• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • knyttets
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-25 20:17:41 följande:
    Snyggt 😍 Spännande! Tempar du ?☺️
    Tempar inte. Mest på grund av lathet 😄 Men har tänkt att jag ska göra det nästa cykel om det inte tar sig den här gången, just för att få bättre koll på exakt dag för ägglossningen. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-25 20:53:40 följande:
    Yes 😍 oklart men jag började tempa för första gången på CD6 denna cykeln. Hade ju ingen termometer med två decimaler så fick beställa de, så blev lite sen start. Så vi får väl se i övermorgon typ om tempen stiger 😃 eller när ska jag förvänta mig ökning? tog ett till ÄL test vid 16 och strecken var ännu mer jämnstarka i färgen 😃  
    Ja det gör inget, tar bara troligen lite längre innan Äl sätts ut. ja precis! Bör stiga imorgon och hålla sig hög typ 3 dagar 😊 Min steg från 36,28 till 36,73 och höll sig runt den tempen minst 2-3 dagar för sen liten dipp och sen upp igen. Men för att veta att Äl skett så iallafall 3 dagar ganska mycket högre 😊 Spännande! 
  • Anonym (Sladdis2025)
    knyttets skrev 2024-08-25 20:56:48 följande:
    Tempar inte. Mest på grund av lathet 😄 Men har tänkt att jag ska göra det nästa cykel om det inte tar sig den här gången, just för att få bättre koll på exakt dag för ägglossningen. 
    Också svinlat😂 men! Pallade inte gissa mig till när Äl skett och min app stämde inte alls 😂 så tur att jag började tempa, var typ 4 dagar fel 😑 
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-25 21:20:51 följande:
    Ja det gör inget, tar bara troligen lite längre innan Äl sätts ut. ja precis! Bör stiga imorgon och hålla sig hög typ 3 dagar 😊 Min steg från 36,28 till 36,73 och höll sig runt den tempen minst 2-3 dagar för sen liten dipp och sen upp igen. Men för att veta att Äl skett så iallafall 3 dagar ganska mycket högre 😊 Spännande! 
    Alright spännande 😁 nu var den lägre imorse än hela förra veckan (0,2-0,3) men har tidiga passet denna veckan så tempar ju tyvärr en timma tidigare.. Känner av lite äl-värk i vänster äggstock för en gångs skull och kände när vi mös igårkväll att den var lite öm med. Så antar att ägget släpps just nu eller hur man nu ska tolka älsmärta, inte blivit klok när jag googlat kring de..  
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-25 21:20:51 följande:

Sov lite längre igår så tror det är därför den är där uppe precis som förra helgen, var uppe vid 06 på söndagen och var ledig på måndagen, så tycker ändå charten är rimlig. Ska bli spännande om man nu typ imorgon går upp närmare 37 😃
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-26 07:32:05 följande:

Sov lite längre igår så tror det är därför den är där uppe precis som förra helgen, var uppe vid 06 på söndagen och var ledig på måndagen, så tycker ändå charten är rimlig. Ska bli spännande om man nu typ imorgon går upp närmare 37 😃
    Ja spännande 😍 du får uppdatera! 
  • LifeGivesYouLemonade

Hej på er! 

Jag hoppar in i tråden jag :) Väntar på att få utslag på ägglossningstest. 

Blir vårt tredje barn detta om det tar sig. Detta är Vårt 10e försök. Men dom andra barn tog det sig på första samt tredje försöket? Men får väl acceptera att man blivit lite äldre sen man var gravida sist :p

• Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-26 08:30:39 följande:

Hej på er! 

Jag hoppar in i tråden jag :) Väntar på att få utslag på ägglossningstest. 

Blir vårt tredje barn detta om det tar sig. Detta är Vårt 10e försök. Men dom andra barn tog det sig på första samt tredje försöket? Men får väl acceptera att man blivit lite äldre sen man var gravida sist :p

Exakt samma läge som dig! 😄
    Tredje barnet , om detta blir av 😄😍
    väntar också på positivt äl-test. Blinkande gubbe nu några dagar! När har du Bim? Jag har runt 15/9 
    Tempar du?
  • Supermario91

Hej!

har precis gått igenom ett missfall och ska nu försöka igen för andra barnet. Bim 10/9 enligt flo, men lite osäker. tog ett digital ÄL test igår som var positivt, men löser att de kan bero på att graviditeten spökar? 

Fick missfall och sen lyckad graviditet 2022 så hoppas att de går vägen denna gång. 

• Anonym (Anon)
    Supermario91 skrev 2024-08-26 10:00:27 följande:

Hej!

har precis gått igenom ett missfall och ska nu försöka igen för andra barnet. Bim 10/9 enligt flo, men lite osäker. tog ett digital ÄL test igår som var positivt, men löser att de kan bero på att graviditeten spökar? 

Fick missfall och sen lyckad graviditet 2022 så hoppas att de går vägen denna gång. 

Har du gravid-hormon kvar i kroppen? I såna fall kan du ju få positivt ägglossningstest. I vilken vecka fick du missfall och när? 
Svar på tråden BIM September 2024