Få min fru att vara kvinna igen
Hjälp en ledsen och frustrarad man att väcka kvinnan i min fru igen. Och nej, detta är inte ytterligare ett inlägg om att jag som man önskar mer sex i min relation. Samlivet och finns där, tyvärr ofta kopplat tjat om fler barn, vi har 3 i nuläget.
Min fru har sedan vi fått barn tagit sig an mamma-rollen på heltid. Det gick bra när barnen var små och behövde oss mer, men nu är de i yngre skolåldern och hela hennes identitet är att vara mamma. Hennes fritidsintressen är barnen, barnen och du gissade rätt ... barnen. Hon arbetar bara 50% då hon vill vara hemma mer (jag sätter undan till hennes pension för att kompensera bortfallet).
Det har gått så långt att hon inte vill vara ifrån dem ens över en natt. Hon fick en spa-weekend av mig i födelsedagspresent och såg frågade ut "Då får du åka själv för jag är inte ifrån barnen över natt, det vet du!".
Vi har världens bästa föräldrar som också undrar över varför de inte får ha barnen mer än några timmar här och där. Senaste tiden har jag varit brutalt ärlig och sagt att det är pga min fru inte vill vara ifrån dem. Nu när de är äldre väntas skollov osv och det är inte alltid vi kan vara lediga. Men frugans lösning på det hela är fler barn så att hon kan vara föräldraledig igen eller att bli hemmafru. Vilket ekonomiskt skulle gå på min lön men jag tror inte på det konceptet,
Det hela tog musten ur mig igår kväll då frugan glatt ville ha kärlek. När hon fått mig som mest upprymd så viskar hon i mitt öra "Jag vill känna dig komma djupt i mig, låt mig ge dig en bebis till!". Jag slaknade direkt och vi hamnade i en livlig diskussion efter. Hon känner sig inte klar med barn och vill helst ha flera stycken till. Jag är nöjd med våra underbara tre och ser fram emot tiden då barnen börjar bli lite större och självständigare. Jag längtar efter middagar där man kan ha en vuxen konversation, att kunna åka till Ikea ensamma eller planera resor med vuxet innehåll.
Hjälp mig, hur hjälper jag min fru att hitta tillbaka till sig själv som kvinna och inte bara mamma, och hur ska jag bemöta hennes ständiga barnlängtan?