• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Siripiri
    knyttets skrev 2024-08-23 12:29:58 följande:

Cykeldag 9 och ägglossning verkar vara på gång. Mycket fertila flytningar och stegring på äl-testerna. Gissar på positivt test ikväll eller imorgon och ägglossning under helgen. Någon annan med äl på gång?

Härligt! 
    Har ÄL i helgen men jag är förvirrad över mitt sekret, i början på veckan var det vart lätt lotionaktigt. Imorse med, dock lite mer slajmigt/segare så det följde med lite mellan pekfinger och tumme. Inte fått äggvitesekret direkt som jag märkt sen jag slutade med p-piller för 3 år sedan.. förut brukade jag få som en SPLASH i trosan men inte sen några månader tillbaka. Inget positivt utslag på ÄL-tester heller ☹️ 
  • TrueResolution
    knyttets skrev 2024-08-23 12:29:58 följande:

Cykeldag 9 och ägglossning verkar vara på gång. Mycket fertila flytningar och stegring på äl-testerna. Gissar på positivt test ikväll eller imorgon och ägglossning under helgen. Någon annan med äl på gång?

Hur räknar ni cykeldagar, från förata mensens dag eller efter mensen?  

hade mens förra veckan och nu väntar jag in ägglossning med tester. Kroppen brukar ta tid mellan mens & ÄL.

Lyckades i September med förra barnet så September har en god känsla men man vet aldrig. Är inne inen lite kylig period med sambon här hemma efter förra månadens ENORMA PMS från min sida och sedan lite mensbitterhet på det.. Oskyldig Men nu ska jag skärpa till mitt humör så man blir glader igen tänker jag  😂👏🏼

• Heybae

7/9- Siripiri, (2a försöket i år, 3e totalt) 

8/9 - knyttets
    13/9 - Sandtrollet 
    17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 
    27/9 heybae - ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)

Hoppar in här. 
    Igår började jag få bruna flytningar på ÄL +11 och ännu mer idag och min mens börjar alltid så..

Så nu hoppas jag på plus i september, har oregelbunden cykel så har lagt in datumet som NC satt ut tillfälligt. 

Har fyra barn sen innan, och önskar mig ett femte och sista barn.  Hade 2 tidiga missfall september 2023 och februari 2024. Så hoppas verkligen det är vår tur snart 🥰

Jag tempar och använder mig av NC.

Har kort lutealfas ( mensen brukar komma 10-12 dagar efter ÄL, någon mer som har det? Och sen mitt missfall i september 2023 så börjar alltid mensen med bruna flytningar. 

Såhär ser kurvan nu idag, så temperaturen kommer sänkas imorgon antagligen. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Heybae skrev 2024-08-24 09:21:40 följande:

8/9 - knyttets
    13/9 - Sandtrollet 
    17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

Hoppar in här. 
    Igår började jag få bruna flytningar på ÄL +11 och ännu mer idag och min mens börjar alltid så..

Så nu hoppas jag på plus i september, har oregelbunden cykel så har lagt in datumet som NC satt ut tillfälligt. 

Har fyra barn sen innan, och önskar mig ett femte och sista barn.  Hade 2 tidiga missfall september 2023 och februari 2024. Så hoppas verkligen det är vår tur snart 🥰

Jag tempar och använder mig av NC.

Har kort lutealfas ( mensen brukar komma 10-12 dagar efter ÄL, någon mer som har det? Och sen mitt missfall i september 2023 så börjar alltid mensen med bruna flytningar. 

Såhär ser kurvan nu idag, så temperaturen kommer sänkas imorgon antagligen. 

Lägg gärna in mig också I listan 😊

Bim 15/9 lite oklart, oregelbunden cykel och Äl om några dagar.

2 barn sen innan, 8 & 14 år, försöker få ett tredje.😊
    tempar och kör NC plus vanliga Äl-tester 😊

• Sucken

1/9 - Sucken

8/9 - knyttets
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)
    17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

Det här blir mitt andra försök. Har ett barn sedan tidigare som nyss fyllde ett år. Har pcos och har gått upp 20 kg under detta år då jag varit föräldraledig så mina cyklar är väldigt oregelbundna. Jag hoppas att det tar sig denna gången för annars finns det risk att det dröjer några månader till nästa chans. Jag känner dock att jag skulle vilja gå ner i vikt för att minska risken för komplikationer under graviditeten och för att jag inte trivs med den här vikten. Börjar jobba igen på måndag efter föräldraledigheten och tänker passa på att försöka lägga om livsstilen. 🙂
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-23 15:36:37 följande:
    Härligt! 
    Har ÄL i helgen men jag är förvirrad över mitt sekret, i början på veckan var det vart lätt lotionaktigt. Imorse med, dock lite mer slajmigt/segare så det följde med lite mellan pekfinger och tumme. Inte fått äggvitesekret direkt som jag märkt sen jag slutade med p-piller för 3 år sedan.. förut brukade jag få som en SPLASH i trosan men inte sen några månader tillbaka. Inget positivt utslag på ÄL-tester heller ☹️ 

Vilken dag i cykeln? Och hur många dagar mens?😊
    jag börjar testa typ cykeldag 8, blinkande gubbe dag 2 men inte fast smiley än men inga Äl-sekret än men brukar ju komma om någon dag, så fortsätt testa var det jag skulle komma till 😂
    Lh-ökningen sker oftast många dagar innan positivt Äl-test.

• knyttets
    TrueResolution skrev 2024-08-23 19:41:51 följande:

Hur räknar ni cykeldagar, från förata mensens dag eller efter mensen?  

hade mens förra veckan och nu väntar jag in ägglossning med tester. Kroppen brukar ta tid mellan mens & ÄL.

Lyckades i September med förra barnet så September har en god känsla men man vet aldrig. Är inne inen lite kylig period med sambon här hemma efter förra månadens ENORMA PMS från min sida och sedan lite mensbitterhet på det.. Oskyldig Men nu ska jag skärpa till mitt humör så man blir glader igen tänker jag  😂👏🏼

Räknar cykeldagarna från mensen första dag.

Hoppas du kommer igång med äl snart. Lyckades också med första barnet i september, så känner mig lite vidskeplig nu! Vi var så få också som plussade i augustitråden tyckte jag så nu borde det ju ta sig för fler 😅
  • Nanathalie

Hej! Begynnande mens här så flyttar över från augusti till denna septembertråd!

Ingen aning när/om jag har äl pga inga tillräckligt starka utslag på tester än. Får testa vidare med ältester och tempa, och hoppas på att det kommer. Detta blir 4:e försöket. Kul att följas åt. Instämmer i att det var väldigt få + i förra tråden så nu hoppas vi på + i september!

• Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-24 14:09:20 följande:

Vilken dag i cykeln? Och hur många dagar mens?😊
    jag börjar testa typ cykeldag 8, blinkande gubbe dag 2 men inte fast smiley än men inga Äl-sekret än men brukar ju komma om någon dag, så fortsätt testa var det jag skulle komma till 😂
    Lh-ökningen sker oftast många dagar innan positivt Äl-test.

Dag 10 som man skulle enligt instruktionerna, har vanligtvis en cykel på 26 ibland 27 dagar ☺️ 
    får väl göra de.. men så frustrerad😫 igår tyckte jag att det kändes ganska vattning där nere men får väl se på testerna idag. Jag kör ju bara med såna billiga stickor😎 köpte från apotea, dem kanske inte är så bra 🙃 verkar ju finnas olika kvalite på dem.. 

Sen undrar jag om man kan förlänga sin cykel genom att man bättrar på den med diverse tillskott och sluta dricka kaffe osv, samt typ inte tränat denna veckan, någon som vet?! 
  • Augustilejon

Hej! 
    Efter att ha följt med i bakgrunden några trådar hoppar jag nu också in :) 

Första barnet, 6:e försöket, BIM 20/9. Jag kartlägger med sekret och temp, har nyligen gått över till att tempa med Tempdrop. 

Håller alla tummar för oss! 

1/9 - Sucken
    8/9 - knyttets
    13/9 - Sandtrollet
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)

17/9 - TrueResolution
    18/9 - Froglet
    20/9 - Augustilejon
    27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)
             - Nanathalie 
Svar på tråden BIM September 2024