Inlägg från: Anonym (Alltid barnen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltid barnen)

Partner eller barnen

Alltid barnen, till 100%. Har nyligen separerat och sannolikheten att jag blir sambo igen är 0% så länge barnen bor hemma. Sannolikheten att jag blir det när de flyttat hemifrån är rätt liten den med. Skulle aldrig flytta så långt ifrån mina barn att jag inte kan ha dem varannan vecka. Nu kommer jag att ha dem mer då deras pappa flyttat så pass långt bort att han bara kan ha dem varannan helg och på loven. Jag hade aldrig tagit det beslut han tog.

• Anonym (Alltid barnen)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 12:17:33 följande:
    Han gillar inte barn o vill inte de kommer mellan oss och tar mig från honom. Han bad mig välja han eller dem. De va inte så att han mena jag aldrig få se dem igen. 
    Utan inte bo med oss. Och vill jag träffa dem hos mig , om de kommer till mig , då vill han inte vara här.
    Så om vi skulle bo med varandra nära barnen så måste jag ändå träffa barnen hos dem / min bror.
    Jag bor hos min bror när jag är med dem. 
    Jaså, det var du som haft trådar tidigare om din partner som är svartsjuk på dina barn. Det är ingen sund man. Du behöver lämna honom. Du kommer att förlora dina barn, de kommer att säga upp kontakten med dig om du prioriterar honom och hans behov framför dem. När ska du förstå det?
  • Anonym (Alltid barnen)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:29:36 följande:
    Han tycker jag ska lämna
     De tycker hela min familj även barnen.
    Det är också det svaret du fått i varenda tråd du startat om denna relation och hans krav att du inte ska ha någon kontakt helst alls med dina barn. Ändå är du kvar för "du älskar honom och mår dåligt av tanken på att inte vara med honom".... men dina barn kan du offra? 

Har du sökt hjälp för att hantera att du förlorat ett barn? Har du sökt hjälp för att ta dig ur relationen med "mannen"? 

Kan svaret på det själv dock eftersom du är kvar..  
  • Anonym (Alltid barnen)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 19:14:56 följande:
    Jag ser de såhär.
    Om jag är kvar här med honom så kan jag ha båda. Åker och träffar barnen på skollov.

Om jag flyttar till barnen är han borta helt allså ända sättet o ha båda är att va kvar.
    MEN
    Barnen vill ha mig nära helst bo hos mig varannan vecka. Dottern gråter o säger att hon mår dåligt av vad min kille gör mot mig. Hon vet en del för hon har varit hos mig och träffat honom, mer än vad sonen har.
    Hon hatar honom o då hatar han henne.  Hon aldrig välkommen o bo med mig enligt honom ändå är vi särbo. 

Jag har PTSD efter när dottern dog. Jag får hjälp nu. Samma kurator pratar jag med även när de gäller killen..
    Nej, du kommer inte att kunna äta kakan och ha den kvar. Din dotter är vuxnare än dig trots att hon är ett barn! Det är klart att de vill ha sin mamma närmare. Din särbo styr vem som får vara/bo med dig och det är du ok med? När det handlar om ditt eget barn?! 

Du kommer aldrig att må bra så länge du har honom i ditt liv eftersom han spär på ditt dåliga mående med sina krav på dig. Att du får dåligt samvete över att vilja träffa dina barn. 

Men det spelar ingen roll vad vi säger, vare sig i denna tråd eller dina tidigare. Du vill inte lyssna utan fortsätter att tro att det är ok att välja sin partner framför sina barn. Att du kan ha både partner och barn i ditt liv trots att det inte fungerar i praktiken. 
Svar på tråden Partner eller barnen