• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-10-04 12:01:36 följande:
    tror dock du ska undvika de ändå ♥️ kan skapa en ogynnsam miljö för spermierna att simma i även ph-värdet är rätt.. finns speciellt glidmedel man kan köra med just för fertiliteten 😃 
    Tack för tipset!
  • Anonym (Anonym)
    Nanathalie skrev 2024-10-04 15:48:40 följande:

Se här tjejer! Som jag trodde! Nu stiger LH igen😍

Vad är det här för app? 😍
  • EmmaJoh

Hoppar in i tråden. :)
    Inte läst igenom allt, men håller tummarna för alla här inne! Och ge inte upp ni andra! 

Vi har försökt länge, men i och med pcos diagnos är det lite knepigt med att tajma ägglossningar. Senaste veckorna har varit tuffa av andra orsaker, så jag har inte tagit några äl-tester och vi har bara haft sex en enstaka gång. Men nu, 1,5 vecka efter vi faktiskt hade sex, har jag de senaste två dagarna haft ytterst liten mängd bruna flytningar, som nu upphört. Nidblödning?? Har inga test hemma så har inte kunnat testa i dag, får bli i morgon bitti. Väldigt nervös... Har varit gravid en gång tidigare för många år sen (abort) och då hade jag också nidblödning. 🙈

• Nanathalie
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-04 15:49:41 följande:
    Vad är det här för app? 😍
    Premom! Och ägglossningstesterna är från Easy@home. Billigt och bra i storpack och sååå smidigt att kunna scanna in varje gång så räknar appen ut lh-värdet! Rekommenderas varmt!
  • Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2024-10-04 15:49:55 följande:

Hoppar in i tråden. :)
    Inte läst igenom allt, men håller tummarna för alla här inne! Och ge inte upp ni andra! 

Vi har försökt länge, men i och med pcos diagnos är det lite knepigt med att tajma ägglossningar. Senaste veckorna har varit tuffa av andra orsaker, så jag har inte tagit några äl-tester och vi har bara haft sex en enstaka gång. Men nu, 1,5 vecka efter vi faktiskt hade sex, har jag de senaste två dagarna haft ytterst liten mängd bruna flytningar, som nu upphört. Nidblödning?? Har inga test hemma så har inte kunnat testa i dag, får bli i morgon bitti. Väldigt nervös... Har varit gravid en gång tidigare för många år sen (abort) och då hade jag också nidblödning. 🙈

Oj vad spännande! Jag hade bara sex 1 enstaka gång när jag blev gravid med min dotter. Helt sjukt att det kan bli så, nu när man aktivt försöker varannan dag 😂 ta ett testa tidigt! 
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2024-10-04 15:48:40 följande:

Se här tjejer! Som jag trodde! Nu stiger LH igen😍

Wohoo! Heja!
  • Snorkfrökenhär

Här händer det mycket, så tråkigt med mensen som dykt upp för vissa. Nångång blir det tillsist ett plus, förhoppningsvis snart för oss alla 🙏🏻😄

ÄL+10 idag. Snart är väntan över, hoppas mensen uteblir. Tempen steg lite imorse, man kan ju hoppas det bådar gott 🙏🏻😅 Kan lika gärna störtdyka imorrn, usch denna plåga 🙈

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-04 16:18:25 följande:

Här händer det mycket, så tråkigt med mensen som dykt upp för vissa. Nångång blir det tillsist ett plus, förhoppningsvis snart för oss alla 🙏🏻😄

ÄL+10 idag. Snart är väntan över, hoppas mensen uteblir. Tempen steg lite imorse, man kan ju hoppas det bådar gott 🙏🏻😅 Kan lika gärna störtdyka imorrn, usch denna plåga 🙈

JEEZ jag är SÅ avis! Tempen ser ju jättefin ut 🥹
  • Anonym (TR)
    clarababa skrev 2024-10-04 12:36:24 följande:
    Hur doserade du inositolen? När under cykeln åt du det? Är det tabletter eller i pulverform? Märke?

Många frågor haha, började själv med inositol nu mitt i cykeln så hoppas det ger resultat under nästa

Jag började på mensen första dag i cykeln och åt till efter ägglossning. Jag blev gravid det cykeln men tror inte det gör något att äta hela menscykeln, men en ska sluta om man blir gravid.

Det är pulver, jag köpte på graviditetskollen.se men hittade det här nersatt: https://www.apohem.se/vitaminer-kosttillskott/vitaminer-mineraler/b-vitaminer/b-vitaminkomplex/narokallan-inositol-pulver-100g?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-discounted_price_klarna_css&gbraid=0AAAAADDXCB5X-Q84AiLl5hk5qEUY1gsSW&gclid=EAIaIQobChMIpurqoPn0iAMVjGSRBR31SQXrEAQYAiABEgLSAPD_BwE

Jag tog en stor tesked/dag. Vet att det även funkar bra för bekanta som har pcos. 

Lycka till :)

Svar på tråden BIM Oktober 2024