• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Augustilejon
    Siripiri skrev 2024-08-25 08:13:37 följande:
    Dag 10 som man skulle enligt instruktionerna, har vanligtvis en cykel på 26 ibland 27 dagar ☺️ 
    får väl göra de.. men så frustrerad😫 igår tyckte jag att det kändes ganska vattning där nere men får väl se på testerna idag. Jag kör ju bara med såna billiga stickor😎 köpte från apotea, dem kanske inte är så bra 🙃 verkar ju finnas olika kvalite på dem.. 

Sen undrar jag om man kan förlänga sin cykel genom att man bättrar på den med diverse tillskott och sluta dricka kaffe osv, samt typ inte tränat denna veckan, någon som vet?! 
    Ja, tänker jag! Däremot tror jag att det kan vara svårt att säga hur snabbt förändringar kommer ha effekt, det kan nog vara olika från person till person. Och förändringarna kan ju också påverka olika delar av cykeln, t ex att ägglossningen kommer igång tidigare för att det finns tillräckligt med sömn och vila och näringsämnen, (och att cykeln därför totalt blir kortare) eller att cykelns andra halva, lutealfasen, blir längre för att man stressat mindre, minskat på koffein etc. 

Och tiden innan ägglossning lägger man ju grunden för hur det ska utvecklas, så alltid bra att stötta med det du skriver! 
  • Siripiri
    Augustilejon skrev 2024-08-25 12:04:38 följande:
    Ja, tänker jag! Däremot tror jag att det kan vara svårt att säga hur snabbt förändringar kommer ha effekt, det kan nog vara olika från person till person. Och förändringarna kan ju också påverka olika delar av cykeln, t ex att ägglossningen kommer igång tidigare för att det finns tillräckligt med sömn och vila och näringsämnen, (och att cykeln därför totalt blir kortare) eller att cykelns andra halva, lutealfasen, blir längre för att man stressat mindre, minskat på koffein etc. 

Och tiden innan ägglossning lägger man ju grunden för hur det ska utvecklas, så alltid bra att stötta med det du skriver! 

Ja såklart! jag har vart rätt duktig med allt sen tidigare i våras för att vi hade väl planer på att redan börja försöka i slutet på maj. 
    Det jag slarvat med är koffeintaget skulle jag säga, inte mycket har det vart men ändå druckit på helgerna och ibland någon efm på jobbet pga seg under lutealfasen. Men absolut inte som förr, då var det ju ändå en hel sån ikeakaffeglas med svart kaffe på morgonen, sen 1-2 koppar till fram tills tre. Nu är det en 1dl kaffe + havremjölk isåfall, samt börjar med koffeinfritt på vardagarna om jag cravear kaffesmaken. 

• Siripiri

Skulle ni tolka det nedre som semipositivt ÄL-test? Linjerna är ju inte jätte starka som i bipack men ändå typ jämstarka om man jämför med från i onsdags ☺️
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-25 13:52:35 följande:

Skulle ni tolka det nedre som semipositivt ÄL-test? Linjerna är ju inte jätte starka som i bipack men ändå typ jämstarka om man jämför med från i onsdags ☺️
    Svårt att se, men jag skulle tolka det som typ positivt, men ta ett ikväll och imorgon och mys på hur som😍😁
    för det är ju verkligen på G!
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-25 14:21:33 följande:
    Svårt att se, men jag skulle tolka det som typ positivt, men ta ett ikväll och imorgon och mys på hur som😍😁
    för det är ju verkligen på G!
    Ja sambon tyckte det med😁 Vi mös imorse och får bli en gång till ikväll för sambon jobbar borta nästa vecka och åker tidigt imorgon 🙃 förra cykeln hade jag ÄL-smärta på dag CD15, vilket är imorgon så kanske blir samma denna cykel 
  • Anonym (Nr3)

hoppar med här! Äntligen fått med maken på att testa för nr 3 😁 har två döttrar som är 7 och 4. Blir första försöket här i dagarna, BIM 11 september ☺️

• knyttets

Positivt ägglossningstest här ikväll. Ska se om jag ännu fångar ett positivt test imorgon eller om det avtar. Tycker jag haft mera flytningar denna cykel än tidigare så hoppas det är ett tecken på en lyckad ägglossning med bra förutsättningar!

• Anonym (Sladdis2025)
    knyttets skrev 2024-08-25 20:02:36 följande:

Positivt ägglossningstest här ikväll. Ska se om jag ännu fångar ett positivt test imorgon eller om det avtar. Tycker jag haft mera flytningar denna cykel än tidigare så hoppas det är ett tecken på en lyckad ägglossning med bra förutsättningar!

Snyggt 😍 Spännande! Tempar du ?☺️
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-25 14:37:04 följande:
    Ja sambon tyckte det med😁 Vi mös imorse och får bli en gång till ikväll för sambon jobbar borta nästa vecka och åker tidigt imorgon 🙃 förra cykeln hade jag ÄL-smärta på dag CD15, vilket är imorgon så kanske blir samma denna cykel 
    Låter ju super 😍 frågar samma som till ovan, tempar  du? (Kanske frågat det redan)😂
    så man verkligen ser om/när ägget släpps 
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-25 20:20:20 följande:
    Låter ju super 😍 frågar samma som till ovan, tempar  du? (Kanske frågat det redan)😂
    så man verkligen ser om/när ägget släpps 
    Yes 😍 oklart men jag började tempa för första gången på CD6 denna cykeln. Hade ju ingen termometer med två decimaler så fick beställa de, så blev lite sen start. Så vi får väl se i övermorgon typ om tempen stiger 😃 eller när ska jag förvänta mig ökning? tog ett till ÄL test vid 16 och strecken var ännu mer jämnstarka i färgen 😃  
Svar på tråden BIM September 2024