
    Har aldrig hört talas om den flytten, men positiv till om det stämmer . Och i den mån Gilead samhällen upprättas i söder är felet till 100% männens. Kvinnorna har ingen skuld till det.
    Skönt att se att det finns vettiga män på FL.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-11-09 02:45:34 följande:
    Abortlagarna är upp till varje delstat. Det är jag helt ok med. Vet inte vilken utveckling du pratar om, flera stater har röstat som sina lagar, med olika utfall. 
    Visst, men att försöka hindra eller kriminalisera kvinnor som åker till en annan delstat för att utföra en laglig abort där gör ju att den staten försöker lägga sig i hur man gör i andra stater. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Tror inte att de klarar det...)
    Anonym (C) skrev 2024-11-09 12:52:00 följande:
    Skönt att se att det finns vettiga män på FL.
    Grejen är att kvinnor inte flyttar från de delstaterna, utan TILL dem. De mest liberala staterna har haft en massiv utflytt till konservativa stater. Det betyder inte att de byter politisk tillhörighet, men de flyttar från de ställena, inte till.

Så många av de här kvinnorna verkar ändå vilja bo bland konservativa män, vara liberala bland konservativa, men inte ligga med dem.  
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Tror inte att de klarar det...) skrev 2024-11-09 08:21:55 följande:
    Fler kvinnor flyttar till konservativa delstater vilket har vart en stark trend under 8 år nu :) Tror inte det ändras. Nu röstar dessa oftast fortfarande blått ändå och ligger säkerligen inte med konservativa män men de verkar vilja bo i närheten av konservativa män.

Dessa kvinnor har skapat "Don´t California my Texas" som mottrend.
    Om de är liberala själva måste de ju flytta av andra skäl, som jobb eller studier?

Samt lär åka till sin hemstat, eller någon annan delstat med generös abortlagstiftning, om de skulle behöva.

Intresserar de sig inte för konservativa män, är de ju inte heller tillgängliga för dessa, oavsett var de bor. Och kanske inte intressanta för de konservativa männen heller?

Republikanerna har ökat sitt stöd hos kvinnor, men det är fortfarande betydligt fler kvinnor som röstar D och fler män som röstar R. Frågan är väl om R-kvinnorna räcker till för männen?

D-männen kanske inte räcker till för D-kvinnorna, men kvinnor brukar klara sig ganska bra ändå. Kan ju t om skaffa barn på egen hand om de inte skulle hitta en ledig och vettig man.

Kvinnounderskott brukar leda till större problem än mansunderskott.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Det är väl också bland yngre kvinnor och män som den politiska skillnaden är som störst? Dvs i familjebildande ålder.

Finns det tillräckligt många kvinnor för konservativa manliga Trump-anhängare och abortmotståndare under 40, som vill bilda familj? Tveksamt. Snarare känns det som kvinnounderskottet borde vara ganska stort, samt växa, i denna grupp.

De konservativa brudarna räcker inte till. Liberala brudar flyttar eller väljer bort dessa män.

Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"