• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (En till)
    Siripiri skrev 2024-10-06 18:29:15 följande:
    Nähä?! Så kul om vi alla plussar, då lär vi föda i slutet på juni alla tre 😁 
    japp?. 😮?💨 bara försöka jobba och sova typ så det går fort 😂 
    Jaaaa hoppas!! Hade varit så roligt! Mina barn tenderar att komma way past BF dock så är förberedd på att vara gravid i 10 mån ???????? 

Vi har, som tur är, två kaosveckor med massor på agendan framför oss så det kommer förhoppningsvis gå ganska fort att vänta på BIM.
  • Nanathalie
    Augustilejon skrev 2024-10-06 18:33:56 följande:
    Och jag som trodde morgontest var det bästa... När brukar du ta?

Kör första månaden med ÄL-tester och hittills har alla test bara visat kontrollstrecket inom de 5 min det sägs att de ska ge (Apotek Hjärtats, testat direkt på morgonen). Kanske får testa med easy@home nästa gång och annan tid på dagen möjligtvis? 
    LH är som högst mitt på dagen mellan 14-20! Och ja, essy@home varje dag!
  • IamGabs

Hur får ni tankarna på annat än bebis bebis bebis vänta vänta vänta dagarna mellan ägglossning och test? Jag är på äl+7 idag och vill bara testa 😭. Har molvärk och stor trötthet dagligen men inte så mycket mer symptom än så. Plussade på äl+10 förra gången (tror jag) och typ bim+5 gången innan dess, så jag lär ju hålla ut ett tag till 😩

• Nanathalie
    IamGabs skrev 2024-10-06 19:32:47 följande:

Hur får ni tankarna på annat än bebis bebis bebis vänta vänta vänta dagarna mellan ägglossning och test? Jag är på äl+7 idag och vill bara testa 😭. Har molvärk och stor trötthet dagligen men inte så mycket mer symptom än så. Plussade på äl+10 förra gången (tror jag) och typ bim+5 gången innan dess, så jag lär ju hålla ut ett tag till 😩

Oj ja bra fråga. Jag brukar mest hålla mig sysselsatt med annat. Typ jobbet 😂 Hålla igång helt enkelt. Jag blir dock som besatt oavsett, tolkar varje symtom och kollar tempen för att säkerställa att den inte dippar...
  • EJT

Nanatahlie, vad skönt att äntligen detekter ägglossning! Heja 🍾👍

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-10-06 20:56:04 följande:

Nanatahlie, vad skönt att äntligen detekter ägglossning! Heja 🍾👍

Hur sjukt då!! Nu hoppas jag bara vårt mys räcker för denna gång ❤️
  • trefaldigmästareikärlek

Spännande att följa er alla 😊 Jag är p äl +8 idag, grafen håller sig relativt hög, jag upplever mig trött o h med en diffus värk som kommer och går i livmodertrakten. Kan dock vara skensymtom som många ggr tidigare, även haft en del huvudvärk men inget nämnvärt. Ingen pms än vilket jag brukar ha dock oro i kroppen som alltid innan mens.
    Någon annan här inne som har symtom? 

• Anonym (En till)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-06 21:36:32 följande:

Spännande att följa er alla 😊 Jag är p äl +8 idag, grafen håller sig relativt hög, jag upplever mig trött o h med en diffus värk som kommer och går i livmodertrakten. Kan dock vara skensymtom som många ggr tidigare, även haft en del huvudvärk men inget nämnvärt. Ingen pms än vilket jag brukar ha dock oro i kroppen som alltid innan mens.
    Någon annan här inne som har symtom? 

Har du testat idag? Mina två tidigare graviditeter plussade jag runt ÄL+9 🙏🏽
    Jag är på ÄL+2. Inga avvikande symptom. Ska försöka att inte analysera symptom för även i normalfallet känner jag av progesteronet i lutealfasen från ägglossningen till mensen! 
  • trefaldigmästareikärlek
    Anonym (En till) skrev 2024-10-07 08:41:10 följande:
    Har du testat idag? Mina två tidigare graviditeter plussade jag runt ÄL+9 🙏🏽
    Jag är på ÄL+2. Inga avvikande symptom. Ska försöka att inte analysera symptom för även i normalfallet känner jag av progesteronet i lutealfasen från ägglossningen till mensen! 
    Jag testade idag, dock med graviditetskollens egna stickor som tydligen inte är lika känsöiga som exvis rfsu. Blankt som snö 🤭 Tidigare har jag inte plussat förrän tidigast äl + 11 på RFSUs stickor. Har dock en jäkla mensvärk idag så misstänker att tant röd kommer dyka upp ikväll eller imorgon (har kort lutealfas då jag ff ammar nattetid och en del dagtid). Jag har efter senaste graviditeten inte haft någon pms eller besvär mellan äl-mens, men då har jag bara haft två cykler innan denna och förmodligen rätt låg nivå progresteron då tempen varit låg och svajig. 
  • Froglet

Alltså den här väntan!
    Är på ÄL+5 och har fått min första bekräftade ÄL i NC. Det gjorde ju inte att jag blev mindre ivrig och otålig direkt 😂

håller tummarna så hårt att de nästan går av nu, försök 3 och babyfebern är påtagligt närvarande 🥰

hur tidigt är rimligt att testa? Kommer inte kunna hålla mig till BIM denna gång 😅

Svar på tråden BIM Oktober 2024