• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • LifeGivesYouLemonade
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-26 22:08:46 följande:
    ja!😍
    Clearblue Advanced ägglossningstest:

?När det detekterar en ökning i din östrogennivå så visas Hög fertilitet (blinkande smiley-symbol). Testet fortsätter att visa Hög fertilitet under de nästkommande dagarna, under tiden det söker efter en LH-ökning. När LH-ökningen detekteras visar testet Maximal fertilitet (fast smiley-symbol).?

☺️
    Aaaha! Jag har en rosa digitala ägglossningstest samt vanliga stickor. Men mina stickor till det digitala är snart slut, kanske ska skaffa sånt advanced nästa gång :D
  • Emlan93

Hej hej!! Hoppar in här då mensen är på ingång och inga positiva g-test.. har anslutit min Oura ring nu idag till NC så målet kommande månad blir att få en lite tydligare bild av min cykel. Hade varit skönt att få se om NC kan bekräfta ÄL. Har inte fått bekräftat sen min senaste graviditet 2021 då jag inte orkat/lyckats tempa med termometer eller ta äl-test på rätt dag.. 

planerad bim runt 26/9, så ÄL borde ligga runt 11-12.. men som sagt ingen som vet Flört

håller tummarna för juni-bebisar!!Hjärta

• Emlan93
    clarababa skrev 2024-08-26 13:16:58 följande:

Hej jag hoppar också in här.
    Jag hade ägglossning igår och detta är nu vårt fjärde försök till syskon till vårt 2022 barn som blev till på första försöket. Jag liksom förväntade mig att det skulle vara lika lätt när man väl ville bli gravid igen och går sönder varje månad mensen kommer...

Jag är nyss hemkommen från gynekologen och allt såg bra ut där nere. Fick dock progesteron utskrivet på grund av mina korta lutealfaser på 11-12 dagar. Ska redan börja denna cykel med tabletterna och hoppas att de hjälper.
    Är det någon här som har erfarenhet av progesterontabletter?

BIM blir då 13/9, lägg gärna till mig i listan :)

Jag håller tummar och tår för att det blir många plus i september!

Hej! Jag har också kort Lutealfaser, hade du samma vid första graviditeten? :) 

Funderar på om jag också skulle kolla upp det. Bokade bara en ?vanlig? tid eller privat? :)

Har tvillingar födda nov 2021. Den vevan blev jag gravid på 3-4 försöket men först missfall, och sen på 5-6 totalt då blev jag gravid med mina små. Så lite mer förberedd att det kan ta lite ?tid? men mest orolig nu att det ska vara något annat som ställer till det. 

Hoppas Progrestron tabletterna gör susen! :)
  • Anonym (Sladdis2025)

Har haft blinkande gubbe på Clearblue Advanced i 5 dagar, utan fast smiley än! någon annan som haft??
    ska man fortsätta eller sluta & inse att det aldrig blev Äl denna månad? Hjälp 😄

• Emlan93
    Bim listan - September-24

1/9 - Sucken

7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 

27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)

- Nanathalie

? - LifeGiveYouLemonade 

• Anon0141
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 21:37:27 följande:
    Hoppas det ger resultat! Vad är Letrozol? Jag får googla 😀
    Fick inositol utskrivet när jag var till gyn pga smärtsam ägglossning. Tydligen har jag en form av pco och letrozol ska hjälpa till med ägglossning. Har ätit två omgångar nu utan resultat. Men vi får se 🙂
  • Anon0141
    Anon0141 skrev 2024-08-27 11:33:12 följande:
    Fick inositol utskrivet när jag var till gyn pga smärtsam ägglossning. Tydligen har jag en form av pco och letrozol ska hjälpa till med ägglossning. Har ätit två omgångar nu utan resultat. Men vi får se 🙂
    Letrozol menar jag 😅
  • LifeGivesYouLemonade
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-27 11:07:29 följande:

Har haft blinkande gubbe på Clearblue Advanced i 5 dagar, utan fast smiley än! någon annan som haft??
    ska man fortsätta eller sluta & inse att det aldrig blev Äl denna månad? Hjälp 😄

Men va märkligt? 😕😕 vad säger tempen? 
  • LifeGivesYouLemonade

1/9 - Sucken

7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 -  LifeGiveYouLemonade

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 

- Nanathalie

• ersi12
    Emlan93 skrev 2024-08-27 11:08:35 följande:

1/9 - Sucken

7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 

- Nanathalie

? - LifeGiveYouLemonade 

Hoppar in i tråden. Har bim 25/9 - lite osäker. Fick mens idag bim +8. ÄL runt 11-13/9.
Svar på tråden BIM September 2024