• Anonym (Välja)

Partner eller barnen

Du får välja bo med din partner och träffa barnen bara på lov. ( tonåringar).partner INTE  flyttbar. 
    Eller bo nära barnen och träffa din partner ibland.
    Men risk att ni måste göra slut pg avstånd. 
    Vad väljer du ?

Jag jar de så nu.
    Barnen vill ha mamma tillbaka.
    Jag vill inte skiljas från min partner 

• Svar på tråden Partner eller barnen
  • Anonym (L)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:03:18 följande:
    De är ingen trolltråd. Jag mår verkligen dåligt.  Ja Jag har tagit bort flera av mina egna behov . Jag har tappat mig  .Jag anpassar mig ständigt till honom. Behöver han egentid i 2v utan mig. Då anpassar Jag mig till det även om jag mår skit o inte ses på 2v. Så skit att jag knappt kan äta sova eller fungera som normal människa. Alla hans behov går 1 ! .
    Uttrycker jag mitt behov av ses oftare då kväver jag honom enligt han. Nu är de lite oftare så de är lite bättre. Eller om jag har andra behov typ mina barn . De sviker jag honom tycker han. 
    Sonen va här under ett lov och killen fick inte spela när sonen gjorde de. Han stod ut men klagade och vill inte vara här om sonen kommer igen. Då vill han inte träffa mina barn alls. 
    Jag har mycket i min ryggsäck.  Ett av mina barn dog 11år ung för 5 år sen . Jag mår skit redan innan.
    Jag känner att ja mår så dåligt att jag inte kan ta hand om mig själv längre 
    Det han utsätter dig för är psykisk misshandel. Du måste ta dig därifrån! Om hela din familj säger att han inte är bra för dig och försöker få dig att göra slut, LYSSNA på dem. Annars kommer du att förlora hela din familj. Vill du göra så mot dina barn?
  • Anonym (Alltid barnen)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:29:36 följande:
    Han tycker jag ska lämna
     De tycker hela min familj även barnen.
    Det är också det svaret du fått i varenda tråd du startat om denna relation och hans krav att du inte ska ha någon kontakt helst alls med dina barn. Ändå är du kvar för "du älskar honom och mår dåligt av tanken på att inte vara med honom".... men dina barn kan du offra? 

Har du sökt hjälp för att hantera att du förlorat ett barn? Har du sökt hjälp för att ta dig ur relationen med "mannen"? 

Kan svaret på det själv dock eftersom du är kvar..  
  • Anonym (Välja)
    Anonym (Alltid barnen) skrev 2024-09-24 16:51:41 följande:
    Det är också det svaret du fått i varenda tråd du startat om denna relation och hans krav att du inte ska ha någon kontakt helst alls med dina barn. Ändå är du kvar för "du älskar honom och mår dåligt av tanken på att inte vara med honom".... men dina barn kan du offra? 

Har du sökt hjälp för att hantera att du förlorat ett barn? Har du sökt hjälp för att ta dig ur relationen med "mannen"? 

Kan svaret på det själv dock eftersom du är kvar..  
    Jag ser de såhär.
    Om jag är kvar här med honom så kan jag ha båda. Åker och träffar barnen på skollov.

Om jag flyttar till barnen är han borta helt allså ända sättet o ha båda är att va kvar.
    MEN
    Barnen vill ha mig nära helst bo hos mig varannan vecka. Dottern gråter o säger att hon mår dåligt av vad min kille gör mot mig. Hon vet en del för hon har varit hos mig och träffat honom, mer än vad sonen har.
    Hon hatar honom o då hatar han henne.  Hon aldrig välkommen o bo med mig enligt honom ändå är vi särbo. 

Jag har PTSD efter när dottern dog. Jag får hjälp nu. Samma kurator pratar jag med även när de gäller killen..
  • Kammen320
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 19:14:56 följande:
    Jag ser de såhär.
    Om jag är kvar här med honom så kan jag ha båda. Åker och träffar barnen på skollov.

Om jag flyttar till barnen är han borta helt allså ända sättet o ha båda är att va kvar.
    MEN
    Barnen vill ha mig nära helst bo hos mig varannan vecka. Dottern gråter o säger att hon mår dåligt av vad min kille gör mot mig. Hon vet en del för hon har varit hos mig och träffat honom, mer än vad sonen har.
    Hon hatar honom o då hatar han henne.  Hon aldrig välkommen o bo med mig enligt honom ändå är vi särbo. 

Jag har PTSD efter när dottern dog. Jag får hjälp nu. Samma kurator pratar jag med även när de gäller killen..
    Men det är ingen sund relation. Bryt med honom och se till att finnas för dina barn. Du kommer säkert att må dåligt ett tag, men det går över. Blocka honom så han inte kan kontakta dig. Dina barn behöver dig!
  • Anonym (barnen alltid barnen)

Min mamma valde partnern. Varken jag eller min syster har någonsin förlåtit henne för det. Hon är avskriven från våra liv.  Hon trodde att hon skulle kunna komma krypande tillbaka när relationen tog slut, eller de bara valde att flytta tillbaka till samma stad som oss. Hon blåste sig själv. Hon har iofs inte krupit särskilr mycket, hon anser att hon inte gjorde något fel och att vi är domma och elaka som inte vill ha tillbaka henne i våra liv.

Obs att vi inte är arga, längre, men vi har gått vidare och skapat egna liv där hon inte har plats.

• Ess
    Jag ser de såhär.

MEN

Snälla, lyssna på din familj!
    Stannar du med honom så kommer du ändå inte kunna ha båda. Han kommer komma med olika anledningar till varför du inte kan träffa barnen detta lovet. Han kommer knyta dig så hårt att du tappar kontakten med din familj och dina barn. 

Ta all hjälp du kan få och lämna honom, och satsa på att ha dina barn vv. Det är med dem du har din framtid. 

• Anonym (Ring kvinnojouren!!)

Ring kvinnojouren..... 
    Du är nog så kallat medberoende....
    Du är oxå beroende av den kärlek o bekräftelse som din partner ger dig ibland.... 
    Han är den som bryter ned dig men samtidigt tror jag att han ger dig kärlek o bekräftelse o närhet ibland... Och eftersom du är dränerad o svältfödd så är du svag och kan inte bryta upp, det är som knark du behöver den närheten o bekräftelsen han ger dig när han är på det humöret....
    Hans mående är har blivit ditt mående, mår han bra mår du bra..... det ändå som blir viktigt är hans behov och hur han mår.... 
    Du är värdefull, du är viktig och du behöver ta hjälp för att kunna bryta med denna mannen.... Du klarar inte det själv att bryta upp om du säger att du är självmordsbenägen....
    Du är dina barns mamma ingen kan ersätta den platsen....Du är deras diamant!
    Du har dina barn tänk på dom, att dom vill se en stark och modig mamma.....
    Den här relationen kommer aldrig bli bättre bara sämre och sämre.... den är destruktiv.... 
    Det är jättesvårt att lämna, men kom ihåg du förtjänar bättre......
    Börja planera för en flykt, gör det utan att säga nånting...låtsas som att allt är bra.... Det kan vara väldigt farligt att göra slut, jag vill inte skrämma upp dig men faktum är att det finns dom som blivit dödade....personer som säger: om inte jag får henne ska ingen annan heller ha henne.... dom anser att dom äger personen.... dom kan inte acceptera att någon gör slut med dom.... Vissa både hotar och mutar.... men det handlar inte om kärlek....bara om ägande och kontroll...
    Du kan komma ut starkare och modigare ur detta! Fråga din bror om han kan hjälpa dig med boende, kanske kan bo hos honom till en början....

• Anonym (Trx)
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-23 23:15:33 följande:

Ingen normal förälder väljer partner före barn.

Inte här kanske. Följde dock en sånhär tråd på Threads som var postad i Usa, och där valde skrämmande många partnern före barnen med hänvisning till Bibeln, att partnern går före barnen. Blev helt paff.

Som svar till ts: barnen, alltid barnen. Och min sambo skulle säga precis samma sak.
  • Anonym (Trx)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:03:18 följande:
    De är ingen trolltråd. Jag mår verkligen dåligt.  Ja Jag har tagit bort flera av mina egna behov . Jag har tappat mig  .Jag anpassar mig ständigt till honom. Behöver han egentid i 2v utan mig. Då anpassar Jag mig till det även om jag mår skit o inte ses på 2v. Så skit att jag knappt kan äta sova eller fungera som normal människa. Alla hans behov går 1 ! .
    Uttrycker jag mitt behov av ses oftare då kväver jag honom enligt han. Nu är de lite oftare så de är lite bättre. Eller om jag har andra behov typ mina barn . De sviker jag honom tycker han. 
    Sonen va här under ett lov och killen fick inte spela när sonen gjorde de. Han stod ut men klagade och vill inte vara här om sonen kommer igen. Då vill han inte träffa mina barn alls. 
    Jag har mycket i min ryggsäck.  Ett av mina barn dog 11år ung för 5 år sen . Jag mår skit redan innan.
    Jag känner att ja mår så dåligt att jag inte kan ta hand om mig själv längre 
    Läst tråden nu. Den man du träffar är inte en bra människa. Han kommer bara att få dig att må sämre. Han är dålig. 

Du måste lämna ditt nuvarande förhållande ts. Det är på allvar. Ring en kvinnojour, ring din bror, ring någon du litar på. Och sluta träffa honom. Dina känslor kring honom är för att han skapat dem, och gjort sig mer värd än han är.
  • Anonym (Trx)
    Jag ser de såhär.

MEN

Och nej, du får inte båda om du är kvar. Du väljer bort dina barn.
Svar på tråden Partner eller barnen