Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 21:15:01 följande:
Om inte skurkar så tycker jag att det är fel att anställa personer med bristande kvalifikationer, tycker inte du också det? För att ta hand om våra gamla , som har byggt detta land. Eftersom de flesta gamla hör dåligt är goda kunskaper i svenska och bra svenskt uttal mycket viktigt. Undersköterskeutbildning är meriterande. Minimikravet är goda svenskkunskaper och en svensk gymnasieexamen. Och ett intresse för att ta hand om de gamla.
Absolut ska man ju kunna förstå varandra. Men så kom ju ett fall, med en svensk aggressiv man som gärna runkade när de kvinnliga uska kom hem till honom. Så de skickade mig då ja var en man och jag skulle bara kunna ta det hela som ingenting plus att jag var starkare än hbtq uskarna (ja, för det var sådana som gick till honom).. Är det okej menar du då eller ? Varför ska man utsätta mig för detta och anse att det är mera rätt ?
Nej, jag kan hålla med dig om att det antagligen försvinner lite mer saker med dom som inte bryr sig om de äldre. Men det har ingenting med språket med att göra (förutom möjligtvis att de inte bryr sig om de vita svenskarna) då svenska folket bara dumpar dom i förvaringsboxar medans de lever själva hemma med halva släkten (andra halvan är kvar i hemlandet). Men känner många invandrare som aldrig stjäl och vill vara på sin bästa sida, så din koppling med ursprung samt språk och hudfärg går inte ihop., Vänta nu, du tror mig inte... hur var det nu i fallet med våldtäktsmannen ifrån Ljusdal som arbetade med förskolebarn och våldtagit 9 stycken småungar... jo han var svensk. Så återigen. SKÄMS över dittskuldbeläggande!
Så vem är den skyldige egentligen, menar, varför tar du inte själv hand om din äldre om du anser att alla andra är så fruktansvärda? För det kan väl inte handla om HYCKLERI ??? Svaret är JO DET HANDLAR OM HYCKLERI oavsett hur mycket du än kommer att försöka förneka det!!!!