• Anonym (M)

Lämna 5 åring själv

Pappan till vårat barn brukar lämna barnet själv. Han stänger in sig i sovrummet och låter dottern leka själv flera timmar. På den tiden har han ingen koll på henne alls. just att han stänger in sig och gjort det på rutin tycker jag är fel. En sak om man råkar somna i soffan eller barnet vet att han/hon kan komma in när som, men just att stänga  in sig tycker inte jag är okej. Dessutom har han gjort såhär länge. Händer aldrig att dom umgås eller pratar utan han hämtar henne vid 15-16 går sen och lägger sig och vaknar inte fören jag kommer hem vid 18. Skulle ni accepterat de här? Han går upp vid 4 varje morgon för att jobba så han är rätt trött när han kommer hem på eftermiddagen 

• Svar på tråden Lämna 5 åring själv
  • Anonym (X)

Du behöver byta jobb. 4 timmar restid är orimligt när man har småbarn.

• Anonym (Juli)

Varför söker ni inte andra jobb?

• Friger
    Anonym (?) skrev 2024-10-11 13:33:17 följande:
    Nog kunde mina barn också leka själva och nehövde inte tittas till då de kom med jämna mellanrum ändå. Men sover man i flera timmar med dörren stängd hör man kanske inte om det skulle hända nåt. 
    Så kan det vara. Sover hela natten och saker kan hända. De vaknar, går upp. Ibland kommer de och väcker mig för att det hänt något.

Har du aldrig råkat ut för det?
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2024-10-11 13:47:40 följande:
    alltså han avbryter sitt jobb för att lämna barnet dä de inte passar sig för mig att alltid lämna då jag åker hemifrån vid 6 på morgonen 
    Ni båda får byta jobb till ett med bättre arbetstider. 

Så han åker hem från jobbet och är hemma kl när du åker till jobbet. Varför lämnar inte du när du åker? Många förskolor har öppet från kl 6. 
  • Anonym (?)
    Friger skrev 2024-10-11 15:04:45 följande:
    Så kan det vara. Sover hela natten och saker kan hända. De vaknar, går upp. Ibland kommer de och väcker mig för att det hänt något.

Har du aldrig råkat ut för det?
    Tänker att man inte kan gardera sig mot allt - föräldrarna ska ju inte behöva förlora skippa sin nattsömn. Det kan nog hända mer på dagen när barnet är vaket hela tiden också, t ex att det lämnar hemmet.
  • Jemp
    Anonym (M) skrev 2024-10-11 13:47:40 följande:
    alltså han avbryter sitt jobb för att lämna barnet dä de inte passar sig för mig att alltid lämna då jag åker hemifrån vid 6 på morgonen 
    Jag förstår inte. Jobbar han hemifrån alltså? Varför börjar han i så fall så tidigt?
  • Anonym (.)
    Tukt skrev 2024-10-11 13:34:16 följande:

Fick du inte svar i den förra tråden?

Vilken tråd?
  • Anonym (?)
    Jemp skrev 2024-10-11 15:39:29 följande:
    Jag förstår inte. Jobbar han hemifrån alltså? Varför börjar han i så fall så tidigt?
    Lite ot men finns många jobb där man måste vara på plats på morgonen men har chans att åka iväg en sväng på rasten. Typ alla hantverksjobb
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-10-11 15:52:48 följande:
    Lite ot men finns många jobb där man måste vara på plats på morgonen men har chans att åka iväg en sväng på rasten. Typ alla hantverksjobb
    Långt ifrån alla handverksjobb. 
Svar på tråden Lämna 5 åring själv