• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Drömmenomentrio
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-08 11:38:15 följande:
    ÄL + 8 eller 10, NC och FF säger olika 🤭
    Spännande. jag är på ÄL +7 och det va tvärblankt men kanske inte så mycket mer att vänta.. ändå blir man besviken. Har en kort lutefas Med på 10-11 dagar.. 
  • trefaldigmästareikärlek
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-08 12:24:05 följande:
    Spännande. jag är på ÄL +7 och det va tvärblankt men kanske inte så mycket mer att vänta.. ändå blir man besviken. Har en kort lutefas Med på 10-11 dagar.. 
    För mig var det blankt som snö på rfsu idag, även igår, enda tillstymmelsen är det jag lagt upp nu (CB) men är tvekis om det är något eller bara spök
  • Yasen
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-08 11:08:59 följande:

Jag tror att jag fick ett svagt plus precis, eller så rör det sig om ett spök sträck.. Bifogar bild så får ni kolla med mig 

Jätte suddigt! ladda upp igen så vi kan hjälpa dig tolka, hoppas hoppas! 🙏🏻 
  • Anonym (T)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-07 22:50:53 följande:
    Välkommen! Jag har också BIM 18/10 och en något kort lutealfas (12 dagar). Hur många dagar är din? min ÄL kom på dag 15 denna gång, så blir en något längre cykel än vanligt än mina eviga 27 dagar haha.
    Tack! Asså min menscykel är lite tjorvig och jag tycker att det är svårt att bedöma vad som är ägglossning och vad som är spottings och vad som är mens osv. Min mensvärk och mens brukar komma dag 25, alltså är min menscykel 25 dagar. Men tyvärr blöder jag lite innan mensen, och mina spottings brukar komma igång tyyyyyyp dag 22. Jag skulle säga att min lutealfas är typ 11 dagar.
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-10-08 09:59:14 följande:

Du har precis börjat använda NC så ha tålamod och använd minst 3 cykler innan den lär känna din BBT. du har stora variation i temp, tar du det korrekt?  

Jag tar tempen samma tid varje morgon kl 06.. Vet inte varför tempen hoppar..
  • Vias
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-08 10:40:11 följande:
    Såg din graf nu. Tempar du samma tid varje dag? Och följer alla ?regler? när det kommer till tempning? Att du tempar direkt du vaknar? sover ungefär lika mycket. Osv. känns som din temp är väldigt fluktuerande? 
    Som en berg- och dalbana! Detta är första cykeln jag tempar, varför den ser ut som den gör i början, men de senaste veckorna har jag tempat samma tid, sover lika mycket osv. Någon timme senare på helgerna dock 
  • Vias
    Anonym (En till) skrev 2024-10-08 10:41:39 följande:
    Jag tycker det ser ut som att ett tempskifte skett där appen satt ut ägglossningen! De flesta punkter är under före den dagen och de flesta är över därefter!
    Hoppas 🥹 vid det är laget gör det inte ens något om mensen kommer, vill bara veta att min kropp fungerar som den ska. ÄL+ 14 idag i sådana fall, så borde komma när som! 
  • Siripiri
    Anonym (T) skrev 2024-10-08 12:46:12 följande:
    Tack! Asså min menscykel är lite tjorvig och jag tycker att det är svårt att bedöma vad som är ägglossning och vad som är spottings och vad som är mens osv. Min mensvärk och mens brukar komma dag 25, alltså är min menscykel 25 dagar. Men tyvärr blöder jag lite innan mensen, och mina spottings brukar komma igång tyyyyyyp dag 22. Jag skulle säga att min lutealfas är typ 11 dagar.
    Har du tagit till några knep att försöka förlänga menscykel? ☺️ 
    med tillskott, inget koffein osv 
Svar på tråden BIM Oktober 2024