Inlägg från: Anonym (rtj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rtj)

Anhörig tror att hemtjänsten stjäl mat

Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-11 18:44:21 följande:

Nu läste jag på TV4.se att en stackars dam på 84 tydligen våldtagits av en man från hemtjönsten, läste sen att en annan man från hemtjönsten våldtagit tre äldre kvinnor.
    Man mår verkligen dåligt över hur vi behandlar de gamla.

Ja, klart du mår dåligt när du "hört / läst " något sådant. Frågan är vad gör du för att förhindra det själv? 

Var har du dina föräldrar idag ?  Om de lever, sitter de på ett hem? 

Alltså förr levde de äldre ihop och man tog hand om dom. Men idag slussas dom ju bara in på förvaringsställen där de kan bli utsatta för allt möjligt. Och folk är så konflikträdda idag. Invandrarna bor först hos sina föräldrar, därefter så bor föräldrarna med dom. Man bryr sig, man hjälps åt och man tror på visdom a olika generationer. 

Sverige är för bortskämt och ar tappat grundvärdet för den enskilda personen idag som är pensionsålder eller äldre. Och då syftar jag på deras barn.

• Anonym (rtj)
    Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 20:52:36 följande:

Jag har funderat och den största skulden ligger ju inte egentligen hos personalen. Utan hos den som tar beslutet att anställa nyanlända med minimala språkkunskaper, ingen relevant utbildning och noll intresse till att ta hand om våra gamla.
    Mam ser detta som en integrationsinsats och det blir billigt , man får bidrag till deras löner och man slipper betala försörjningsstöd eller andra bidrag  till de anställda nyanlända personerna.
    För de gamla är det negativt. De som bör klandrade är dem som tar  detta beslut, att offra de gamla för integrationen och den kommunala ekonomin. 

Jag vet att många svenskfödda med erfarenhet och utbildning som verkligen vill nekas anställning eftersom kommunen prioriterar att anställa nyanlända. Är ju egentligen inte de nyanländas fel. Skulden ligger helt hos beslutsfattarna som inte bryr sig om de gamla. 

Var beredd först på att hålla med dig (som en mörkhyad snubbe som blev oskyldigt anklagade för att ha stulit en plånbok hos en äldre kvinna inom hemtjänsten. Och man fann sedan plånboken. Under soffan.

Men sen såg jag detta inlägg. Du verkar dra ett samband samt smutskasta folk som inte kan ren svenska med att de skulle vara skurkar. Nej säger jag bara. Skäms, ärligt talat. 
  • Anonym (rtj)
    Anonym (Anhörig dotter) skrev 2024-10-12 21:15:01 följande:
     Om inte skurkar så tycker jag att det är fel att anställa personer med bristande kvalifikationer, tycker inte du också det? För att ta hand om våra gamla , som har byggt detta land. Eftersom de flesta gamla hör dåligt är goda kunskaper i svenska och bra svenskt uttal mycket viktigt. Undersköterskeutbildning är meriterande. Minimikravet är goda svenskkunskaper och en svensk gymnasieexamen. Och ett intresse för att ta hand om de gamla. 

Absolut ska man ju kunna förstå varandra. Men så kom ju ett fall, med en svensk aggressiv man som gärna runkade när de kvinnliga uska kom hem till honom. Så de skickade mig då ja var en man och jag skulle bara kunna ta det hela som ingenting plus att jag var starkare än hbtq uskarna (ja, för det var sådana som gick till honom).. Är det okej menar du då eller ? Varför ska man utsätta mig för detta och anse att det är mera rätt ? 

Nej, jag kan hålla med dig om att det antagligen försvinner lite mer saker med dom som inte bryr sig om de äldre. Men det har ingenting med språket med att göra (förutom möjligtvis att de inte bryr sig om de vita svenskarna) då svenska folket bara dumpar dom i förvaringsboxar medans de lever själva hemma med halva släkten (andra halvan är kvar i hemlandet). Men känner många invandrare som aldrig stjäl och vill vara på sin bästa sida, så din koppling med ursprung  samt språk och hudfärg går inte ihop., Vänta nu, du tror mig inte... hur var det nu i fallet med våldtäktsmannen ifrån Ljusdal som arbetade med förskolebarn och våldtagit 9 stycken småungar... jo han var svensk. Så återigen. SKÄMS över dittskuldbeläggande! 

Så vem är den skyldige egentligen, menar, varför tar du inte själv hand om din äldre om du anser att alla andra är så fruktansvärda? För det kan väl inte handla om HYCKLERI ??? Svaret är JO DET HANDLAR OM HYCKLERI oavsett hur mycket du än kommer att försöka förneka det!!!!

Svar på tråden Anhörig tror att hemtjänsten stjäl mat