cosinus skrev 2024-10-09 13:28:09 följande:
Det handlar inte så mycket om att hon ska hitta kvinnan i sig själv som att hon måste hitta igen sig själv i sig själv. Vad hon vill själv som inte är upphängt på barnen.
Men det är ju strunt samma hur man benämner det.
Vad är det hon flyr ifrån? Det är den frågan jag skulle ställa mig. Vill hon ens åka iväg med dig och göra saker? Trivs hon i erat äktenskap? Och då menar jag inte som mamma och pappa utan som par. För om man man inte trivs där man är så är det jätteeffektivt att sysselsätta sig med att gå all in i barnen. Man både flyr sin verklighet och man vinner bästa-mamman-i-världen-poäng. Man kan liksom inte kritiseras.
Det är en sak att få en familj att funka om man har så många små barn att allt sköts på autopilot och måsten. En helt annan sak när man ska börja fundera på vad man egentligen vill.
Ask me how I know...
Det behöver inte vara så att hon flyr ifrån något eller bero på en dålig relation.
Bara för att det var så för dig behöver det inte vara så för alla andra.
Är barnen små så är det väl heller inte så konstigt eftersom de inte klarar sig själva på samma sätt som äldre barn gör. Jag har svårt att se problemet i en engagerad förälder.
Själv växte jag upp med två föräldrar som visade kärlek till varandra men som även var väldigt engagerade i oss barn, och vi gjorde allt tillsammans som familj.