Inlägg från: Anonym (Eh va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh va?)

Få min fru att vara kvinna igen

Det är väl enbart positivt att hon är en så engagerad förälder!

Och om hon mår bra av att spendera tid med barnen istället för att åka på spa så förstår jag inte hur du kan se det som ett problem?

Det finns många föräldrar som inte bryr sig om sina barn och ska hitta sig själva och anlitar barnvakt så ofta som möjligt, så varför klaga på en mamma som älskar och vill vara med sina barn? Du borde vara nöjd och tacksam istället.

Man skaffar väl barn för att vara med dem? Inte för att anlita barnvakt. 

• Anonym (Eh va?)
    cosinus skrev 2024-10-09 13:28:09 följande:

Det handlar inte så mycket om att hon ska hitta kvinnan i sig själv som att hon måste hitta igen sig själv i sig själv. Vad hon vill själv som inte är upphängt på barnen.

Men det är ju strunt samma hur man benämner det.

Vad är det hon flyr ifrån? Det är den frågan jag skulle ställa mig. Vill hon ens åka iväg med dig och göra saker? Trivs hon i erat äktenskap? Och då menar jag inte som mamma och pappa utan som par. För om man man inte trivs där man är så är det jätteeffektivt att sysselsätta sig med att gå all in i barnen. Man både flyr sin verklighet och man vinner bästa-mamman-i-världen-poäng. Man kan liksom inte kritiseras.

Det är en sak att få en familj att funka om man har så många små barn att allt sköts på autopilot och måsten. En helt annan sak när man ska börja fundera på vad man egentligen vill.

Ask me how I know...

Det behöver inte vara så att hon flyr ifrån något eller bero på en dålig relation.
    Bara för att det var så för dig behöver det inte vara så för alla andra.

Är barnen små så är det väl heller inte så konstigt eftersom de inte klarar sig själva på samma sätt som äldre barn gör. Jag har svårt att se problemet i en engagerad förälder.

Själv växte jag upp med två föräldrar som visade kärlek till varandra men som även var väldigt engagerade i oss barn, och vi gjorde allt tillsammans som familj. 
  • Anonym (Eh va?)
    Anonym (Signe) skrev 2024-10-09 15:21:07 följande:
    Man skaffar väl en man för att vara med honom och ha en vuxenrelation. Är det bara barn man vill ha, så finns insemination. 

Bland det dummaste jag läst. 
    Det här var väl snarare bland det dummaste jag läst. Du har inga barn va?
    Ts problem som han tar upp verkar inte ens handla om deras vuxenrelation utan om att han tycker att hon ska få mer egentid och gå på spa. 
  • Anonym (Eh va?)
    Tukt skrev 2024-10-09 16:24:29 följande:

Låter som ett föräldraskap som riskerar att skada barnen och hindrar dom från att utvecklas. Läge för familjeterapi skulle jag säga.
    .

Det var det dummaste jag läst. Det tycker jag inte alls att det låter som, tvärtom. På vilket sätt skulle det skada barn att ha en engagerad förälder som vill spendera tid med dem? Barnen är dessutom yngre som jag förstått det och klarar sig inte själva.

Sedan får vi tänka på att det här är skriver ur pappans perspektiv och han spenderar kanske aldrig någon tid med barnen så att hon känner att hon måste ta allt ansvar. 
  • Anonym (Eh va?)
    Jemp skrev 2024-10-09 16:38:26 följande:

Jag håller inte riktigt med. Självklart är det ts beslut! Och självklart ska han inte skaffa fler barn mot sin vilja.
    Däremot är det rimligt med gemensam diskussion när man är i ett förhållande. Att ha diskuterat det en gång för två år sen och sen inte mer gör att jag tror risken är stor att det skulle ses som ett svek. 
    Så jag skulle säga att ta upp det igen innan operation. Inte för att hennes godkännande behövs, men acceptans vore bra. Kanske behöver hon bli ledsen, men det är faktiskt inte farligt. Kanske t.o.m. något de kan hantera ihop? 

För ts info håller de flesta hormonspiralen 5 år. Vissa 3. Jag känner inte till nån som håller längre, men det är inte omöjligt.

+1
  • Anonym (Eh va?)
    Ascendere skrev 2024-10-09 16:54:58 följande:
    Han skriver att han spenderar nästan all tid med famlijen och är engagerad i hobbies mm. 
    Men då är han ju precis som mamman, så vad är problemet? Att hon inte vill gå på spa och ha egentid? 
  • Anonym (Eh va?)
    Tom Araya skrev 2024-10-09 17:12:07 följande:
    Det framgår väl rätt tydligt av trådstarten!?
    Mamman vill spendera all tid med barnen och inte ens vara ifrån dem en natt.
    Hon hämmar både sitt eget och barnens liv och utveckling. Livet måste väl få innehålla mer än att bara vara hemma med varandra!?
    Jag har svårt att tro att de bara är hemma hela tiden och barnen är yngre så det är väl inte så vanligt att sova borta då. Det finns ingenting som tyder på att mamman hämmar barnens utveckling utifrån det ts skrivit. Otroligt vad mycket dumheter som skrivs av de som inte själva inte ens har barn
  • Anonym (Eh va?)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-10-09 17:13:19 följande:
    Hon hindrar bland annat barnen att spendera tid med farmor och farfar tack vare sitt osunda kontrollbehov. Hon sitter klistrad på barnen 24/7 . Barnen vill träffa farmor ,nej säger mamman. Inte ens ett par timmar. 
    Vart har ts skrivit det? 
  • Anonym (Eh va?)
    Tukt skrev 2024-10-09 16:54:13 följande:
    Som jag skrev ovan så måste barn i bland kunna utvecklas och få erfarenheter utan mamma och pappa. Det är en del i naturlig utveckling.
    Och ska du diskutera - diskutera. Gör inte omdömen. 
    Det håller jag med om men vart har ts skrivit att barnen aldrig får träffa någon annan? Det var väl bara tal om att hon inte vill vara ifrån dem en natt och det kan man ju förstå om det är yngre barn. Barnen vill kanske inte heller vara ifrån föräldrarna. Det kan finnas flera anledningar annat än att mamman vill ha kontroll. 
  • Anonym (Eh va?)
    Tom Araya skrev 2024-10-09 17:53:53 följande:
    De äldre barnen är i skolålder står det i trådstarten.
    Yngre skolålder står det. och den yngsta fem år väl skrev han väl senare
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen