Inlägg från: Anonym (Sally) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sally)

Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?

Så du åker alltså buss ofta och sitter och noterar hur samtliga kvinnor i bussen beter sig om en snygg tjej stiger på bussen?

Var i bussen sitter du då för att kunna se detta beteende hos de andra kvinnorna?

• Anonym (Sally)
    Anonym (tyt) skrev 2024-09-30 22:07:54 följande:
    Jag är inte besatt av kvinnor. Men jag är generellt väldigt uppmärksam på min omgivning och folk runt omkring. Noterar fenomen och är allmänt väldigt inkännande och uppmärksam. 

Det kanske jag borde sluta med att vara. Men det är inget som gör mig arg, ledsen, avundsjuk, irriterad eller som får mig att tycka illa om mig själv. 

Tankeläsare och ögon i nacken?

Men sådan tur då att du själv är bekväm med ditt knäppa beteende. Självinsikt tog du inte upp, men det är ju förståeligt, eftersom du saknar det. 

Men du, när gymnasiet är slut så har du nog hunnit ta ditt körkort och kan slippa åka buss. 

• Anonym (Sally)
    Anonym (Vad svarar kvinnor på det ?) skrev 2024-10-01 10:30:24 följande:

Vad säger kvinnor du känner då?
    För du frågar väl dina kvinnliga vänner, kvinnliga släktingar och kvinnliga kollegor?

Du pratar väl med kvinnor du känner och får svar eller?
    Känner kvinnor du känner igen det?
    och svarar då dom som du tror är dom avundsjuka och dom som är dom snygga?

Nej det är inget jag känner igen som utbrett och inget jag hört att kvinnor ser något som utbrett beteende, inget som snygga kvinnor upplever som något vanligt beteende eller att andra kvinnor skulle titta snett.

Det är inget jag någonsin hört kvinnor ta upp som ett vanligt beteende.
    Har du hört kvinnor på både sidor ens nämnt det som vanligt?
    Inte ens hört män säga att det skulle vara vanligt.

Men berätta gärna vad du fått höra ifrån kvinnor när du frågat om det beteendet
    för jag utgår ifrån att du har pratat med kvinnor om det när du verkar uppleva det som vanligt. Då borde även många andra uppleva samma sak och du hört det ifrån många personer.

Håller med, om det är så vanligt, så borde många på bussen observerat att det händer varje gång en snygg tjej stiger på bussen. Även den snygga tjejen borde märka att alla kvinnor på bussen tittar på henne och gör så här:

Sedan vänder sig blicken direkt ner mot skorna och sedan långsamt uppåt. Och sedan med en bestämd och arg blick så vänder hon huvudet åt andra hållet, tittar ut genom fönstret eller nått. 

Undrar om den snygga kvinnan går extra långsamt så att de andra kvinnorna på bussen hinner göra detta, och fantastiskt att TS kan se detta fast de sitter med ryggen mot honom. 
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Skrattar ihjäl mig) skrev 2024-10-02 13:38:15 följande:
    Undrar vem som gjort bedömningen att det var två av världens snyggaste kvinnor? Han eller allmänheten? 😂

Människor är så lustiga nuförtiden! 🤭
    Han har ju sett hur andra kvinnor betett sig, klart de var avundsjuka för att kvinnorna han var tillsammans med var så vackra:

Har sett ilska,
    några som inte kan sluta titta utan står och vrider på huvudet fram o tillbaka. Reagerade så intensivt i blicken o käkarna.

• Anonym (Sally)
    Anonym (annorlunda) skrev 2024-10-02 13:59:29 följande:

Jag får absolut blickar när jag kliver på bussar och tåg. Kanske avundsjuka, men förmodligen mest nyfikna. Jag anses väl snygg, har jobbat som modell i omgångar, men framför allt är jag inte konventionellt klädd, och det väcker nyfikenhet.

Tror knappast det är avundsjuka, modet på den tiden (för de som hade råd) var hemskt obekvämt. De som inte hade råd var ju fattiga och gick mest i lappade kläder. 
    Däremot var de ju vackra, klänningarna. Tror folk mest är nyfikna.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Uno) skrev 2024-10-02 17:33:51 följande:
    Varför skulle det vara en trolltråd? Fenomenet förekommer och är inget hittepå. Om man inte har sett detta fenomen i någon form så är man antingen blind eller så vill man inte att det ska finnas och helt sonika förtränger det.
    Fenomenet att ha ögon i nacken och vara tankeläsare?

Du får gärna länka. 
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Uno) skrev 2024-10-02 18:20:19 följande:
    Jag förstår att du inte vill att det ska vara så.
    Tycker bara det är så intressant, att män kan läsa kvinnors tankar och på ett litet ögonblick ta in vad alla kvinnor på bussen tycker och känner. Fast man sitter med ryggen mot dom. 
  • Anonym (Sally)
    Miel skrev 2024-10-03 10:46:47 följande:

Jag är kvinna och jag tittar bort direkt.
    Eftersom det inte finns någon anledning för mig att titta på en kvinna. Kollar knappt på män heller. 

Jag är ganska ointresserad allmänt 

Äsch, erkänn nu. Du blir både arg och avundsjuk, det ser ju män som TS på dig. 
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?