Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 07:57:02 följande:
Mer effektivt än att avstå sex generellt, tror jag är att rata konservativa män samt undvika konservativa delstater. Flytta därifrån helt enkelt. Det sker tydligen redan i viss utsträckning. Då uppstår ett kvinnounderskott i dessa delstater, vilket - om det sker i tillräckligt stor omfattning - kommer att slå hårt.
Lysistrate med fötterna. Så kan de konservativa männen sitta där och pilla sig i naveln, eller desperat försöka hitta en partner bland de konservativa kvinnor som finns, men de kommer inte att räcka, eftersom män och kvinnor i stor utsträckning har röstat olika.
Kvinnounderskott i några delstater innebär mansunderskott i andra delstater = högre konkurrens mellan kvinnor och mindre konkurrens mellan män.
Om det sker i tillräckligt stor omfattning, kommer de konservativa männen och de öppensinnade kvinnorna ha liknande problem.
t.e.x på amerikanska universitet är ett mansunderskott, där är det högre konkurrens mellan kvinnor och mindre konkurrens mellan de män som duger.
Medan vissa kvinnor desperat försöka hitta en partner har de män som duger väldigt bra förutsättningar att 'hitta ragg på krogen'.
Wokefishing: Män låtsas vara woke för att få ligga med feminister och tydligen funkar det. Många av de män som 'hittar feminist ragg på krogen' är konservativa män som låtsas hålla med när kvinnor klagar på strukturella orättvisor och idag klagar de antagligen på konservativa män som röstat fel.
Jag kan nog komma på många orsaker till varför jag inte skulle rösta på trump, som jag inte gillar.
Men den där Kamala "svamlar ordsallad" Harris, hon som istället för att bara säger vad hon tycker verkar anstränga sej för att säga något som låter fint så det blir ordsallad med fina ord och precis som en borderline kameleont ändrar sin dialekt och tal efter sin omgivning, hon fram till ungefär förra månaden inte hade någon popularitet öht
Kan någon förklara för mej varför jag skulle rösta på henne?
Förutom att trump är 'nya hitler' som kommer att förbjuda abort hela USA, jag förstår ju varför man säger så.
En borderline kameleont påminner om kåta feministiska män.
Kamala svamlar:
Yes, Kamala Harris Once Said Cloud Storage Exists 'Above Us,' Not in a 'Physical Place'
"It's on your laptop, and it's then therefore up here in this cloud, that exists above us, right? It's no longer in a physical place," she said.
https://www.snopes.com/fact-check/kamala-cloud-storage/