• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (En till)
    Anonym (Elvira) skrev 2024-10-16 09:45:31 följande:
    Vi är ju ungefär på samma dag och känner mig inte heller gravid. Men man vet inte förrän man vet. Förstår dock att ni längtar! Kommer ni försöka nästa månad annars? Styrkekramar i höstkylan Hjärta
    Så är det! Vi får se men är helt inställd på att min trifasiska tempkurva inte berodde på en graviditet 😅 ja och nästa igen. Har av någon anledning alltid känt att jag kommer få ett barn i augusti, även om jag trodde att nr 3 skulle komma i februari 😂😂
  • Siripiri
    Eost skrev 2024-10-16 10:50:25 följande:

Hej! 

grattis till er som plussat 😍 

har en känsla av att det inte blev något denna månad heller, haft känslan ändå sen innan ägglossning att det inte skulle bli något 😅 hoppas såklart ändå? 

min temp är dock väldigt olik förra månadens temp, vet inte om det betyder något. Och jag har INTE ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och BIM. Men det behöver ju inte heller betyda något. 

igår började jag känna liiiite förkylningskänsla som håller i sig idag också. känns verkligen kört denna månad också. 

såhär ser denna cykels temp ut hittills (verkade hamna Högst upp i inlägget 😅)

Även om det inte tar sig kanske du fick till en starkare gulkropp som i sin tur borde ge lite effekt på hur tempen beter sig tänker jag 😃 även att det ger mindre östrogendominans och därav inte lika ömmande bröst 
  • Eost
    Siripiri skrev 2024-10-16 12:53:10 följande:
    Även om det inte tar sig kanske du fick till en starkare gulkropp som i sin tur borde ge lite effekt på hur tempen beter sig tänker jag 😃 även att det ger mindre östrogendominans och därav inte lika ömmande bröst 
    Hej! Visst skrev vi lite i september tråden förut? 😄 

Det låter ju som något bra ändå! 😃 är det positivt med mindre östrogendominans när man vill bli gravid? Ursäkta den dumma frågan! 
  • Björkskogen

Vill helst inte ha på sommarn heller. Vi bor i glesbygd och närmaste förlossning stänger på sommaren. Blir lite väl långt till nästa, 18 mil ca. Över 2 h bilkörning och snabba förlossningar i bagaget. 😅

Siripiri skrev 2024-10-16 08:43:13 följande:
    Kul 😍 
    själv så fick tempen ner ännu mer. så mensen kommer nog på fredag. Hade så gärna velat haft en juni-bebis 😫 vill helst inte föda mitt i semestrarna om man skulle lyckas nästa månad.. sen är det ju typ två försök till sen kommer vi hålla uppe med försöken för jag är ett höstbarn och vill inte ha ett höstbarn😂 
  • Siripiri
    Eost skrev 2024-10-16 13:00:08 följande:
    Hej! Visst skrev vi lite i september tråden förut? 😄 

Det låter ju som något bra ändå! 😃 är det positivt med mindre östrogendominans när man vill bli gravid? Ursäkta den dumma frågan! 
    Jomen det gjorde vi nog 😄 så många inlägg nu senaste tre månaderna så svårt att hålla reda på alla hehe. 
    inget dum fråga! Nu är man ju ingen expert, men har ADD så nördar lätt ner mig i nya intressen. Men som jag förstår utefter vad Jenny Koos och andra fertilitetsnördar på youtube har sagt är progesteronet  det som tillverkas av gulkroppen som man vill ha högt, sen ska ju östrogenet också med  tiden stiga vilket ger en ömma bröst när man väl blir gravid och ägget har fäst. Det är ett tecken på att du haft en bra follikulärfas när ägget mognar om du inte har symptom på östrogendominans😃 
  • Eost
    Siripiri skrev 2024-10-16 14:24:21 följande:
    Jomen det gjorde vi nog 😄 så många inlägg nu senaste tre månaderna så svårt att hålla reda på alla hehe. 
    inget dum fråga! Nu är man ju ingen expert, men har ADD så nördar lätt ner mig i nya intressen. Men som jag förstår utefter vad Jenny Koos och andra fertilitetsnördar på youtube har sagt är progesteronet  det som tillverkas av gulkroppen som man vill ha högt, sen ska ju östrogenet också med  tiden stiga vilket ger en ömma bröst när man väl blir gravid och ägget har fäst. Det är ett tecken på att du haft en bra follikulärfas när ägget mognar om du inte har symptom på östrogendominans😃 

Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset! 

hur går det för dig? 😄

• Anonym (Sladdis2025)

HJÄLP!
    Vad händer här? Kan någon tolka/ge tips 

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-10-16 15:33:54 följande:

HJÄLP!
    Vad händer här? Kan någon tolka/ge tips 

Har du tagit test??
  • Anonym (Sladdis2025)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-16 15:46:55 följande:
    Har du tagit test??
    Nej , inte det. Blev ju störtdyk samma dag som mensen skulle komma men sen har den inte kommit? Men grafen pekar ju inte på graviditet enligt vad jag sett? 😂
    pyttelite rosa på tampong imorse men inget mer.
  • Anonym (T)

Idag har jag fått bruna flytningar, dvs mina vanliga spottings och självklart sjönk hoppet rejält. Det är så tråkigt för det är bara 8 dagar sedan ägglossning för mig. Jag gjorde ett negativt test imorse, men ovanligt att plussa på ÄL+8. Så jag får bruna flytningar redan innan ägget har hunnit fästa?!

Asså jag har ändå 25 dagar menscykel, känns inte som att det är EXTREMT kort väl? Får ägglossning precis som jag ska och har varit hos gyn. Men på grund av mina spottings så känns det som att mitt ägg inte ens har en chans att HINNA fästa. Blää!

Fick svar på mitt progesteron-test och det stod att det var inom det normala och indikerade att ägglossning skett osv osv, inget negativt stod det. Det normala referensvärdet var 11-81 dock. Och mitt svar var 29 så känns ju lågt eller? Jag vet inte hur mycket progesteronet bär graviditeten heller? Gaaaahhhh jag får panik!!! Det är så svårt att bli gravid!

Men kanske kanske KANSKE är det inte helt kört ännu.. Trots att jag fick bruna flytningar/spottings 🤡💀

Svar på tråden BIM Oktober 2024