• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Froglet

7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

8/9 - knyttets
    13/9 - Sandtrollet 
    17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

Tog ut kopparspiral för två veckor sedan mitt i ÄL, så har väl egentligen min första BIM 22/8, men den tror jag inte på riktig. Har besyällt ÄL-test nu så vi iaf kan vara säkra på när den är i nästa cykel ☺️
  • Anonym (Sladdis2025)

Jag hänger på! :) Bim 15/9 som det ser ut nu men ej inte kommit till bekräftad ÄL givetvis så alla datum kan ju ändras. Första månaden som blir en hel cykel med tempning, så förhoppningsvis enklare att lyckas tajma ÄL.  Två barn innan på 8 & 14 år :) 

• Sucken

Hej! Hoppar på denna tråden. Fick temperaturhöjning och bekräftad ägglossning av nc för två dagar sedan, så bim är den första september. Jag har pcos och har haft extremt struliga cykler så ägglossningen är efterlängtad! Tre månader sen sist. 😅 Jag brukar i vanliga fall få äl-smärta men denna gången kände jag ingenting. Men som tur är lyckades jag få ett positivt äl-test så vi prickade in ägglossningen rätt bra ändå. 🙂 Jag fick dock långsammare stegring av temperaturhöjningen än när jag blev gravid förra gången, så vet inte om det är negativt? Kan långsam stegring + ingen äl-smärta betyda svag ägglossning? Någon som har några tankar? 

• Anonym (Sladdis2025)
    Sucken skrev 2024-08-21 12:45:27 följande:

Hej! Hoppar på denna tråden. Fick temperaturhöjning och bekräftad ägglossning av nc för två dagar sedan, så bim är den första september. Jag har pcos och har haft extremt struliga cykler så ägglossningen är efterlängtad! Tre månader sen sist. 😅 Jag brukar i vanliga fall få äl-smärta men denna gången kände jag ingenting. Men som tur är lyckades jag få ett positivt äl-test så vi prickade in ägglossningen rätt bra ändå. 🙂 Jag fick dock långsammare stegring av temperaturhöjningen än när jag blev gravid förra gången, så vet inte om det är negativt? Kan långsam stegring + ingen äl-smärta betyda svag ägglossning? Någon som har några tankar? 

Kan du posta grafen? :) hur långsam stegring ? 
  • Sucken
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-21 14:35:08 följande:
    Kan du posta grafen? :) hur långsam stegring ? 
    Den översta är från när jag blev gravid med första barnet. Den nedre är nu. Kanske är för tidigt att spekulera kring grafen då det bara gått ett par dagar. Men jag är så snabb på att analysera. 😅 Man blir nojig då ägglossningen kommer så sällan. Det här blir andra försöket på ett syskon.

• Anonym (Sladdis2025)
    Sucken skrev 2024-08-21 17:19:02 följande:
    Den översta är från när jag blev gravid med första barnet. Den nedre är nu. Kanske är för tidigt att spekulera kring grafen då det bara gått ett par dagar. Men jag är så snabb på att analysera. 😅 Man blir nojig då ägglossningen kommer så sällan. Det här blir andra försöket på ett syskon.

Haha! Är precis likadan! Man måste ju ha koll så att säga! Jag tycker ökningen ser bra ut så kort efter Äl, spännande att se vad som händer nu dag för dag för dig! typ älskar att analysera grafer! haha och även min egen såklart! :) 
  • Sucken
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-21 20:02:09 följande:
    Haha! Är precis likadan! Man måste ju ha koll så att säga! Jag tycker ökningen ser bra ut så kort efter Äl, spännande att se vad som händer nu dag för dag för dig! typ älskar att analysera grafer! haha och även min egen såklart! :) 
    Idag hade temperaturen gått ner till linjen. Konstigt efter så kort tid. Vet inte hur man ska tolka det. 🤔 Aja, bara att vänta och se. 😝 Ja, jag har spanat in andras grafer och ingen är den andra lik, så är nog svårt att se ifall det är någonting som ser konstigt ut. 😝
  • Anonym (Sladdis2025)
    Sucken skrev 2024-08-22 11:40:02 följande:
    Idag hade temperaturen gått ner till linjen. Konstigt efter så kort tid. Vet inte hur man ska tolka det. 🤔 Aja, bara att vänta och se. 😝 Ja, jag har spanat in andras grafer och ingen är den andra lik, så är nog svårt att se ifall det är någonting som ser konstigt ut. 😝
    Hahhhaa! Exakt 😄 Men däremot så tycker jag att man kan se på graferna om den ser ut att vara en gravidgraf, många gemensamma nämnare finns tycker jag. Spännande att se våra denna månad! 😍 
  • knyttets

Cykeldag 9 och ägglossning verkar vara på gång. Mycket fertila flytningar och stegring på äl-testerna. Gissar på positivt test ikväll eller imorgon och ägglossning under helgen. Någon annan med äl på gång?

• Anon0141

Cykeldag 4 här. Andra dagen med letrozol. Känner mig hoppfull på en majbebis Skäms bim för mig borde vara runt den 17/9.

Svar på tråden BIM September 2024