Få min fru att vara kvinna igen
Alltså det första ni behöver ensa er om är ju om ni ska ha fler barn eller inte, det känns som ni är på ganska olika platser i den frågan.
Kanske gå till en familjerådgivare för att prata specifikt om detta?
Alltså det första ni behöver ensa er om är ju om ni ska ha fler barn eller inte, det känns som ni är på ganska olika platser i den frågan.
Kanske gå till en familjerådgivare för att prata specifikt om detta?
Låter som ett föräldraskap som riskerar att skada barnen och hindrar dom från att utvecklas. Läge för familjeterapi skulle jag säga.
.
Har du ens läst trådstarten?
Han skriver också att han önskar partid med barnvakt för sig och sin partner, och förutsättningarna finns men hon blockerar.
Jag förklarade för min fru att nu var det dags för sterilisering, hon sade nåt om att det borde varit ett gemensamt beslut men det var det inte, min kropp liksom.
Bara gör det så får ni ta konsekvensernas sen.
Tack så jätte mycket för alla era svar, ni gav mig pepp att ta upp detta med frun igår kväll. Vill förtydliga att våra barn inte är supersmå, 10, 8 och 6 år.
Jag tog en ny infallsvinkel i dialogen, ur barnens perspektiv. Att vi som föräldrar också har ett ansvar att hjälpa dem bli självständiga och få utveckla relationer utanför vår kärnfamilj. Jag sa att hon är en fantastisk mamma och att jag längtar efter att få tillbringa mer tid tillsammans med henne för att stärka vår relation till varandra i våra roller som man och hustru.
Hon blev först väldigt arg och ledsen, men vek sig och gick med på att låta barnen sova borta en natt då och då OM barnen själva vill.
Tyvärr kom hon med ett krav/motargument. Att hon nu kompromissar och att jag då bör göra detsamma, hon vill verkligen ha ännu ett barn tillsammans med mig. Hon säger att hela hennes kropp värker efter att få vara gravid och få ett barn till. En liten sladdis som hon kallar det. Hon vet att jag inte vill och hon vill absolut inte få ett barn till bara för att (läs med någon annan) utan hon vill att vi ska gå igenom det tillsammans en gång till. Hon sa att om jag gör detta för henne så stöttar hon mitt beslut angående sterilisering.
Jag lovade att tänka på saken och vi ska prata på lördag då vi har barnvakt några timmar mitt på dagen (mitt i en köksrenovering så vi ska måla matsalen).
Det blir ett bra samtal överlag, men jag är väldigt förvirrad just nu