• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 20:20:42 följande:

Ja det har jag fått med mig att det är viktigt! Så där har jag blivit hårdare på att ställa klockan trots jag är ledig 🤣 men då kan man ju somna om sen haha. 

det är samma här med ÄL-sekret Här med! Många dagar innan det verkligen är.
    Tar / gör ni något extra nu när ni försöker bli gravida? Typ äter något tillskott Eller testar något nytt? 🙂

Ja hahaha! Jag måste bli bättre på att ställa klockan på helgen 😅 

ja alltså jag testar nu : Q10, apiforce (bidrottninggelé) & rosenrot!😄 vet dock inte vad som är bäst, sex varje dag eller varannan !?🤪

Du eller ni då?☺️

• Siripiri

Ja det har jag fått med mig att det är viktigt! Så där har jag blivit hårdare på att ställa klockan trots jag är ledig 🤣 men då kan man ju somna om sen haha. 

Tar / gör ni något extra nu när ni försöker bli gravida? Typ äter något tillskott Eller testar något nytt? 🙂

Måste fråga, går ni runt med äggvitesekret i flera dagar? 😁
    eller vad räknar ni som fertilt sekret? 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-26 20:29:12 följande:
    Ja alltså man är ju inget proffs 😅 men typ vattnigt/halkigt och typ så man kan göra broar🤣 sorry får ofräscht info 
  • Anon0141

Inositol 4 g, "vanliga" multivitaminer, q10, omega 3 samt letrozol 😅 tvingar också i sambon en multivitamin med zink och omega 3. Får se om det ger resultat.
  • LifeGivesYouLemonade
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-26 20:29:11 följande:

Ja hahaha! Jag måste bli bättre på att ställa klockan på helgen 😅 

ja alltså jag testar nu : Q10, apiforce (bidrottninggelé) & rosenrot!😄 vet dock inte vad som är bäst, sex varje dag eller varannan !?🤪

Du eller ni då?☺️

Okej! Har hört om bidrottninggele och rosenrot men aldrig provat🙂 

vi har kört sex varje dag samt dagen efter positivt ÄL-test. Denna månaden ska vi testa varannan dag. låta spermierna vila upp sig ibland 😅
    Jag har haft dom sista månaderna rå äggvita-liknande i typ 5 dagar innan positivt ägglossningtest 😅 annars brukar de va typ någon dag innan bara
  • Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 21:03:56 följande:
    Okej! Har hört om bidrottninggele och rosenrot men aldrig provat🙂 

vi har kört sex varje dag samt dagen efter positivt ÄL-test. Denna månaden ska vi testa varannan dag. låta spermierna vila upp sig ibland 😅
    Jag har haft dom sista månaderna rå äggvita-liknande i typ 5 dagar innan positivt ägglossningtest 😅 annars brukar de va typ någon dag innan bara
    Ja detta är verkligen inte lätt 🤣
    Ja man får bara fortsätta testa, blinkande gubbe än för mig 😁 

ja första cykeln jag testar det så vi får väl se då vad det gör 😂
  • LifeGivesYouLemonade
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-26 21:08:56 följande:
    Ja detta är verkligen inte lätt 🤣
    Ja man får bara fortsätta testa, blinkande gubbe än för mig 😁 

ja första cykeln jag testar det så vi får väl se då vad det gör 😂
    Hoppas det funkar då 😻
    vad innebär den blinkande gubben?
  • LifeGivesYouLemonade
    Anon0141 skrev 2024-08-26 20:48:30 följande:
    Inositol 4 g, "vanliga" multivitaminer, q10, omega 3 samt letrozol 😅 tvingar också i sambon en multivitamin med zink och omega 3. Får se om det ger resultat.
    Hoppas det ger resultat! Vad är Letrozol? Jag får googla 😀
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-26 20:38:33 följande:
    Ja alltså man är ju inget proffs 😅 men typ vattnigt/halkigt och typ så man kan göra broar🤣 sorry får ofräscht info 
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 21:03:56 följande:

Det är ju bra ju tänker jag 😃  spermierna kan ju leva länge i det halkiga om jag inte minns fel. 
    Inte alls tmi, bara intressant att veta 😁 

• Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 21:36:43 följande:
    Hoppas det funkar då 😻
    vad innebär den blinkande gubben?
    ja!😍
    Clearblue Advanced ägglossningstest:

?När det detekterar en ökning i din östrogennivå så visas Hög fertilitet (blinkande smiley-symbol). Testet fortsätter att visa Hög fertilitet under de nästkommande dagarna, under tiden det söker efter en LH-ökning. När LH-ökningen detekteras visar testet Maximal fertilitet (fast smiley-symbol).?

☺️

Svar på tråden BIM September 2024