• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-08-13 08:41:18 följande:
    BIM September Baby

17/9 - TrueResolution 

17/9 - TrueResolution 

7/8 - Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

• Sandtrollet

13/9 - Sandtrollet - 
    17/9
     - TrueResolution

7/8 - Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

★ Alexzander 04, Lily 21, Molly 22 ★
  • knyttets

Jahapp, mensen kom som ett brev på posten så här står vi igen. Det positiva är att jag haft två regelbundna cykler med tydliga utslag på ägglossning och cyklerna är som tur även korta. Så ägglossning troligtvis redan i slutet på nästa vecka och bim 8/9 om samma trend fortsätter.

8/9 - knyttets

13/9 - Sandtrollet - 
    17/9
     - TrueResolution

• TrueResolution
    knyttets skrev 2024-08-15 08:42:26 följande:

Jahapp, mensen kom som ett brev på posten så här står vi igen. Det positiva är att jag haft två regelbundna cykler med tydliga utslag på ägglossning och cyklerna är som tur även korta. Så ägglossning troligtvis redan i slutet på nästa vecka och bim 8/9 om samma trend fortsätter.

8/9 - knyttets

13/9 - Sandtrollet - 
    17/9 - TrueResolution

Skönt mitt i allt deppigt att kroppen iaf verkar fungera som den ska! Lyx med "kort" cykel! HjärtaJag har fått så långa cyklar sedan mensen kom tillbaka i sommar efter första barnet, så seg väntan då! Skrikandes
  • Anonym (syskonlängtan)

Hej, än så länge BIM 26/9, har ju inte haft BIM för Augusti än men jag har inga höga förhoppningar på något plus den här månaden..

• Siripiri
    knyttets skrev 2024-08-15 08:42:26 följande:

8/9 - knyttets

13/9 - Sandtrollet - 
    17/9 - TrueResolution

Ah så synd.. men skönt att du haft två regelbundna cykler iallafall ☺️ 

såg att jag skrivit augusti istället för september, tiden går för fort 😅😂 

7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

8/9 - knyttets

13/9 - Sandtrollet - 

17/9 - TrueResolution

Gör ni något speciellt kost/tillskott/återhämtningsmässigt för att optimera chanserna? ☺️

• TrueResolution
    Siripiri skrev 2024-08-15 19:10:21 följande:
    Ah så synd.. men skönt att du haft två regelbundna cykler iallafall ☺️ 

såg att jag skrivit augusti istället för september, tiden går för fort 😅😂 

7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

8/9 - knyttets

13/9 - Sandtrollet - 

17/9 - TrueResolution

Gör ni något speciellt kost/tillskott/återhämtningsmässigt för att optimera chanserna? ☺️

Jag har inte börjat med något särskilt denna gången mer än vanliga multivitaminer som redan innehåller folsyra. Tog samma när jag blev gravid med ettåringen. Är dock öppen för det mesta så vore kul att höra hur ni andra tänker och gör 😅

• Snorkfrökenhär

Hej på er, min mens dök upp idag precis som den skulle, så blir att hoppas på att september är månaden ett plus dyker upp istället 😅🙏🏻

Kan inte säga när BIM infaller förrän ÄL varit då det inte sker exakt samma dag varje cykel, men BIM borde bli kring 10/9. 

Vi har två större barn men försöker få till en sladdis 😍 Ger det några försök till innan vi ger upp.

Har börjat äta Q10 som ska ge bättre äggkvalité, ätit det 2-3 veckor bara men tänker att det inte kan skada. Jag verkar ju ha regelbunden ÄL men blir ändå inte gravid så kanske kan boozta upp kvalitén med hjälp av det 😄 Blev ganska snabbt gravid när jag var yngre, nu verkar det vara svårare? men än ger jag inte upp 💪🏻😅

Lycka till allihopa 🌸

• knyttets

Gör inget speciellt den här gången än det jag gjort hittills. Dagligt d-vitamin och folsyra. Ingen alkohol. Kommer följa ägglossningen med äl-test då de funkat bra hittills. Blev gravid på första försöket med första barnet så är ny med det här att det tar tid. Detta blir nu fjärde försöket. Vi borde inte ha hinder för att kunna bli gravida så det är nog bara sannolikhet. Vi kunde kanske försöka ligga också dagen efter ägglossning detta varv 😅 

Svar på tråden BIM September 2024