Siripiri skrev 2024-08-25 08:13:37 följande:
Dag 10 som man skulle enligt instruktionerna, har vanligtvis en cykel på 26 ibland 27 dagar ☺️
får väl göra de.. men så frustrerad😫 igår tyckte jag att det kändes ganska vattning där nere men får väl se på testerna idag. Jag kör ju bara med såna billiga stickor😎 köpte från apotea, dem kanske inte är så bra 🙃 verkar ju finnas olika kvalite på dem..
Sen undrar jag om man kan förlänga sin cykel genom att man bättrar på den med diverse tillskott och sluta dricka kaffe osv, samt typ inte tränat denna veckan, någon som vet?!
Ja, tänker jag! Däremot tror jag att det kan vara svårt att säga hur snabbt förändringar kommer ha effekt, det kan nog vara olika från person till person. Och förändringarna kan ju också påverka olika delar av cykeln, t ex att ägglossningen kommer igång tidigare för att det finns tillräckligt med sömn och vila och näringsämnen, (och att cykeln därför totalt blir kortare) eller att cykelns andra halva, lutealfasen, blir längre för att man stressat mindre, minskat på koffein etc.
Och tiden innan ägglossning lägger man ju grunden för hur det ska utvecklas, så alltid bra att stötta med det du skriver!