-
Ibland kan man sitta på bussen eller tåget och så kommer en ung kvinna på. Om hon är välklädd eller lite snygg så kan man se hur andra kvinnor på bussen stirrar på henne. Man kan riktigt se avundsjukan i blicken också. De börjar med att de börjar titta mot deras ansikte/huvud, noterar att kvinnan är snygg. Blir avundsjuk som fan. Sedan vänder sig blicken direkt ner mot skorna och sedan långsamt uppåt. Och sedan med en bestämd och arg blick så vänder hon huvudet åt andra hållet, tittar ut genom fönstret eller nått.Varför är det så? Varför är kvinnor så besatta av andra kvinnor? Och varför blir de så avundsjuka på varandra?Jag som man har aldrig upplevt samma sak. Känt ett behov av att glo på en annan man och sedan blivit avundsjuk. Jag bryr mig inte, lägger inte märkte till det. Jag har heller inte lagt märkte till att andra män tittar på ett sånt sätt om det dyker upp en snygg eller välklädd man. Ingen bryr sig.Varje gång det sker så spelas låten Avundsjuk med Nanne Grönvall upp i in skalle. Jag tycker det är lite komiskt. Varför är många tjejer så avundsjuka på varandra? Varför kan de inte slappna av och vara nöjda med sig själva?
-
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?
-
Han hittar bara på. Denna tråd är också ett solklart exempel på bittra incels som ville ösa ur sig lite maskerat kvinnoförakt. Forumet flödar av dessa asociala källartroll.Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-02 13:38:15 följande:Undrar vem som gjort bedömningen att det var två av världens snyggaste kvinnor? Han eller allmänheten? 😂
Människor är så lustiga nuförtiden! 🤭 -
Jag får absolut blickar när jag kliver på bussar och tåg. Kanske avundsjuka, men förmodligen mest nyfikna. Jag anses väl snygg, har jobbat som modell i omgångar, men framför allt är jag inte konventionellt klädd, och det väcker nyfikenhet.
-
Tråden borde egentligen handla om varför vissa män är då besatta av och avundsjuka på kvinnor att de startar otaliga trådar om hur hemska kvinnor är som hämnd.
-
Meddelande borttaget
-
Han har ju sett hur andra kvinnor betett sig, klart de var avundsjuka för att kvinnorna han var tillsammans med var så vackra:Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-02 13:38:15 följande:Undrar vem som gjort bedömningen att det var två av världens snyggaste kvinnor? Han eller allmänheten? 😂
Människor är så lustiga nuförtiden! 🤭
Har sett ilska,
några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka. Reagerade så intensivt i blicken o käkarna.
-
Ca 1870-1910.Anonym (Gå) skrev 2024-10-02 14:07:13 följande:Vad har du för klädstil då? Bara av nyfikenhet.
Brukar inte själv döma andra kvinnors klädstil då de flesta klär sig anständigt och helt o rent. Undantaget om någon skulle sitta på bussen mitt på dan med slampig utstyrsel som inte passar sig i såna miljöer. -
Meddelande borttaget
-
Gå in på youtube och sök på Bernadette Banner Lady Sherlock, för ett fint exempel på 1890-tal.Anonym (Gå) skrev 2024-10-02 14:19:10 följande:Låter intressant. Får googla lite på det modet tror jag.
-
Tror knappast det är avundsjuka, modet på den tiden (för de som hade råd) var hemskt obekvämt. De som inte hade råd var ju fattiga och gick mest i lappade kläder.Anonym (annorlunda) skrev 2024-10-02 13:59:29 följande:
Jag får absolut blickar när jag kliver på bussar och tåg. Kanske avundsjuka, men förmodligen mest nyfikna. Jag anses väl snygg, har jobbat som modell i omgångar, men framför allt är jag inte konventionellt klädd, och det väcker nyfikenhet.
Däremot var de ju vackra, klänningarna. Tror folk mest är nyfikna. -
Anonym (Sally) skrev 2024-10-02 14:15:21 följande:Han har ju sett hur andra kvinnor betett sig, klart de var avundsjuka för att kvinnorna han var tillsammans med var så vackra:
Har sett ilska,
några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka. Reagerade så intensivt i blicken o käkarna.Hahaha.
Ja du har rätt, han har säkert sett det så ofta att han blivit expert nu😂
Själv visste jag knappt att folk såg ut exakt sådär när de var avundsjuka. Jag får börja analysera lite mera tror jag!
Nästa gång vet jag att någon är avundsjuk på mig när de biter ihop med käkarna och kollar intensivt. 😅 Jag hade säkert misstolkat det totalt, och trott att de tyckte det var för trångt på bussen, och därför blev sura när de såg ytterligare en passagerare som skulle trängas. Eller att jag sinkat busschaufförens tid eller liknande 🤔