-
Ibland kan man sitta på bussen eller tåget och så kommer en ung kvinna på. Om hon är välklädd eller lite snygg så kan man se hur andra kvinnor på bussen stirrar på henne. Man kan riktigt se avundsjukan i blicken också. De börjar med att de börjar titta mot deras ansikte/huvud, noterar att kvinnan är snygg. Blir avundsjuk som fan. Sedan vänder sig blicken direkt ner mot skorna och sedan långsamt uppåt. Och sedan med en bestämd och arg blick så vänder hon huvudet åt andra hållet, tittar ut genom fönstret eller nått.Varför är det så? Varför är kvinnor så besatta av andra kvinnor? Och varför blir de så avundsjuka på varandra?Jag som man har aldrig upplevt samma sak. Känt ett behov av att glo på en annan man och sedan blivit avundsjuk. Jag bryr mig inte, lägger inte märkte till det. Jag har heller inte lagt märkte till att andra män tittar på ett sånt sätt om det dyker upp en snygg eller välklädd man. Ingen bryr sig.Varje gång det sker så spelas låten Avundsjuk med Nanne Grönvall upp i in skalle. Jag tycker det är lite komiskt. Varför är många tjejer så avundsjuka på varandra? Varför kan de inte slappna av och vara nöjda med sig själva?
-
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?
-
Varför skulle det vara en trolltråd? Fenomenet förekommer och är inget hittepå. Om man inte har sett detta fenomen i någon form så är man antingen blind eller så vill man inte att det ska finnas och helt sonika förtränger det.Anonym (Troll) skrev 2024-10-01 22:13:17 följande:
Så trött på de här hitte på trådarna som samma person startar. Och alla handlar om samma sak, att kasta skit på kvinnor på ett eller annat sätt
-
Fenomenet att ha ögon i nacken och vara tankeläsare?Anonym (Uno) skrev 2024-10-02 17:33:51 följande:Varför skulle det vara en trolltråd? Fenomenet förekommer och är inget hittepå. Om man inte har sett detta fenomen i någon form så är man antingen blind eller så vill man inte att det ska finnas och helt sonika förtränger det.
Du får gärna länka. -
Jag förstår att du inte vill att det ska vara så.Anonym (Sally) skrev 2024-10-02 18:11:34 följande:Fenomenet att ha ögon i nacken och vara tankeläsare?
Du får gärna länka. -
Nej det känner jag inte alls igen. Jag är inte särskilt snygg och har aldirg tittat så på en annan kvinna.
-
Män är avundsjuka på män som lyckas få många tjejer på fall. alla tjejer kan i princip lyckas med att få många män om hon bara hade velatAnonym (H) skrev 2024-10-02 14:03:53 följande:
Tråden borde egentligen handla om varför vissa män är då besatta av och avundsjuka på kvinnor att de startar otaliga trådar om hur hemska kvinnor är som hämnd.
-
Tycker bara det är så intressant, att män kan läsa kvinnors tankar och på ett litet ögonblick ta in vad alla kvinnor på bussen tycker och känner. Fast man sitter med ryggen mot dom.Anonym (Uno) skrev 2024-10-02 18:20:19 följande:Jag förstår att du inte vill att det ska vara så.
-
Anonym (Sally) skrev 2024-10-03 09:32:37 följande:Tycker bara det är så intressant, att män kan läsa kvinnors tankar och på ett litet ögonblick ta in vad alla kvinnor på bussen tycker och känner. Fast man sitter med ryggen mot dom.
Jag som alltid hör min man gnälla på att kvinnor TROR att män är tankeläsare! 😂
-
Nu är det alltså bevisat att dom ÄR det! 🤭Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-03 10:37:17 följande:
Jag som alltid hör min man gnälla på att kvinnor TROR att män är tankeläsare! 😂
-
Jag är kvinna och jag tittar bort direkt.
Eftersom det inte finns någon anledning för mig att titta på en kvinna. Kollar knappt på män heller.
Jag är ganska ointresserad allmänt
-
Äsch, erkänn nu. Du blir både arg och avundsjuk, det ser ju män som TS på dig.Miel skrev 2024-10-03 10:46:47 följande:
Jag är kvinna och jag tittar bort direkt.
Eftersom det inte finns någon anledning för mig att titta på en kvinna. Kollar knappt på män heller.
Jag är ganska ointresserad allmänt
-
Kanske någon som däremot tittat på dig och registrerat avundsjuka (i sin egna lilla hjärna såklart)Anonym (nä) skrev 2024-10-02 23:34:34 följande:
Nej det känner jag inte alls igen. Jag är inte särskilt snygg och har aldirg tittat så på en annan kvinna.
Kanske ts som sitter där och myser med sina egna fantasier. -
På bussen? TS fantiserar men har kanske väl ensidig fantasi. Om kvinnor ser sura/arga ut kan det bero på att de tänker på den krävande chefen eller mannan som låter henne göra det mesta hushållsarbetet.Anonym (Uno) skrev 2024-10-02 17:33:51 följande:Varför skulle det vara en trolltråd? Fenomenet förekommer och är inget hittepå. Om man inte har sett detta fenomen i någon form så är man antingen blind eller så vill man inte att det ska finnas och helt sonika förtränger det.
Om man nu prompt ska fantisera om sina medpassagerare kan man väl ha mer spännande fantasier: Hon har just kommit från ett möte med älskaren och nu ska hon hem till maken och spela kärleksfull fru. Hon planerar att mörda sin make och har giftet i handväskan. Hon är spion och den som sitter bredvis har just smugglat över ett usb-minne till henne. Den vackra kvinnan som steg på påminner om mannens älskarinna och hon känner sig mordisk. -
Ok, för att ge han rätt då.. Jag är väldigt avundsjuk på andra kvinnor, för de kan ju ha stora bröst, putande läppar och långt hår?Anonym (Sally) skrev 2024-10-03 10:48:24 följande:Äsch, erkänn nu. Du blir både arg och avundsjuk, det ser ju män som TS på dig.
ser inte tjusningen med tjejer..