• Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"
  • Anonym (Tror inte att de klarar det...)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 13:06:42 följande:
    Om de är liberala själva måste de ju flytta av andra skäl, som jobb eller studier?

Samt lär åka till sin hemstat, eller någon annan delstat med generös abortlagstiftning, om de skulle behöva.

Intresserar de sig inte för konservativa män, är de ju inte heller tillgängliga för dessa, oavsett var de bor. Och kanske inte intressanta för de konservativa männen heller?

Republikanerna har ökat sitt stöd hos kvinnor, men det är fortfarande betydligt fler kvinnor som röstar D och fler män som röstar R. Frågan är väl om R-kvinnorna räcker till för männen?

D-männen kanske inte räcker till för D-kvinnorna, men kvinnor brukar klara sig ganska bra ändå. Kan ju t om skaffa barn på egen hand om de inte skulle hitta en ledig och vettig man.

Kvinnounderskott brukar leda till större problem än mansunderskott.
    Jag tror det ofta är av nimby-skäl ärligt talat. Kalifornien, Seattle, NY mfl. har blivit väldigt otryggt och även dyrt. Man vill ogärna leva i resultatet av sin egen politik. Så istället för att erkänna för sig själv att man har haft fel och sedan flytta, så flyttar man bara utan självrannsakan.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Tror inte att de klarar det...) skrev 2024-11-09 13:23:11 följande:
    Jag tror det ofta är av nimby-skäl ärligt talat. Kalifornien, Seattle, NY mfl. har blivit väldigt otryggt och även dyrt. Man vill ogärna leva i resultatet av sin egen politik. Så istället för att erkänna för sig själv att man har haft fel och sedan flytta, så flyttar man bara utan självrannsakan.
    Jag tänkte på de skenande bostadspriserna, samt att levnadsomkostnaderna är dyrare i kustnära storstäder. Det är säkert billigare att slå sig ner i West Virginia, än i NYC.

Men hur är detta resultatet av deras egen politik? Blir det billigare och enklare under Trump att leva i NYC eller LA?
  • Anonym (Inte intresserad)

Gör ingen större skillnad för mig som kvinna. Då jag redan innan detta. Slutade dejta för ca 2 år sedan helt och hållet. Och dessutom är frivilligt barnfri. Jag har inget intresse av det livet eller barn.

Men enligt en del män, är jag redan manshatare, pga av mina val. För att jag vill leva mitt liv på mina villkor. Så man kan inte vinna med dessa. Tänk om jag skulle kalla dom männen, som valt den typen av liv som mig. För kvinnohatare. 

Jag har aldrig förstått varför många män är så besatta av att kontrollera kvinnor. Med tanke på det som sker i världen. Är jag evigt tacksam för det valet jag gjort. Det börjar bli riktigt fientligt klimat emot kvinnor. Män har redan gjort tillräckligt med skada i mitt liv. Och jag har tagit avstånd. Men ser det mer som att jag inte har något behov av att vara runt män. Snarare än att det är ett avstånd. Jag gillar inte miljöer med grabbig atmosfär.

Män vill härska, kontrollera och skada kvinnor. Det är vad jag lärt mig. Och vad mina livserfarenheter visat mig. Har ett fåtal vänskaper med män. Det är det enda som fungerar i längden. 

• Anonym (Tror inte att de klarar det...)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 13:27:13 följande:
    Jag tänkte på de skenande bostadspriserna, samt att levnadsomkostnaderna är dyrare i kustnära storstäder. Det är säkert billigare att slå sig ner i West Virginia, än i NYC.

Men hur är detta resultatet av deras egen politik? Blir det billigare och enklare under Trump att leva i NYC eller LA?
    Resultatet av deras egen delstatspolitik. 
  • Anonym (accentnougat)

Alla som tog covid-vaccinet kan sluta tjata om rätten till sin egen kropp.
    Det var inte så viktigt för er när ni tyckte att vi andra skulle tvångsvaccineras, eller fråntas rätten till vård.
    Så kom inte nu och gnäll. Ni har med all önskvärd tydlighet visat att ni tycker att kollektivet ska kunna bestämma över era kroppar (och fostret som ni avser att döda).

• Anonym (Suck)
    Anonym (Grottmänniskan) skrev 2024-11-09 09:31:33 följande:
    Den som troligen lider mest av detta är du och jag tror att du skulle vinna på att omvärdera ditt sätt att se på världen. Det är väldigt få män som våldtar, mördar och torterar. Dom flesta män är vettiga.

Det finns kvinnor som behandlar män som skit, men dom flesta är troligen vettiga.
    Finns mycket i världen jag lider av, därför att jag har en utvecklad empati. Men absolut, avundas er människor som kan leva i total ignorans. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 07:57:02 följande:

Mer effektivt än att avstå sex generellt, tror jag är att rata konservativa män samt undvika konservativa delstater. Flytta därifrån helt enkelt. Det sker tydligen redan i viss utsträckning. Då uppstår ett kvinnounderskott i dessa delstater, vilket - om det sker i tillräckligt stor omfattning - kommer att slå hårt.

Lysistrate med fötterna. Så kan de konservativa männen sitta där och pilla sig i naveln, eller desperat försöka hitta en partner bland de konservativa kvinnor som finns, men de kommer inte att räcka, eftersom män och kvinnor i stor utsträckning har röstat olika. 

Kvinnounderskott i några delstater innebär mansunderskott i andra delstater = högre konkurrens mellan kvinnor och mindre konkurrens mellan män.

Om det sker i tillräckligt stor omfattning, kommer de konservativa männen och de öppensinnade kvinnorna ha liknande problem.
    t.e.x på amerikanska universitet är ett mansunderskott, där är det högre konkurrens mellan kvinnor och mindre konkurrens mellan de män som duger.
    Medan vissa kvinnor desperat försöka hitta en partner har de män som duger väldigt bra förutsättningar att 'hitta ragg på krogen'.

Wokefishing: Män låtsas vara woke för att få ligga med feminister och tydligen funkar det. Många av de män som 'hittar feminist ragg på krogen' är konservativa män som låtsas hålla med när kvinnor klagar på strukturella orättvisor och idag klagar de antagligen på  konservativa män som röstat fel.

Jag kan nog komma på många orsaker till varför jag inte skulle rösta på trump, som jag inte gillar.

Men den där Kamala "svamlar ordsallad" Harris, hon som istället för att bara säger vad hon tycker verkar anstränga sej för att säga något som låter fint så det blir ordsallad med fina ord och precis som en borderline kameleont ändrar sin dialekt och tal efter sin omgivning, hon fram till ungefär förra månaden inte hade någon popularitet öht
    Kan någon förklara för mej varför jag skulle rösta på henne?

Förutom att trump är 'nya hitler' som kommer att förbjuda abort hela USA, jag förstår ju varför man säger så.

En borderline kameleont påminner om kåta feministiska män.
    Transformation for such a person is more reflexive, less rehearsed. The borderline chameleon changes depending on the environment and who is present, constantly struggling to fit in. A Republican among republicans, a Democrat among democrats, the borderline lacks a stable, consistent collection of beliefs and principles. This fluctuating identity makes it difficult to establish a firm sense of self.
    [...]
    What about feelings of paranoia or unreality? Is it schizophrenia? Am I borderline, or is it just that sometimes I act crazy?

www.psychologytoday.com/intl/blog/i-hate-you-dont-leave-me/201101/the-borderline-chameleon-changing-identities-changing-diagnoses
    Kamala svamlar:

Yes, Kamala Harris Once Said Cloud Storage Exists 'Above Us,' Not in a 'Physical Place'
    "It's on your laptop, and it's then therefore up here in this cloud, that exists above us, right? It's no longer in a physical place," she said.

https://www.snopes.com/fact-check/kamala-cloud-storage/

• Tecum
    ClumsySmurf skrev 2024-11-09 05:19:58 följande:
    Fråga:
    Hur vet kvinnor vilka män som röstat på vad?
    Att hota med inget sex är för den som röstat fel är ett effektivt sätt för kvinnor att framstå som korkade.
    De som röstat mest 'fel' är unga män
    De som visat något intresse för unga män är de konservativa.
    Om man inte tycker den utvecklingen går åt rätt håll får man lägga skulden på de som inbillat sej att få röster av folk de skiter i.

Men det blir väl som med S, det är först när de förlorat valet de inser att de "glömt" unga män, i ca 20 år.
    De kan helt enkelt fråga män i sin omgivning. pojkvänner, bröder, makar. Vad är problemet?

Finns absolut inget som säger att demokraterna struntar i unga män. Ren efterhandskonstruktion för att skuldbelägga förlorarna.

Att du också är en Trumpälskare, det trodde jag inte...
  • Tecum
    Tow2Mater skrev 2024-11-09 02:45:34 följande:
    Abortlagarna är upp till varje delstat. Det är jag helt ok med. Vet inte vilken utveckling du pratar om, flera stater har röstat som sina lagar, med olika utfall. 
    Okej, då vet vi. Det är alltså rätt att låta kvinnor dö vid t ex utomkvedshavandeskap för att konservativa moraltanter bestämmer att fostrets hjärtslag gäller före kvinnans i en delstat.

Ni trumpvänner upphör aldrig att förvåna.
  • Anonym (Hm)
    Tecum skrev 2024-11-09 19:53:52 följande:
    De kan helt enkelt fråga män i sin omgivning. pojkvänner, bröder, makar. Vad är problemet?

Finns absolut inget som säger att demokraterna struntar i unga män. Ren efterhandskonstruktion för att skuldbelägga förlorarna.

Att du också är en Trumpälskare, det trodde jag inte...
    Kunde inte ha sagt det bättre
Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"