• Anonym (M)

Lämna 5 åring själv

Pappan till vårat barn brukar lämna barnet själv. Han stänger in sig i sovrummet och låter dottern leka själv flera timmar. På den tiden har han ingen koll på henne alls. just att han stänger in sig och gjort det på rutin tycker jag är fel. En sak om man råkar somna i soffan eller barnet vet att han/hon kan komma in när som, men just att stänga  in sig tycker inte jag är okej. Dessutom har han gjort såhär länge. Händer aldrig att dom umgås eller pratar utan han hämtar henne vid 15-16 går sen och lägger sig och vaknar inte fören jag kommer hem vid 18. Skulle ni accepterat de här? Han går upp vid 4 varje morgon för att jobba så han är rätt trött när han kommer hem på eftermiddagen 

• Svar på tråden Lämna 5 åring själv
  • Anonym (M)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-11 11:47:34 följande:
    Vadå tvinga? Pappan får väl byta jobb om han inte klarar av det. Som någon annan skrev, jag antar att mamman tar morgonen om pappan börjar så tidigt. Då får pappan ta eftermiddagen. Han kan absolut sova en stund och han måste inte umgås med barnet hela tiden, men han måste vara mer tillgänglig än att stänga in sig i flera timmar.

Pappan är säkert trött, men tror du inte att mamman är trött? Så är det att vara förälder och jobba. Om det inte räcker för pappan med en tupplur på 20-30 min på eftermiddagen, får han gå och lägga sig tidigare på kvällen eller byta jobb.
     nej Alltså pappan sköter både lämning och hämtningen 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2024-10-11 13:31:18 följande:
    Varför? Låter väldigt dumt att barnet ska få gå till förskolan så tidigt på morgonen. 
    alltså han avbryter sitt jobb för att lämna barnet dä de inte passar sig för mig att alltid lämna då jag åker hemifrån vid 6 på morgonen 
  • Anonym (M)
    Aliona skrev 2024-10-11 18:24:34 följande:

Jag fattar inte, vad har ni för arbetstider egentligen? 

Pappan går upp klockan fyra för att börja jobba, och avbryter sedan jobbet för att vara hemma (eller om han jobbar hemifrån?) kl 6 och lämnar barnet. Han är sen så trött att han inte orkar passa barnet när han hämtat. 

Och ts går till jobbet kl 06.00 och är inte hemma igen förrän 18.00. Hur lång restid har du till jobbet har du egentligen? Det måste ju vara 3-4 timmar. Du lär knappt hinna träffa ditt barn. 

Oavsett så låter det alldeles ohållbart för en småbarnsfamilj. Ni får nog fundera på att gå ner i tid. Im pappan kan gå ner lite, så kan han sova till 06.00 när du går till jobbet, ta hand om barnet och lämna. Då blir han förhoppningsvis inte så sliten på morgonen. Alternativt får  du fundera på att hitta ett jobb närmre hemmet (eller hem närmre jobbet) så att du kan vara hemma tidigare på eftermiddagen. 

Ja alltså de är lång resväg ja? och långa dagar ja? men pappan kör Taxi, och behöver avbryta sitt jobb för att komma och lämna barnen. Ibland åker jag hemifrån redan vid 05:30, så dagis är inte öppet och då blir de att han får lämna. Jag slutar 16-17 men är inte hemma fören 18:00
Svar på tråden Lämna 5 åring själv