• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (Lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-10-05 19:53:20 följande:
    Oh god yes! När man kommit upp i antal på det viset har det ingen betydelse ens 😂 som 1 eller 3 hundar, who cares😂 

Jag var 23 när jag fick min första, och min makes äldsta är snart 13 så lite samma situation här. Och vi har 5 varannan vecka tillsammans men ingen gemensam. 5 eller 6, och en hund, vad gör det för skillnad? 😂
    Haha exakt! Vi har djur här också, alla utom hund dock 😂 Här finns både kor, hästar, höns, katter och kaniner. Så fler barn kan vi lika gärna också ha ❤️
  • Twinkles

Gaah denna eviga väntan på äl. Så frustrerande med enbart blinkande smileys så många dagar i rad. 
    Börjar bli rädd att jag knappt har äl längre 
    Sedan väntan på Bim för att bli så besviken och ledsen för att mensen kommer. 
    Sedan sorgen över den lille vi förlorade i somras som skulle legat i min famn nu i november. 
    Just nu tycker jag bara synd om mig själv.

• Siripiri
    Anonym (En till) skrev 2024-10-05 18:16:17 följande:
    Jaså?? Varför är inte det bra då? 🙃🥲

Läste något kring det förra cykeln när jag fick starkare test än kontrollstreck, att det kan tyda på Problem i äggstockarna.. inte just att test är starkare än kontroll, utan bara kring höga LH-nivåer.
    MEN jag tror faktiskt att man måste ha ett blodprov för att kunna avgöra om man har väldigt höga nivåer eller inte. I bipacken till testerna står det att det vänstra kan vara starkare än det högra ☺️
     Min sambo har sagt till mig att inte försöka gräva ner mig allt i så tänker inte grotta ner mig googleträsket kring det där igen 😂 tog test nu på morgonen, ännu liiite tydligare streck nu 😅 

• Augustilejon
    Nanathalie skrev 2024-10-06 10:25:56 följande:

Holy macaronies!!!

Nejmen hurra! Vad skönt med så tydligt resultat!! 
  • Nanathalie
    Augustilejon skrev 2024-10-06 10:58:00 följande:
    Nejmen hurra! Vad skönt med så tydligt resultat!! 
    Helt sjukt kan knappt tro mina ögon, och på morgonurin dessutom! Mina brukar vara som svagast på morgonen.

Nu har vi myst sedan mina tester började öka för att vara säkra.. dagen före i förrgår, i förrgår och igår när jag trodde jag nått maxutslag på testet. Oklart om jag får med min man på ytterligare en åktur ikväll. Lite ångest och rädsla över den grejen. Men, spermierna kan ju ändå leva vidare några dagar så får hoppas det räcker. Vill inte pressa honom mer..

If its meant to be it will be typ. ❤️
  • Anonym (Lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-10-06 11:01:58 följande:
    Helt sjukt kan knappt tro mina ögon, och på morgonurin dessutom! Mina brukar vara som svagast på morgonen.

Nu har vi myst sedan mina tester började öka för att vara säkra.. dagen före i förrgår, i förrgår och igår när jag trodde jag nått maxutslag på testet. Oklart om jag får med min man på ytterligare en åktur ikväll. Lite ångest och rädsla över den grejen. Men, spermierna kan ju ändå leva vidare några dagar så får hoppas det räcker. Vill inte pressa honom mer..

If its meant to be it will be typ. ❤️
    Håller tummarna ❤️
  • Nanathalie

Enligt nc ser det ut såhär. Innebär det att ägglossningen beräknas först på tisdag? Varför gör den så tro? Jag fyllde i mitt positiva ägglossningstest och då flyttades ägglossningen fram från idag till tisdag. 😂 Gör den så för er andra också? Hoppar alltså? Min temp har gått upp liiite idag men inte mycket. Kan det vara därför?

• Nanathalie

Haha nej men är besatt av detta. Första positiva ägglossningstestet i mitt LIV! Till och med graviditetskollen visar POSITIVT just nu!! Nu jäklars jobbar LH i kroppen😍😍 visst är det så att man inte behöver testa mer när man fått ett så positivt svar? Ska jag räkna ägglossningen från idag, så imorgon är äl+1?

• Anonym (2)
    Nanathalie skrev 2024-10-06 13:24:13 följande:

Haha nej men är besatt av detta. Första positiva ägglossningstestet i mitt LIV! Till och med graviditetskollen visar POSITIVT just nu!! Nu jäklars jobbar LH i kroppen😍😍 visst är det så att man inte behöver testa mer när man fått ett så positivt svar? Ska jag räkna ägglossningen från idag, så imorgon är äl+1?

Härligt! Man måste inte fortsätta testa men man kan göra om man vill hitta när man har peak på lh testen och efter några månader om man tempar kan man veta lättare hur långt efter peak som man själv får ägglossning. 
    Från positivt lh test kan det vara 12h till hela 72 h innan ägglossning, men oftast 24-36h. 

Från när testen är på peak är det ofta omkring 12h till ägglossning, men ska man testa efter peak får man testa kanske 4-5 ggr / dag. Men är man som jag tycker man att det är roligt att se hur testen utvecklar sig 🙈😅

skulle räkna ägglossning från imorgon eller tisdag men om du tempar kommer det visa sig ☺️

Svar på tråden BIM Oktober 2024