• Eost

BIM Oktober 2024

Hej! 

grattis till er som plussat 😍 

har en känsla av att det inte blev något denna månad heller, haft känslan ändå sen innan ägglossning att det inte skulle bli något 😅 hoppas såklart ändå? 

min temp är dock väldigt olik förra månadens temp, vet inte om det betyder något. Och jag har INTE ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och BIM. Men det behöver ju inte heller betyda något. 

igår började jag känna liiiite förkylningskänsla som håller i sig idag också. känns verkligen kört denna månad också. 

såhär ser denna cykels temp ut hittills (verkade hamna Högst upp i inlägget 😅)

• Eost
    Siripiri skrev 2024-10-16 12:53:10 följande:
    Även om det inte tar sig kanske du fick till en starkare gulkropp som i sin tur borde ge lite effekt på hur tempen beter sig tänker jag 😃 även att det ger mindre östrogendominans och därav inte lika ömmande bröst 
    Hej! Visst skrev vi lite i september tråden förut? 😄 

Det låter ju som något bra ändå! 😃 är det positivt med mindre östrogendominans när man vill bli gravid? Ursäkta den dumma frågan! 
  • Eost
    Siripiri skrev 2024-10-16 14:24:21 följande:
    Jomen det gjorde vi nog 😄 så många inlägg nu senaste tre månaderna så svårt att hålla reda på alla hehe. 
    inget dum fråga! Nu är man ju ingen expert, men har ADD så nördar lätt ner mig i nya intressen. Men som jag förstår utefter vad Jenny Koos och andra fertilitetsnördar på youtube har sagt är progesteronet  det som tillverkas av gulkroppen som man vill ha högt, sen ska ju östrogenet också med  tiden stiga vilket ger en ömma bröst när man väl blir gravid och ägget har fäst. Det är ett tecken på att du haft en bra follikulärfas när ägget mognar om du inte har symptom på östrogendominans😃 

Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset! 

hur går det för dig? 😄

• Eost
    Siripiri skrev 2024-10-16 19:58:51 följande:

Förstår 😅😅 inte kul.. jag har iallafall bara 25min körning 🙏🏼 men ändå orolig att man får någon oerfaren sommarjobbare eller väldigt stressade sköterskor som inte hinner med en. 

Eost skrev 2024-10-16 15:06:27 följande:

Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset! 

hur går det för dig? 😄

Ja gör de 😃 visst är de! finns så mycket att lära 🥹 
    den här youtubern gillar jag: https://youtube.com/@fertilityhomeopath?si=yJ7Dkq_KnSanfGQH

Nä dåligt 🙃 tror mensen kommer imorgon eller definitivt fredag, brösten ömmar pyttelite idag och tempen sjönk ju närmare cover line. Känner mig lite sugen idag 😜 samt lite lätt illamående vilket jag kan göra ibland innan mens när hormonerna sjunker i kroppen. Nytt försök nästa månad 💪🏼

hur går det för dig? 😃 du BIM snart va?! 

Åh tack 😍

äsch då! Bättre lycka nästa månad 🥰 håller tummarna! 

nja har BIM 24/10 så det är en stund kvar 😅

• Eost
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-17 06:42:42 följande:

Hörrni jag tror att jag har plussat. Ska testa imorgon igen.
    Testade på äl+9 tokblankt. Och nu på äl+11 och jag ser definitivt något, svårt att få det att synas lika bra på bild. (inget testa tidigt, utan ett vanligt.)

Tempen dippade rejält igår så jag tänkte att det är kört, men brösten fortsätter ömma och jag har mer flytningar än vanligt. Och så idag flög tempen upp, så jag tänkte att jag testar väl då även om jag kände att det är ju ändå kört.

Spännande! 😃 tycker nog att jag kan se ett till litet steck 😍 
  • Eost
    Supermario91 skrev 2024-10-17 08:45:56 följande:

Nu kom mensen som på beställning. Ändå glad att jag Testade neg i söndags så har liksom redan accepterat att de inte blir något denna månad. 

satsar på försök 3 sedan missfall och hoppas på en bebis i sommar! Nytt BIM 15-16/11 

Trist! 😕 håller tummarna för nästa cykel ❤️
  • Eost
    Siripiri skrev 2024-10-18 07:26:43 följande:

Skuttar rakt vidare till en November BIM-tråd ????  (om det finns
    någon) Var dock inställd på detta då jag hade så mycket ångest efter missfallet under follikulärfasen så kroppen fick ingen bra start. Hoppas mensen kommer imorgon iallafall så man får lutealfasen förlängd med en dag iallafall 😎

åh typiskt! Men kanske skönt att börja om med en nystart med förhoppningsvis lite mindre ångest? 🥰 håller tummarna för att november är er månad ❤️

• Eost

Fortsatt förhöjd temp. Men långt till BIM 24/10 😫 det är så himla lång väntan hela tiden 😅 har dock fortfarande känsla av att det inte gick denna månad heller. 

förkylningskänslan är borta , den va väldigt konstig gick liksom som i vågor under dagen? och har haft ångestpåslag två kvällar på rad nu 😕 annars inte symtom förutom att jag som sagt inte har ont i brösten denna månad som jag annars alltid brukar ha mellan äl och bim. 

• Eost
    Tilclah skrev 2024-10-18 11:40:30 följande:

Jag är gravid!!! 

Åh 😍 stort stort grattis ❤️
  • Eost
    Anonym (Millie) skrev 2024-10-19 14:38:05 följande:
    Lite mensvärk idag och lite ökat blodflöde , på dagen för beräknad mens 😭💔
    Vad tråkigt 😕❤️ sänder ny energi till nästa cykel ❤️
  • Eost
    Tara78653 skrev 2024-10-21 11:00:46 följande:

Hej, jag har tidigare bara följt alla i tråden och inte skrivit något, är på 3:e försöket för vårat första barn. Har bim 26-27 enligt två olika appar. ÄL + 9 idag. Tog ett test i morse och undrar om bara jag ser ett sträck? Spöck? neg? Po? 

Ser tyvärr inget streck, kanske svårt att få med på bild. Men som jag förstår det så är det ganska ovanligt att få ett plus så tidigt. Prova igen närmre bim? 🥰
  • Eost
    Björkskogen skrev 2024-10-21 14:00:57 följande:

Ooh så spännande det är nu! Äl+7 idag och fick en dip i tempen i morse 👀 

Spännande 🤩 håller tummarna!
  • Eost

Känslan som jag hade redan innan äl denna cykel stämde; gick inte denna månad heller 😕 börjar verkligen kännas hopplöst. 

Svar på tråden BIM Oktober 2024