-
Ibland kan man sitta på bussen eller tåget och så kommer en ung kvinna på. Om hon är välklädd eller lite snygg så kan man se hur andra kvinnor på bussen stirrar på henne. Man kan riktigt se avundsjukan i blicken också. De börjar med att de börjar titta mot deras ansikte/huvud, noterar att kvinnan är snygg. Blir avundsjuk som fan. Sedan vänder sig blicken direkt ner mot skorna och sedan långsamt uppåt. Och sedan med en bestämd och arg blick så vänder hon huvudet åt andra hållet, tittar ut genom fönstret eller nått.Varför är det så? Varför är kvinnor så besatta av andra kvinnor? Och varför blir de så avundsjuka på varandra?Jag som man har aldrig upplevt samma sak. Känt ett behov av att glo på en annan man och sedan blivit avundsjuk. Jag bryr mig inte, lägger inte märkte till det. Jag har heller inte lagt märkte till att andra män tittar på ett sånt sätt om det dyker upp en snygg eller välklädd man. Ingen bryr sig.Varje gång det sker så spelas låten Avundsjuk med Nanne Grönvall upp i in skalle. Jag tycker det är lite komiskt. Varför är många tjejer så avundsjuka på varandra? Varför kan de inte slappna av och vara nöjda med sig själva?
-
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?
-
Vi spanar inte. Vi noterar. Sen är jag ingen äldre gubbe. Men dom äldre har säkert gjort samma iakttagelser.Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-01 21:05:33 följande:
Jäklar vad många män som helt plötsligt har börjat notera svartsjuka kvinnor! Önskar ni att det är så eftersom ni spanar efter det så intensivt?
Vad ska dom vara svartsjuka för? Att ni äldre gubbar inte kan behärska er när ni ser en ung vacker kvinna? Det är era önsketankar om saken tror jag.
Troligtvis är det någon slags konkurrens kvinnor emellan och kanske främst utseendemässigt. -
Har sett ilska vid 2 tillfällen.Anonym (Natalie) skrev 2024-10-01 20:45:00 följande:
Du har på riktigt alltså sett inte bara en utan många kvinnor ?brinna av ilska? och spänna käkarna för att en snygg tjej går på bussen? För det kan jag säga att det har jag aldrig sett.
Visst förekommer det att kvinnor är avundsjuka och tittar snett , det har jag själv varit med om också men det är inte så vanligt som du och TS skriver , tror ni har fastnat lite eftersom ni gärna vill att det ska vara så. Och varför just på bussen? Folk tittar knappt på varandra där, de flesta kollar ner i telefonen eller ut genom fönstret. Varför inte på krogen eller på stan isåfall, känns väl lite mer logiskt?
Och som nån annan skrev , det som är värst som kvinna isåfall på bussen är inte andra kvinnor utan män som glor extremt eller raggar när man bara vill vara ifred. Det hände väl mest när jag var yngre och brukade åka nattbuss , men det har hänt många gånger på vanliga bussar, t-banan och pendeltåg också. Nu är jag inte ung kvinna längre (36) och dessutom väldigt gravid men det kan absolut hända när man inte är jätteung också.
Om ni ska ha stenkoll på alla i kollektivtrafiken är det väl bättre att ha lite extra koll på sånt , om en kille blir obehaglig mot en tjej.
O några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka.
Men den mest förvånande var en kvinna, hon var ganska så gammal ( den sista av de 2 med ilska i blicken) hon var nog runt 70 år. Minns detta då jag blev förvånad över att hon reagerade så intensivt i blicken o käkarna. Brukar vara smålulliga medelålders allt mellan 30-40 år som beter sig så. Men denna kvinna var ju tant. Dom andra har man inte kunnat låta bli att skratta till lite tyst över. Men den äldre kvinnan var bara läskig faktiskt. Hon stirrade verkligen ner en ung tjej som var smal och såg bra ut. Kvinnan själv såg bra ut med egentligen om hon inte hade betett sig som hon gjorde. Vet att jag tänkte, "har hon inte kommit längre i sin utveckling inombords?".
Har sett 1 eller 2 som tittar rent genuint utan att reagera på något dåligt sätt utan tittar för de tycker att tjejerna ser vackra ut.
Men va lite kul, för trodde bara det var män som tittar på tjejer så innan men har sett det förra gången och det roliga är att jag åker buss väldigt sällan dessutom. -
flera gånger*Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 21:41:39 följande:Men va lite kul, för trodde bara det var män som tittar på tjejer så innan men har sett det förra gången och det roliga är att jag åker buss väldigt sällan dessutom.
-
du glömde tillägga ...och det är DÄRFÖR ingen snygg ung tjej raggar på mig, pga alla andra fula kvinnor. Inte pga mig, det är ju en omöjlighet.Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 20:14:17 följande:
Rolig tråd ts. Den verkar ha provocerat hönsen en hel del.
Tyvärr lever kvinnor i förnekelse mot sig själva. Så de kan aldrig erkänna något sådant här öppet förstår du väl ?
Men om jag som man skulle gissa utifrån vad jag lärt mig om kvinnor så handlar det hela om att kvinnan kommer på att hon har förlorat sin gloria och high sex apeel. Och först förundras hon över den vackra tjejen, sedan tänker hon alla 1000 negativa ord hon skulle vilja säga till den men vet att så kan hon inte beter sig offentligt så därmed knycker till med huvudet och glor åt något annat håll, allt för att slippa se "eländet" fast egentligen är det kvinnan själv som anser sig vara eländet men förstår det inte själv.
Jag har själv sett precis det du beskriver. Så jag håller fullständigt med dig. Ibland riktigt brinner det av ilska i ögonen och de börjar bita tänderna mot varandra så att de spänner käkarna gång på gång.
*fniss -
Något du borde göra med dina egna projiceringar. De är både uppenbara och meningslösa.Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 20:42:12 följande:Ok noterat och slängt i papperskorgen.
Ni har ingen aning om vad kvinnor tänker när de råkar titta på en annan kvinna. Ibland kan de vara fullt uppe i sina egna tankar och inte ens vara medvetna om var deras ögon råkat stanna till vid.
Att de ser "sura" ut säger inte mycket det heller. Folk brukar inte gå runt och smila i vardagen precis. Är man avslappnad i ansiktet och ensam ute i det offentliga så ser man oftast inte glad ut utan snarare neutral.
En del kvinnor kan vara i stresstillstånd om de tänker på något negativt. Många är stressade idag och det kan möjligen avspeglas lite i minspråket.
Det där med avundsjuka tjejer är något som hör till ungdomens omogna tidsskede. Varför ens ställa en sån dum fråga på ett familjelivsforum där de flesta kvinnor troligtvis passerat tonåren sen länge? -
Enda gången jag kan känna sådär är om jag ser en smal tjej med vad jag gissar är naturliga stora bröst. Det triggar mitt komplex som "silikonförbättrad" och jag känner mig fejk och underlägsen.
Det är sällan jag ser det, men kanske på strand eller omklädningsrum eller så. Det svider, men annars är det inte alls som ts beskriver. -
Det var inte jag som skrev ts.Anonym (()) skrev 2024-10-01 22:00:49 följande:Något du borde göra med dina egna projiceringar. De är både uppenbara och meningslösa.
Ni har ingen aning om vad kvinnor tänker när de råkar titta på en annan kvinna. Ibland kan de vara fullt uppe i sina egna tankar och inte ens vara medvetna om var deras ögon råkat stanna till vid.
Att de ser "sura" ut säger inte mycket det heller. Folk brukar inte gå runt och smila i vardagen precis. Är man avslappnad i ansiktet och ensam ute i det offentliga så ser man oftast inte glad ut utan snarare neutral.
En del kvinnor kan vara i stresstillstånd om de tänker på något negativt. Många är stressade idag och det kan möjligen avspeglas lite i minspråket.
Det där med avundsjuka tjejer är något som hör till ungdomens omogna tidsskede. Varför ens ställa en sån dum fråga på ett familjelivsforum där de flesta kvinnor troligtvis passerat tonåren sen länge?
Men nej, det handlar inte om vanliga blickar. 2 ilskna som sagt och några med avsky i blicken. Och 2 helt neutrala / nyfikna. -
Du gissar att det var så. Gör det inte till ett faktum på något sätt och därav rätt meningslöst att spekulera i.Anonym (Hmm) skrev 2024-10-01 22:04:02 följande:Det var inte jag som skrev ts.
Men nej, det handlar inte om vanliga blickar. 2 ilskna som sagt och några med avsky i blicken. Och 2 helt neutrala / nyfikna. -
Nej, tvärtom. Har legat runt mer än vad jag någonsin ville själv så därmed har jag råd att vara objektiva och ha avstånd. Har redan älskat och varit tillsammans med 2 av världens mest vackraste kvinnor. Så jag höjer inte ögonbrynen så speciellt ofta för någon tjej längre.Anonym (dagens kvot) skrev 2024-10-01 21:56:41 följande:du glömde tillägga ...och det är DÄRFÖR ingen snygg ung tjej raggar på mig, pga alla andra fula kvinnor. Inte pga mig, det är ju en omöjlighet.
*fniss -
Så trött på de här hitte på trådarna som samma person startar. Och alla handlar om samma sak, att kasta skit på kvinnor på ett eller annat sätt