Inlägg från: Anonym (Oh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oh)

Anhörig tror att hemtjänsten stjäl mat

Jobbar på äldreboende. Det finns gamlingar som säger att vi stjäl från dem, aldrig ger dem mat och misshandlar dem. Det stämmer givetvis aldrig. Men visst finns det rötägg i vården.

• Anonym (Oh)
    Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 18:51:48 följande:
    Hur kan du veta att det aldrig händer? Du kan inte veta vad som försiggår när du inte är där? De som stjäl gör ju inte det när någon annan ser på.
    Jag känner mina kollegor väl. Jag är 100% säker på att de aldrig skulle göra det. Sannolikheten är det är den dementa som hittat på det är betydligt större.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 20:53:25 följande:
    Och ingen tror den gamla dementa. Oavsett vad som hänt.
    Helt ärligt. I de allra flesta fall så hittar den dementa på. Det är tragiskt i de fall den dementa inte hittar på ja. Vad föreslår du att man ska göra? Avskeda all personal som blir anklagad för något? Då finns ingen personal kvar. Det är nästan omöjligt att bedöma sanningshalten i dementas påståenden. Vad TS kan göra är väl att ha koll på vad det finns för mat och om något försvinner. Bör inte vara olagligt att sätta upp en kamera hemma hos brukaren heller. 
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 21:26:48 följande:
    Flera kommuner förbjuder kameror hos hemtjönstbrukare. Pga personalens integritet. Annars är det ett bra förslag.
    Intressant för övrigt att de gamla kallas brukare. De är inte ens värda att ses som och kallas kunder.
    Brukare, kunder, vårdtagare. Vad spelar det för roll?
    Personalen måste älska att ha dig som anhörig..
Svar på tråden Anhörig tror att hemtjänsten stjäl mat