• Anonym (Välja)

Partner eller barnen

Du får välja bo med din partner och träffa barnen bara på lov. ( tonåringar).partner INTE  flyttbar. 
    Eller bo nära barnen och träffa din partner ibland.
    Men risk att ni måste göra slut pg avstånd. 
    Vad väljer du ?

Jag jar de så nu.
    Barnen vill ha mamma tillbaka.
    Jag vill inte skiljas från min partner 

• Svar på tråden Partner eller barnen
  • Anonym (Avs)

Vilken normal förälder flyttar flera timmar ifrån sina barn för kärlek? Är de tonåringar så handlar det inte om så många år heller innan ni kan flytta samman igen. Som det verkar nu så älskar inte din partner dig på riktigt och du älskar inte dina barn heller. Barnen kommer först och det borde ni båda fatta. 

• Kammen320

Väljer såklart barnen, som alla andra i tråden. Tar förhållandet slut  pga det var kärleken uppenbarligen inte tillräckligt stark.

• Anonym (Klara)

Dina barn är tonåringar. Det är inte så att du och din partner aldrig kan flytta ihop utan det handlar bara om att ni får vänta några år. För mig är därför frågan obegriplig. Givetvis stannar man med barnen. 

Det känns som att det ligger en massa bakom det här som inte har framkommit. Du antyder tex att du inte bor med dina barn. Är det så och hur kommer det sig? 

• Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-23 23:18:53 följande:
    Arbete bla. Och han har sin familj mamma plus syskon, där vi bor nu ( inga egna barn)  Så då blir han utan sin familj ist. 
    Så hans jobb och mamma är ett giltigt argument, men inte dina barn?
  • Elis73

Beror på om barnen är 7 år eller 17 år..... Jag skulle aldrig välja att bo långt från mina barn under barnåren. Då skulle jag ha ett distansförhållande till mannen istället (och ses när pappan hade barnen). 

• Anonym (Py)

Du gör nog bäst i att bo kvar där du bor och låta barnens andre förälder ta hand om barnen. Du verkar ärligt talat vara en riktigt pissig förälder som skadar dina barn. Alternativet är att du har en begåvningsnessättning, men inte heller då är du lämplig att ta hand om dina barn. 

• Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-23 23:38:06 följande:
    Ja. Han vill inte ha barn.
    Så var ska du bo under loven?
    Vad händer om barnen vill flytta till dig?

Är du väldigt nedtryckt av din partner?
  • Cathariiina

Men SKOJAR du nu? Det är väl självklart att man väljer barnen?

Sedan kan det förstås finnas grader i Helvetet. Ska de bo hos sin pappa om du väljer partnern? Har de det bra där? Finns det en "styvmor" och är hon i så fall snäll mot dem?

Jag tror att du förlorar dina barn om du väljer bort dem, de kommer inte att bry sig om dig heller när du blir gammal och i behov av stöd och vård. 

Vidare är det jättekonstigt att din partner tycker att hans kontakt med mamma och syskon är viktigare än din med dina barn. De är ju vuxna människor allihopa, de bör klara sig utan att träffas så ofta. Men dina barn behöver ju dig fortfarande. Det är så respektlöst att jag misstänker att han inte älskar dig på riktigt, när han begär det offret av dig. 

• Anonym (Mia)
    Björkenli skrev 2024-09-23 23:23:14 följande:
    Så du ska ge upp dina barn för att han ska vara nära sina.. syskon??
    Så hans syskon är viktigare för honom än dina barn för dig?

Om du väljer bort dina barn i detta läge så kommer de veta resten av livet att du överger dem för att vara nära en partner, dvs prioriterar din egen lycka framför dina barns. 

Har svårt att se att det blir en bra grund för att ha värdefulla relationer med barnen som vuxna...
    Värre ändå, hans syskon är viktigare för HENNE än hennes egna barn, eftersom hon ens överväger detta.

Man blir mörkrädd.
Svar på tråden Partner eller barnen